7 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Müşteri toplantılarına giderken bilmeniz gereken yarı İngilizce yarı Türkçe 9 kelime
Haberler

Müşteri toplantılarına giderken bilmeniz gereken yarı İngilizce yarı Türkçe 9 kelime

Marketing Türkiye
6 Mayıs 2015
2 dk okuma

Malumunuz pazarlama terimlerinin birçoğu İngilizce ve çoğu da Türkçe’ye çevrilmemiş durumda. Türkçe’ye çevirsek de anlamları kayboluyor, sektörde konuşulanlar da bir zaman sonra İngilizce kelimelerin yardımıyla devam etmek zorunda kalıyor.

Ama şimdi bahsedeceğimiz durum bundan fersah fersah uzak. Her nedense marka temsilcilerinin/müdürlerinin dillerine yerleşmiş bazı yarı İngilizce, yarı Türkçe kelimeleri öğrenmezseniz toplantılarda Fransız kalır, tavanlara uzun uzun bakarsınız.
Bilmemek değil, öğrenmemek ayıp. Buyursunlar…

ListeList‘ten Duygu Arslan hazırladı.

1.    Tease yapmak

Müşteri toplantılarına giderken bilmeniz gereken yarı İngilizce yarı Türkçe 9 kelime

Burada sevgili müşteri önce kampanyanın/yarışmanın tanıtımını yapalım, heyecanı artıralım demek istiyor.

2.    Vauv efekti yaratmak

Müşteri toplantılarına giderken bilmeniz gereken yarı İngilizce yarı Türkçe 9 kelime

Sizden “Oha”, “Çüş” dedirtecek iş bekliyorum çocuklar.

3.    Wording’i revize etmek

Müşteri toplantılarına giderken bilmeniz gereken yarı İngilizce yarı Türkçe 9 kelime

Metni gözden geçirelim.

4.    Projeyi push etmek

Müşteri toplantılarına giderken bilmeniz gereken yarı İngilizce yarı Türkçe 9 kelime

Zorlayalım, ertelemeyelim, insanların gözüne gözüne sokalım.

5.    Confirm etmek

Müşteri toplantılarına giderken bilmeniz gereken yarı İngilizce yarı Türkçe 9 kelime

Teyit o teyit.

6.    Content is the king

Müşteri toplantılarına giderken bilmeniz gereken yarı İngilizce yarı Türkçe 9 kelime

Bir müşteri atasözü. Demeyeni dövüyorlar. Meali: İçerik kraldır.

7.    Third party’leri assemble etmek

Müşteri toplantılarına giderken bilmeniz gereken yarı İngilizce yarı Türkçe 9 kelime

Üçüncü şahısları/şirketleri/ajansları da çağırıp toplantı set edelim, ay pardon ayarlayalım.

8.    Sustainability’i manage etmek

Müşteri toplantılarına giderken bilmeniz gereken yarı İngilizce yarı Türkçe 9 kelime

Sürdürülebilirliği yönetelim arkadaşlar, haydi el birliğiyle…

9.    Conversion’ı artırmak, lead generate etmek

Müşteri toplantılarına giderken bilmeniz gereken yarı İngilizce yarı Türkçe 9 kelime

Dönüşümleri artıralım lütfen, tişikkirler…

1 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
2 İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
3 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
4 Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
5 Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
Güncel Haberler
PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu...
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu…
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"WhatsApp Durumlar"da soru-cevap dönemi başlıyor
Haberler
“WhatsApp Durumlar”da soru-cevap dönemi başlıyor
Sena Tufan
4 hafta önce
Konsoldan sokağa: PlayStation'dan 30. yaşına özel Reebok iş birliği
Haberler
Konsoldan sokağa: PlayStation’dan 30. yaşına özel Reebok iş birliği
Nafizcan Önder
2 Ekim 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (18-24 Ekim)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (18-24 Ekim)
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Haberler
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Nafizcan Önder
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.