3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Perakende, Türkiye’nin en fazla istihdam sağlayan üçüncü büyük sektörü
Haberler

Perakende, Türkiye’nin en fazla istihdam sağlayan üçüncü büyük sektörü

Marketing Türkiye
20 Nisan 2015
2 dk okuma

Perakende sektörünün, geçen yıl ekonomide yaşanan olumsuzluklara rağmen yüzde 14 büyüdüğünü söyleyen TPF Başkanı Mustafa Altunbilek, “Perakende, Türkiye’nin istihdam sağlayan en büyük üçüncü sektörü. Geleceğe güvenle bakmak istiyoruz. Güven ve istikrar ortamı gerçekleşirse, yasal düzenlemeler yapılırsa, sektörümüz her yıl yüzde 10 ve üzerinde büyür. İstihdama da katkımız artar” dedi. TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ise perakende sektörünü ‘kriz sigortası’ olarak tanımladı.
 
Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Altunbilek, “Güven ve istikrar ortamı gerçekleşir ve gereken yasal düzenlemeler yapılırsa, sektörümüz her yıl yüzde 10 ve üzerinde büyür, istihdama da katkımız artar” dedi. 
 
Perakendeci, üretici ve tedarikçi olmak üzere, perakende sektörünün 1 milyonu aşkın aktörünü bir araya getiren ‘Yerel Zincirler Buluşuyor’ (YZB) Konferans ve Fuarı’nın 7’incisi dün Haliç Kongre Merkezi’nde kapılarını açtı. Konferansın açılışında konuşan TPF Başkanı Mustafa Altunbilek, “2023 yılına kadar 70 milyar TL cirosal büyüklüğe ulaşmayı hedefliyoruz. Yerel perakende zincirleri, yılda toplam 10 milyar dolarlık ciroya imza atıyoruz. 70 bin kişiye istihdam sağlıyoruz. Türkiye’nin en çok istihdam sağlayan üçüncü sektörüyüz” dedi.
 
Perakende sektörünün geçen yıl ekonomide yaşanan olumsuzluklara yüzde 14 büyüme oranına imza attığını belirten Altunbilek, sözlerini şöyle sürdürdü: 
“Makro ekonomik gelişmelerin her sektörde olduğu gibi perakende için de belirleyici bir etken. Tüm girişimciler gibi biz de geleceğe güvenle bakmak istiyoruz. Ekonomik istikrar, her zaman yatırım kararlarının daha rahat verilebilmesi anlamını taşır. İstikrar olduğu sürece hem yerel perakende hem de ulusal perakende, Türkiye’nin kalkınma hızından daha hızlı büyüyecektir. Birlik ve beraberlik içinde sağlıklı büyüyen bir perakende sektörü, daha refah, daha zengin bir Türkiye’nin itici gücü olacaktır.” 
 
Dönüşümü Başlat, Geleceği Kazan
Türkiye genelinde ve KKTC’de faaliyet gösteren toplamda 17 derneğin çatı örgütü olarak, 370 üye ve 4 bine yakın satış noktasına ulaştıklarını söyleyen Altunbilek, YZB 2015’in ana teması olan teknolojiye de değindi. Mağazalarda yapılan düzenlemelerin, müşterilerin satın alma kararlarını etkilediğinin altını çizen Altunbilek, şöyle devam etti: “Müşterilerimizin beklentileri her geçen gün artıyor. Çok yakın bir gelecekte müşteri tercihleri kapsamlı bir şekilde dönüşecek. Sadece iyi ürün ve fiyat avantajı sunmak yeterli olmayacak. Kendini yeniliğe, teknolojiye ve hıza en çabuk uyarlayabilenler rekabette öne çıkacak.”
 
Hisarcıkoğlu: Perakende krizin sigortası
Konferansın açılışında konuşan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ise perakende sektörünün ‘krizin sigortası’ olduğunu vurguladı. Hisarcıklıoğlu, “Perakende demek, iç tüketim demektir. Türkiye olarak 2008 krizinden çıkabilmeyi başardıysak, bu perakende sektörü sayesinde oldu. Siz işler iyi diyorsanız, ekonomi iyidir, kötü diyorsanız ekonomi kötüdür. Ekonominin öncü göstergesi, sinir uçları sizlersiniz” dedi. 
 
Türkiye’nin en önemli sorununun işsizlik ve istihdam olduğunu söyleyen Hisarcıklıoğlu, “Türkiye’de her yıl 1 milyon kişiye ilave iş bulmak zorundayız. Geçen yıl ise müthiş bir başarı hikayesine imza attık. 1.3 milyonluk yeni istihdamın, 1 milyon 100 binini Türk özel sektörü sağladı. Bu rakam, tarihimizde bir ilk” dedi.
 
“4 yıl seçim yok, bu ekonomi için bir fırsat”  
Kişi başına düşen milli gelirde 2008 yılından bu yana 10 bin dolarda tıkanıp kalındığını söyleyen Hisarcıklıoğlu, şöyle konuştu: “Yani yerimizde sayıyoruz. Bunun adı ne? Orta gelir tuzağı. Zenginleşmek istiyorsak, rakiplerimizle aynı refah seviyesine ulaşmak istiyorsak, 2015 Haziran sonrasında, önümüzde 4 yıllık seçimsiz bir süreç var. Bu büyük bir fırsat. Yeniden ekonomideki yapısal reformlara odaklanmamız lazım. Ancak bu şekilde, kişi başı milli gelirde hedeflenen 25 bin dolar seviyesini yakalarız.” 

1 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
2 Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
3 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
4 Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
5 Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Güncel Haberler
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
Unilever, dondurma kategorisini ayırdı, The Magnum Ice Cream Company resmen kuruldu
Türk sinema tarihinde ilk kez tamamı yapay zeka ile üretilen uzun metrajlı belgesel vizyona giriyor
Türk sinema tarihinde ilk kez tamamı yapay zeka ile üretilen uzun metrajlı belgesel vizyona giriyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Epic Games - Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
Haberler
Epic Games – Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
Nafizcan Önder
2 Mayıs 2025
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Haberler
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Haberler
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Marketing Türkiye
17 Mayıs 2025
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Haberler
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.