21 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Unstereotype Alliance Türkiye 2 yaşında!
Haberler

Unstereotype Alliance Türkiye 2 yaşında!

Marketing Türkiye
17 Aralık 2021
2 dk okuma

Birleşmiş Milletler Kadın Birimi (UN Women) koordinasyonuyla Reklamverenler Derneği ve Reklamcılar Derneği liderliğinde yürütülen Küresel Unstereotype Alliance platformunun Türkiye Bölümü, kuruluşunun ikinci yıl dönümünü Sakıp Sabancı Müzesi’nde kutladı.

Reklamlardaki toplumsal cinsiyete dayalı olumsuz kalıp yargıları dönüştürmeyi amaçlayan Unstereotype Alliance Türkiye ikinci yaşını kutladı. Sektör tarafından yönetilen bir girişim olan platformun 13 Aralık tarihinde Sakıp Sabancı Müzesi’nde gerçekleşen ikinci yaş kutlamasına platform üyesi markalar, akademisyenler ve sektör temsilcileri katıldı.

Etkinliğe kurucu üyeler, 2021 itibarıyla platforma yeni katılan üye markalar ve destekçiler katıldı. Platformun yeni üyeleri Bayer, GSK, Mullenlowe ve Odeabank için sembolik karşılama seremonisi düzenlendi.

Platform üyesi markalar ve reklamcılar platformun bir parçası olmanın organizasyonlarına kattıkları değeri etkinlikte düzenlenen kelime bulutu oyunuyla ifade etti – Empati, cesaret, iyilik ve kapsayıcılık en çok üye tarafından ifade edilen anahtar kelimeler oldu.

Birleşmiş Milletler Kadın Birimi (UN Women) Unstereotype Alliance Sekreterya Başkanı Sara Denby yolladığı video mesajıyla şu sözleri dile getirdi: “Çeşitli ve kapsayıcı temsil, sistemik değişim, iş yerinde eşitliğin teşvik edilmesi ve B2B/B2C aktivasyonları aracılığıyla toplumsal ve sektörel farkındalığın artırılması konusunda hayata geçirdiği çalışmalardan ötürü Türkiye Bölümümüzü tebrik etmek istiyorum.”

Birleşmiş Milletler Kadın Birimi (UN Women) Türkiye Ülke Direktörü Asya Varbanova şunları söyledi: “Geçtiğimiz iki yıl boyunca, COVID-19’un etkilerine karşı koymanın yanı sıra çeşitliliği, eşitliği ve kapsayıcılığı geliştirmeye yönelik kayda değer çabalarımız oldu. Tüm belirsizlikler arasında, Türkiye Bölümü 2021’de katılan yeni üyelerle büyümeyi başardı. Şimdi, kalıplardan arındırılmış reklamların istisna değil, norm haline gelmesini sağlamak için eylem zamanı!”

Unstereotype Alliance Türkiye 2 yaşında!

Reklamcılar Derneği Başkanı Volkan İkiler bu iş birliğinin bir parçası olmaktan mutluluk duyduğunu şu sözlerle dile getirdi: “Unstereotype Alliance Türkiye olarak reklamda toplumsal cinsiyet eşitliğini sağlamak ve zararlı kalıp yargılarla mücadele etmek en büyük hedefimiz. Bunu yaparken dünyadaki diğer ülkelere örnek olmak hatta liderlik etmek bizi gururlandırıyor.”

Reklamverenler Derneği Başkan Yardımcısı, Eczacıbaşı Medya & Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Dijital Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü, IAB Yönetim Kurulu Başkanı Ayşen Akalın paydaşların bir araya gelmesinin önemini şu sözleriyle vurguladı: “Reklamlardaki toplumsal cinsiyete dayalı kalıp yargıların dönüşümünü sağlarken tüm sektör paydaşlarının bir araya gelmesi, farkındalığın artması, markaların birbirinden beslenmesi, iyi örnekleri çoğaltması için çalışmaya devam edeceğiz.”

Birleşmiş Milletler Kadın Birimi (UN Women) Unstereotype Alliance Türkiye Koordinatörü Naz Akyol ise “Son iki yıldır, Unstereotype Alliance tarafından geliştirilen küresel araçların pazarlama iletişiminde ilerici ve kapsayıcı içerik üretimi konusunda üyelerimize yardımcı olması için çalışıyoruz. Türkiye’den çıkan iyi çalışmaların küresel düzeyde 10 farklı ülkeden 217 markaya ilham olması için çalışmaya devam edeceğiz,” dedi.

Platform çatısı altında üretilen çeşitlilik ve kapsayıcılık bağlamında tüketici- endüstri- reklam odaklı araştırma sonuçlarını, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Sinema ve Televizyon Bölüm Başkanı Prof. Dr. Nezih Orhon moderatörlüğünde Bahçeşehir Üniversitesi Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Gül Şener ve Kantar Medya Genel Müdür Yardımcısı Erdem Tolon paylaştı.

Unstereotype Alliance üyesi markalar ve destekçi organizasyonlar “Ben Değilsem Kim?” diyerek bu durumu değiştirmek için çalışıyor.

2022’ye hakim olacak trend: Kapsayıcı pazarlama

Unstereotype Alliance Türkiye
1 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
2 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
3 Yılların internet tarayıcısı Chrome, satışa sunuluyor!
Yılların internet tarayıcısı Chrome, satışa sunuluyor!
4 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
5 Haftanın marka-ajans iş birlikleri (8-14 Ağustos)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (8-14 Ağustos)
Güncel Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Türkiye'de "tırışkadan işler" gerçeği: Her 5 çalışandan 2'si işini "gereksiz" görüyor!
Türkiye’de “tırışkadan işler” gerçeği: Her 5 çalışandan 2’si işini “gereksiz” görüyor!
Ticaret Bakanlığı'ndan 30 sosyal medya hesabına yasa dışı bahis reklamı nedeniyle engel
Ticaret Bakanlığı’ndan 30 sosyal medya hesabına yasa dışı bahis reklamı nedeniyle engel
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Wordle Türkçe istatistikleri açıklandı
Haberler
Wordle Türkçe istatistikleri açıklandı
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Uykunun da adaleti yok: Gelir düştükçe uykular da kaçıyor!
Haberler
Uykunun da adaleti yok: Gelir düştükçe uykular da kaçıyor!
Sena Tufan
9 Temmuz 2025
Starbucks'tan Güney Kore'de "kafeyi ofise çevirenler" için uyarı: "Yazıcınızla gelmeyin"
Haberler
Starbucks’tan Güney Kore’de “kafeyi ofise çevirenler” için uyarı: “Yazıcınızla gelmeyin”
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Cannes Lions'un üçüncü gününde Grand Prix'ler sahibini buldu
Haberler
Cannes Lions’un üçüncü gününde Grand Prix’ler sahibini buldu
İrem Alimoğlu
19 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.