19 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye mobil ticaret devriminde ilk üçte!
Haberler

Türkiye mobil ticaret devriminde ilk üçte!

Marketing Türkiye
26 Şubat 2015
2 dk okuma

Monitise tarafından hazırlanan infografik Türkiye’nin mobil üzerinden yapılan online alışverişlerde tüm dünyada Çin ve Birleşik Arap Emirlikleri ile birlikte ilk üçe girdiğini ortaya koydu.

Monitise hazırladığı infografik ile “e-ticaret”in “m-ticaret”e dönüşme hızını gözler önüne serdi. Online ticaretin hızla mobil platforma kaydığını belirten infografik, mobil ticaretteki yıllık büyüme hızının e-ticaret’in büyüme hızının 3 katı olduğunu gösteriyor. Monitise MEA CEO’su Fatih İşbecer, “Tüm dünyada e-ticaret trafiğinin büyük oranlarda mobil platformlara kaydığını biz de gözlemliyoruz” diyor. eBay ve Amazon gibi dev e-ticaret firmalarının, m-ticaret devrimini benimsediklerinin altını çizen İşbecer, “Dünyanın büyük firmalarının yaşadığı bu dönüşüm herkese örnek olmalı. m-ticaret’in e-ticaret’i üçe katladığını görüyoruz. Mobil platformda yer almayan ya da mobil platformun kendine özgü gerekliliklerini yerine getiremeyen markalar yok olmaya yüz tutabilir” diye ekliyor.

Türkiye zirvede

İnfografiğe göre, Türkiye, Birleşik Arap Emirlikleri ve Çin ile birlikte online alışverişlerini mobil platforma taşıma konusunda dünya çapında en hızlı davranan ülkeler arasında yer alıyor. Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 53’ü, 2014 yılı içerisinde yaptıkları online alışverişler için akıllı telefonlarını kullandıklarını söylüyorlar. Çin ve BAE gibi ülkelerde de benzer kullanıcı davranışları gözlenirken ABD’de bu oran yalnızca yüzde 31’de kalıyor.

Mobil uygulamalar marka gücüne katkı sağlıyor

Infografik ayrıca mobil ticaretin lokomotifi görevini gören mobil alışveriş uygulamalarının tüketicilerin hayatlarında kapladığı yerin büyüklüğüne de dikkat çekiyor. Verilere göre, akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 64’ü, alışverişlerini mobil uygulamalar üzerinden yaparken, yüzde 52’si mobil tarayıcıları kullanıyor ve mobil uygulamaların tercih edilmesinin iki ana sebebi olarak “kullanışlılık” ve “hız” gösteriliyor. 

Türkiye mobil ticaret devriminde ilk üçte!

Türkiye mobil ticaret devriminde ilk üçte!

1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
3 Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
4 Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
5 PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Rihanna'dan "Şirinler" temalı yeni iş birliği: Fenty x Puma
Haberler
Rihanna’dan “Şirinler” temalı yeni iş birliği: Fenty x Puma
İrem Alimoğlu
4 Temmuz 2025
Starbucks’tan Frappuccino peluşlarıyla Labubu çılgınlığına yeni bir soluk!
Haberler
Starbucks’tan Frappuccino peluşlarıyla Labubu çılgınlığına yeni bir soluk!
İrem Alimoğlu
11 Temmuz 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (1-7 Ağustos)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (1-7 Ağustos)
Sena Tufan
7 Ağustos 2025
Dijital çağın sürpriz yumurtası "Blind Box"
Haberler
Dijital çağın sürpriz yumurtası “Blind Box”
İrem Alimoğlu
30 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.