17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Seyahat iştahı katlanarak artıyor
Haberler

Seyahat iştahı katlanarak artıyor

Gizem Yıldız
9 Mayıs 2021
3 dk okuma

Aşılama çalışmaları ve yazın gelişiyle birlikte insanlar evden çıkmak için cesaret kazanıyor. Uluslararası yönetim danışmanlığı şirketi Simon-Kucher & Partners’ın salgın sonrası otel, turizm ve eğlence sektöründeki değişen tüketici alışkanlıklarını inceleyen araştırma sonuçları da 2021’de seyahat talebinin önemli ölçüde artacağını gösteriyor. Araştırmaya göre 100 kişiden 71’i önümüzdeki dönemde tatil amaçlı yolculuğa sıcak baktığını açıklıyor.

Covid-19 pandemisi dünya genelinde tüm ekonomileri etkiledi. En ciddi daralmayı yaşayan sektörlerden biri de turizm oldu. Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü (UNWTO), 2020’nin küresel turizm tarihinin en kötü yılı olduğunu açıkladı. Sektör, dünyada 1,3 trilyon dolarlık kayıpla yılı kapatırken Türkiye’de de bir önceki yıla göre yüzde 65,1 küçülerek gelirde 12,1 milyar dolara geriledi. Ülkeye giriş yapan yabancı turist sayısı ise yüzde 69,5 azalarak 15,8 milyon kişi oldu.

Son 1 yılda pandemi ve kısıtlamalar nedeniyle vaktinin çoğunu evde geçiren milyonlarca kişi, 2021 yılında aşılama çalışmalarının giderek yaygınlaşmasıyla harekete geçecek gibi görünüyor. Uluslararası yönetim danışmanlığı şirketi Simon-Kucher & Partners’ın salgın sonrası otel, turizm ve eğlence sektöründeki değişen tüketici alışkanlıklarını inceleyen araştırma sonuçları, insanların seyahat etmek için sabırsızlandığını ve 2021’de bu talebin önemli ölçüde artacağını gösteriyor. Dolayısıyla; otel, turizm ve eğlence sektörü şirketlerinin değişen tüketici alışkanlıklarına adapte olmaları ve 2021 yılı için gerekli hazırlıkları yapmaları büyük önem arz ediyor.

100 kişiden 71’i seyahat etmeyi düşünüyor

Simon-Kucher & Partners tarafından 2020 yılı Aralık ayında 25 ülkede 3 bin 500’den fazla kişinin katılımıyla yapılan araştırma, radikal bir daralma yaşayan turizm sektörünün, bu yıl karşı karşıya kalacağı tabloyla ilgili çarpıcı veriler içeriyor. Öncelikle tatil amaçlı seyahat eden her 100 kişiden 71’i önümüzdeki dönemde seyahat etmeyi düşünebileceğini açıklıyor. Simon-Kucher & Partners’ın 2020 yılı Mayıs ayında ilkini gerçekleştirdiği araştırmada her 100 kişiden sadece 17’si seyahat kısıtlamaları kalktığı anda seyahat etmeye başlayacağını belirtmişti. Bu ciddi artış, kişilerin seyahat özlemini de ortaya koyuyor.

Seyahat etmeyi düşünebileceğini ifade eden yüzde 71’in bir takım ön koşulları da var. Buna göre katılımcıların yüzde 29’u seyahat için kendilerinin veya halkın çoğunluğunun aşı olmasını bekleyeceğini dile getirirken, yüzde 30 da seyahatle ilgili kısıtlamaların kaldırılmasının yeterli olduğunu söylüyor.

Dört önemli trend

Pandemi birçok sektörde tüketim alışkanlıklarını değiştirdi. Bu nedenle her sektörde değişen tüketici davranışlarını anlamak ve ona göre pozisyon olmak kritik önemde. Araştırması turizm ve seyahat sektörüne yönelik değişen tüketici davranışlarına da dikkat çekiyor. Sektör şirketlerinin yeni dönem yol haritaları için mutlaka göz önünde bulundurmaları gereken 4 önemli trendi ortaya koyuyor.

1- Pandemiye rağmen seyahat bütçesi artabilir

Araştırmaya göre 2021 yılı seyahat bütçeleri, mevcut ekonomik sıkıntılara rağmen pandemi öncesi dönemle aynı kalabilir hatta daha da artabilir. Araştırmaya katılanların yüzde 69’u 2021’de seyahat bütçelerinin pandemi öncesi dönemle aynı kalacağını hatta daha da artabileceğini açıklıyor.

Öte yandan seyahat etmek ve diğer ülkeleri ziyaret etmek için sabırsızlanan büyük kesime rağmen, katılımcıların görünür bir kısmı istihdam durumu ve Covid-19 kaynaklı gelir belirsizliklerini ana sebep olarak göstererek seyahat bütçesini azaltmayı planladığını açıklıyor. Pandemi kaynaklı kaygıların sebep olduğu bu durum, seyahat harcamalarındaki azalışın kalıcı değil geçici olacağını da gösteriyor.

2- Yakın tatil yerleri güvenli bir seçenek olarak ortaya çıkıyor

Yeniden yolculuğa çıkmak konusunda sabırsızlananlar için Covid-19 pandemisi öncesi çok değerlendirilmeye alınmayan yakın tatil yerleri, güvenli ve oldukça çekici bir seçenek olarak ortaya çıkıyor. Araştırmaya katılanların yüzde 39’u pandemi öncesine kıyasla yurt içinde daha fazla seyahat etmeyi planladığını açıklarken, yüzde 49’u da daha az uluslararası yolculuk planladığını belirtiyor.

Türkiye ve çevresindeki ülkelerdeki (Mısır, Cezayir, Arnavutluk ve Birleşik Arap Emirlikleri) katılımcılar da bu konuda benzer görüşte. Türkiye ve yakın bölgesindeki ülkelerden araştırmaya katılanların yüzde 78’i pandemi öncesine kıyasla yurt içinde daha fazla seyahat gerçekleştireceğini ifade ediyor.

3- Son dakika rezervasyon daha fazla tercih ediliyor

Pandeminin küresel olarak yarattığı belirsizlik, turizm sektöründe son dakika rezervasyona ilgiyi artırdı. Araştırmaya katılanların yüzde 51’i belirsizlikler nedeniyle daha fazla son dakika rezervasyon yapmayı planlıyor. Yüzde 44’lük bir kesim iptali kolaylaştırmak için daha çok paket tatil rezervasyonunu tercih edeceğini belirtiyor. Ancak artan son dakika rezervasyon tercihlerine rağmen; katılımcıların yüzde 47’si ise fiyat avantajlarından yararlanmak için daha erken rezervasyon yapmayı planladığını da ekliyor.

4- Özel araçla seyahate ilgi artmaya devam ediyor

Pandemiyle birlikte sosyal mesafe ve hijyen kaygısı hayatın her alanında kendini göstermeye başladı. Ulaşımda toplu taşımanın her türü de bu durumdan oldukça etkilendi. Söz konusu tatil olduğunda uçak yolculuklarının yerini özel araçla yapılan yolculuklar aldı. Pandeminin ilk yazı olan 2020 yazında bunun etkilerini ciddi anlamda görmüştük. Türkiye ve yakın bölgesine baktığımızda bu tercihin daha da güçlendiğini görüyoruz. 2020 yılı Mayıs ayında Simon-Kucher & Partners’ın yaptığı araştırmada Türkiye ve çevresindeki ülkelerdeki katılımcıların yüzde 51’i özel araçla yolculuğu tercih ettiğini belirtirken son yapılan araştırmada bu oran yüzde 78’e yükseldi.

Koronavirüs salgını sırasında teknoloji ve seyahat alışkanlıkları nasıl değişiyor?

eğlence sektörü pandemide seyahat seyahat seyahat bütçesi son dakika rezervasyon tüketici alışkanlıkları ulaşım ve konaklama
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Güncel Haberler
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS '25 başvuruları başladı!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS ’25 başvuruları başladı!
Koçtaş, YouTube'da 1 milyon aboneye ulaştı!
Koçtaş, YouTube’da 1 milyon aboneye ulaştı!
Logoyu "bir tık" büyütebilir miyiz?
Logoyu “bir tık” büyütebilir miyiz?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Küresel köyden çıkış: Boykot
Haberler
Küresel köyden çıkış: Boykot
Marketing Türkiye
4 Mayıs 2025
Apple'dan katlanabilir telefon hamlesi: Fiyatı 2 bin doları aşabilir
Haberler
Apple’dan katlanabilir telefon hamlesi: Fiyatı 2 bin doları aşabilir
İrem Alimoğlu
16 Nisan 2025
Microsoft ve OpenAI iş birliği yeni bir döneme giriyor
Haberler
Microsoft ve OpenAI iş birliği yeni bir döneme giriyor
İrem Alimoğlu
13 Mayıs 2025
Market zincirlerinin büyümesinde rekor yavaşlama!
Haberler
Market zincirlerinin büyümesinde rekor yavaşlama!
Sena Tufan
19 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.