20 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Seyahat sektöründe "pazarlık" dönemi başlıyor
Haberler

Seyahat sektöründe “pazarlık” dönemi başlıyor

Marketing Türkiye
17 Şubat 2021
2 dk okuma

Koronavirüs 2020 yılında seyahat ve tatil planlarını kökten değiştirdi. Hatta birçok kişi güvenlik sebebiyle tüm seyahatlerini iptal etti. Otel ve turizm sektörünü derinden etkileyen bu gelişmeler yeni pazarlama modellerini de beraberinde getirdi. Bunlardan biri de pazarlık yapma alışkanlığının seyahat sektörüne entegrasyonu oldu. 

Online seyahat platformu HotelForex’in geliştirdiği “Pazarlık Pazarlama Modeli (PPM)” sayesinde otelci ile seyahat eden müşteriler arasında online alışverişe imkan veren rezervasyon sitesi üzerinden, otelin ve müşterinin, herhangi bir aracı olmadan, doğrudan pazarlık yapmasına olanak tanınıyor.

“İçinde bulunduğumuz dönem dinamik bir turizm anlayışını gerekli kılıyor”

HotelForex CEO’su Melih Baş, HotelForex’in Türkiye’nin en prestijli start-up programından derece aldığını ve start-uplara geliştirme ve yatırım fırsatı programı sunan Endeavor ScaleUp programına kabul edilen sayılı seyahat sektörü girişimlerden biri olduklarını belirterek, “HotelForex olarak dünyanın önde gelen seyahat endüstrisi araştırma otoritesi Phocuswright’ın Startup Programı 2021’e tek Türk Şirketi olarak katıldık. Böylelikle HotelForex’in seyahat sektöründeki yeni 3 faz iş modellerini tanıtma fırsatı bulduk. Günümüzde birçok online seyahat sitesi, acente kültürüyle ve acentenin bakış açısıyla hazırlanıyor. Oysa artık turizmin yapısı değişti; kitle turizminden bireysel turizme oradan da şimdiki yeni dönem olan dinamik turizme geçildi. Tabii bu süreç, daha dinamik bir turizm anlayışını da gerekli kılıyor. HotelForex işte tam bu noktada, sektöre yeni bir soluk getiriyor ve önemli bir boşluğu dolduruyor. Otelcinin ve son kullanıcının beklentilerini ve bakış açılarını odak noktasına koyarak, otelin ve müşterinin, herhangi bir aracı olmadan, doğrudan pazarlık yapmasına olanak tanıyoruz” şeklinde konuştu.

Fiyatlar anlık olarak değişiyor

HotelForex’in müşteri ile oteli ortak paydada buluşturan bir otel borsası olduğunun da altını çizen Baş, “Seyahat acenteleri perspektifine dayalı geleneksel bir seyahat endüstrisi mevcut. HotelForex, PPM sabit fiyatlara karşı bir alternatiftir. Müşterinin, istediği otelle pazarlık yaparak uygun fiyata konaklaması sağlanırken, otelin de boş odalarını değerlendirmesine olanak tanıyoruz. Tıpkı bir borsa ekranındaki gibi otel fiyatları, talep ve arza göre anlık olarak değişiyor. Müşteri fiyatı kendi belirlerken, otelci de oda durumuna göre kendisine uygun olan indirimli fiyatı onaylıyor. Bu süreç, hem müşterinin hem de otelcinin kazandığı bir pazarlık modeli oluşturuyor. 3 farklı dilde hizmet veriyoruz. Konaklamayı hem ziyaretçiler hem de otel işletmecileri için kolaylaştırıyoruz. Açık artırım mantığında değil, otelin ve müşterinin, herhangi bir aracı olmadan, doğrudan pazarlık yapmasına ve bulduğunuz fiyattan değil, istediğiniz fiyattan almanıza olanak sağlıyoruz” dedi.

dinamik otelcilik anlayışı hotelforex otel borsası pazarlık pazarlama modeli seyahat sektöründe pazarlık startup
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
3 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
4 IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
5 ChatGPT'de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
ChatGPT’de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Güncel Haberler
AWS kesintisi dijital dünyayı sarstı: Canva’dan Snapchat’e çok sayıda platform etkilendi
AWS kesintisi dijital dünyayı sarstı: Canva’dan Snapchat’e çok sayıda platform etkilendi
Google Haritalar’ın tüm bilgisi artık yapay zekanın hizmetinde
Google Haritalar’ın tüm bilgisi artık yapay zekanın hizmetinde
Toprak Razgatlıoğlu üçüncü kez dünya şampiyonu!
Toprak Razgatlıoğlu üçüncü kez dünya şampiyonu!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Haberler
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Marketing Türkiye
1 hafta önce
Starbucks'tan Güney Kore'de "kafeyi ofise çevirenler" için uyarı: "Yazıcınızla gelmeyin"
Haberler
Starbucks’tan Güney Kore’de “kafeyi ofise çevirenler” için uyarı: “Yazıcınızla gelmeyin”
İrem Alimoğlu
13 Ağustos 2025
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa'yı satmayı düşünüyor!
Haberler
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa’yı satmayı düşünüyor!
Marketing Türkiye
2 hafta önce
İkinci el vites yükseltti: Talep Temmuz'da hızlandı
Haberler
İkinci el vites yükseltti: Talep Temmuz’da hızlandı
İrem Alimoğlu
16 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.