19 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Arçelik'in marka stratejisinde devrim: Odakta artık "iyi yaşam" var!
Haberler

Arçelik’in marka stratejisinde devrim: Odakta artık “iyi yaşam” var!

Nafizcan Önder
1 Şubat 2021
2 dk okuma

2000’li yılların başında iletişim ve bilgi teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişimle birlikte müşteri, teknoloji ve yenilikçilik odaklı bir döneme adım atan Arçelik, sloganını “Arçelik demek, yenilik demek” olarak belirleyerek hafızalara kazımıştı. 2012 yılında tasarımı temsil eden “Çeliknaz” hayatımıza girerken, Arçelik’in sloganı ise “Yeniliği aşkla tasarlar”a dönüşmüştü. Dönüşümün kaçınılmaz olduğu ve en hızlı yaşandığı 2020’nin ardından 2021 yılı itibariyle “Daha ‘iyi’si için biz ne yapabiliriz?” sorusuyla  yolculuğa çıkan Arçelik’in yeni sloganı ise: “İyiliği aşkla tasarlar” oldu. Markadaki değişim sadece bir slogan değişikliğiyle sınırlı değil elbette. Yeni stratejinin ardında üretimden tasarıma ve elbette pazarlamaya kadar uzanan kapsamlı bir dönüşüm var. 

Arçelik, gezegenin geleceği, azalan doğal varlıklar, iklim krizi, pandemi, küresel gelişmeler doğrultusunda sürdürülebilirlik ve toplumsal faydayı odağına alarak çizdiği yeni yolda, sürdürülebilir bir dünyanın bugünden atılacak adımlarla mümkün olacağı vurgusuyla, yeni manifestosunu yayınladı.

Arçelik, yeni yol haritası kapsamında da önemli bir platform oluşturuyor. Arçelik çalışanları ile şirket çalışanı olmayan alanında uzman kişileri ve disiplinleri bir araya getirerek bir ortak akıl platformu olan “İYİ-GE”yi hayata geçiriyor. İYİ-GE platformu sorumlu üretim ve tüketim odağında fikir ve önerileri geliştirerek, Arçelik’in köklü Ar-Ge’sine daha iyi bir gelecek için ürünler, hizmetler, projeler geliştirilmesinde katkıda bulunacak.

Arçelik 2020 yılında yayımlanan 12’inci Sürdürülebilirlik Raporu’nda Birleşmiş Milletler Sürdürülebilirlik Kalkınma Hedefleri ile uyumlu 2030 sürdürülebilirlik hedeflerini açıkladı. Arçelik; sorumlu üretim ve tüketim, iklim eylemi, erişilebilir ve temiz enerji, temiz su ve sanitasyon, sağlıklı ve kaliteli yaşam, toplumsal cinsiyet eşitliği başta olmak üzere BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile uyumlu olarak belirlediği kendi hedeflerine doğru emin adımlarla ilerliyor.

Arçelik’in sürdürülebilir teknolojileri

  • Pet kazanlı çamaşır makinesi ve kurutucu:  Arçelik bugüne kadar 42 milyonu aşkın geri dönüştürülmüş pet şişeyi çamaşır makinesi, kurutucu ve klimalarda kullandığını açıklıyor.
  • 2019 yılında 215.000 adet PET TUB kullanımlı makine üretildi. 8000 adet pet kazanlı Arçelik marka çamaşır makinesi müşterilerle buluşturuldu.
  • Doğal maddelerden buzdolabı parçaları: Mısır nişastası ve şeker kamışı gibi doğal malzemelerden üretilen hammaddelerden geliştirdikleri dayanıklı plastik parçaları buzdolaplarında kullanıyorlar.
  • Yumurta kabuklarını, biyolojik hammaddelerden üretilen plastikler ile bir araya getirip yüzde 100 biyolojik içerikli buzdolabı yumurtalıkları üretiyorlar.
  • Atık balık ağlarını beyaz eşyalarda kullanıyor ve geri dönüştürülmüş plastikler kullanarak elektrik süpürgeleri üretiyorlar.
  • Geri dönüştürülmüş kağıttan ürün kutuları: Arçelik Türkiye’de üretilen küçük ev aletleri kutularında yüzde 100 geri dönüştürülmüş ve geri dönüştürülebilir kâğıt kullanımına geçti.  Hatırlamakta fayda var: ağaçlar yaşamları boyunca ortalama 2 ton karbondioksit tutarak küresel ısınmaya sebep olan sera etkisinin azalmasına yardımcı olur. 1 ton kâğıdın geri dönüştürülmesi 17 ağacı kurtarıyor, 26 ton su israfını engelliyor.

Arçelik yeni manifestosunu yayınladığı 3 film ile duyuruyor!

Arçelik – İyiliği aşkla tasarlar

Arçelik – Pet şişelerden çamaşır makinesi kazanı

Arçelik – Yumurta kabuklarından buzdolabı parçaları

Arçelik İYİ-GE İyiliği aşkla tasarlar
1 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
2 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
3 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
4 Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
5 Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Güncel Haberler
Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Haberler
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Marketing Türkiye
23 saat önce
Reklam Kurulu’ndan ünlü giyim markalarına ceza yağdı
Haberler
Reklam Kurulu’ndan ünlü giyim markalarına ceza yağdı
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Turgutlu Belediyesi Kadın Basketbol Takımı'ndan mesaj var: "Nasıl doğduğu değil, niye yaşayamadığı!"
Haberler
Turgutlu Belediyesi Kadın Basketbol Takımı’ndan mesaj var: “Nasıl doğduğu değil, niye yaşayamadığı!”
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Liderlerin AI çağında ayakta kalabilmeleri için geliştirmesi gereken 5 yeni davranış
Haberler
Liderlerin AI çağında ayakta kalabilmeleri için geliştirmesi gereken 5 yeni davranış
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.