21 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
YouTube yeni sesli reklam uygulamasını duyurdu
Haberler

YouTube yeni sesli reklam uygulamasını duyurdu

Marketing Türkiye
19 Kasım 2020
1 dk okuma

YouTube, beta sürümde sesli reklamları kullanıma sunuyor. Platform böylelikle reklamverenlerin yeni sesli reklamlar ve müzik programları aracılığıyla müzik severlerle buluşmasını sağlayacak.

Büyük ölçekli konserler iptal olup müzik mekanlarının kapalı kaldığı pandemi döneminde, insanlar müzik dinlemek için dijital platformlara yöneldi. Markaları dinleyicilerle buluşturmak için YouTube, beta sürümde sesli reklamları kullanıma sunuyor. Bu reklamlar, müziğin markanın mesajını iletmede başrol oynadığı bir yöntemle dinleyicilere ulaşacak. Görsel bileşen tipik olarak hareketsiz bir görüntü veya basit bir animasyon olacak.

Sesli reklamlar için müzik programları; Latin, K-pop, Country ve Hip-Hop gibi müzik türlerinde veya markaların reklam yayınlamayı seçebileceği rahatlama veya fitness gibi içeriklerde özel kanallar oluşturulacak.

İşitsel reklamlar, hızla büyüyen bir alan.  Amazon da Alexa cihazında yoğun bir şekilde sesli reklamlara yöneldi.

Shutterfly, YouTube’da ilk sesli reklam yayınlayanlardan biri. YouTube verilerine göre, Shutterfly’in sesli reklamları, hedef kitlesi arasında reklam hatırlanabilirliğinde yüzde 14, popülerlikte yüzde 2 artış sağladı.

Bu yeni reklam modelini kullanmak isteyen markalar için kritik nokta, sesin başrolde yer alması.  YouTube, reklamın ne hakkında olduğunu net bir şekilde anladığınızdan emin olmak için gözlerinizi kapatmanızı ve reklamı dinlemenizi öneriyor. Sesli mesaj açık ve spesifik olmalı, markalar mesajlarını iletmek için samimi ve özgün bir ses seçmeli. Hangi reklam öğesini kullanacağından emin olmayan markalar için YouTube, ücretsiz test olanağı da sunuyor.

YouTube verileri, Haziran 2020 itibarıyla her ay oturum açmış 2 milyar izleyicinin bir müzik videosu izlediğini ve oturum açmış izleyicilerin yüzde 50’sinden fazlasının günde 10 dakikadan fazla müzik içeriği tükettiğini gösteriyor.

Amazon müzik sesli reklam shutterfly Youtube
1 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
2 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
3 Haftanın marka-ajans iş birlikleri (8-14 Ağustos)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (8-14 Ağustos)
4 İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
5 TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler...
TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler…
Güncel Haberler
“Biz Varsak Herkes Tam”: Anadolu Efes’ten toplumsal eşitlik odaklı sosyal sorumluluk adımı
“Biz Varsak Herkes Tam”: Anadolu Efes’ten toplumsal eşitlik odaklı sosyal sorumluluk adımı
Zincir marketlere "Cumhur Reyonu" geliyor
Zincir marketlere “Cumhur Reyonu” geliyor
Sürpriz podyum gerçek ışıltı: Elidor Pembe Halı
Sürpriz podyum gerçek ışıltı: Elidor Pembe Halı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Çiftçiden sofralara uzanan milli dayanışma zinciri: KOOP Market
Haberler
Çiftçiden sofralara uzanan milli dayanışma zinciri: KOOP Market
Advertorial
8 Temmuz 2025
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Haberler
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Nafizcan Önder
15 Haziran 2025
Edenred Türkiye ve Humm Organic’ten çalışan mutluluğuna ortak adım
Haberler
Edenred Türkiye ve Humm Organic’ten çalışan mutluluğuna ortak adım
Marketing Türkiye
20 Haziran 2025
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
Haberler
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
İrem Alimoğlu
4 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.