16 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
YouTube yeni sesli reklam uygulamasını duyurdu
Haberler

YouTube yeni sesli reklam uygulamasını duyurdu

Marketing Türkiye
19 Kasım 2020
1 dk okuma

YouTube, beta sürümde sesli reklamları kullanıma sunuyor. Platform böylelikle reklamverenlerin yeni sesli reklamlar ve müzik programları aracılığıyla müzik severlerle buluşmasını sağlayacak.

Büyük ölçekli konserler iptal olup müzik mekanlarının kapalı kaldığı pandemi döneminde, insanlar müzik dinlemek için dijital platformlara yöneldi. Markaları dinleyicilerle buluşturmak için YouTube, beta sürümde sesli reklamları kullanıma sunuyor. Bu reklamlar, müziğin markanın mesajını iletmede başrol oynadığı bir yöntemle dinleyicilere ulaşacak. Görsel bileşen tipik olarak hareketsiz bir görüntü veya basit bir animasyon olacak.

Sesli reklamlar için müzik programları; Latin, K-pop, Country ve Hip-Hop gibi müzik türlerinde veya markaların reklam yayınlamayı seçebileceği rahatlama veya fitness gibi içeriklerde özel kanallar oluşturulacak.

İşitsel reklamlar, hızla büyüyen bir alan.  Amazon da Alexa cihazında yoğun bir şekilde sesli reklamlara yöneldi.

Shutterfly, YouTube’da ilk sesli reklam yayınlayanlardan biri. YouTube verilerine göre, Shutterfly’in sesli reklamları, hedef kitlesi arasında reklam hatırlanabilirliğinde yüzde 14, popülerlikte yüzde 2 artış sağladı.

Bu yeni reklam modelini kullanmak isteyen markalar için kritik nokta, sesin başrolde yer alması.  YouTube, reklamın ne hakkında olduğunu net bir şekilde anladığınızdan emin olmak için gözlerinizi kapatmanızı ve reklamı dinlemenizi öneriyor. Sesli mesaj açık ve spesifik olmalı, markalar mesajlarını iletmek için samimi ve özgün bir ses seçmeli. Hangi reklam öğesini kullanacağından emin olmayan markalar için YouTube, ücretsiz test olanağı da sunuyor.

YouTube verileri, Haziran 2020 itibarıyla her ay oturum açmış 2 milyar izleyicinin bir müzik videosu izlediğini ve oturum açmış izleyicilerin yüzde 50’sinden fazlasının günde 10 dakikadan fazla müzik içeriği tükettiğini gösteriyor.

Amazon müzik sesli reklam shutterfly Youtube
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
3 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
4 Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
5 Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Güncel Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (10-16 Ekim)
Haftanın marka ajans iş birlikleri (10-16 Ekim)
5G frekans ihalesi tamamlandı! 2026'da kullanıcılarla buluşacak...
5G frekans ihalesi tamamlandı! 2026’da kullanıcılarla buluşacak…
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Apple "scratchgate" problemiyle karşı karşıya
Haberler
Apple “scratchgate” problemiyle karşı karşıya
Sena Tufan
2 hafta önce
Spotify’dan liste tartışmalarına ilişkin net mesaj: "Ekibimizi hedef alan haberler doğru değil"
Haberler
Spotify’dan liste tartışmalarına ilişkin net mesaj: “Ekibimizi hedef alan haberler doğru değil”
İrem Alimoğlu
13 Ağustos 2025
Burger King’den ters köşe: "Bu burgeri Gordon Ramsay yapmadı!"
Haberler
Burger King’den ters köşe: “Bu burgeri Gordon Ramsay yapmadı!”
Nafizcan Önder
12 Eylül 2025
Fisher-Price’tan “Mini Me Moments”: Ebeveyn trendleri bebeklerin oyun dünyasında
Haberler
Fisher-Price’tan “Mini Me Moments”: Ebeveyn trendleri bebeklerin oyun dünyasında
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.