16 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Genç gözlerden spora bakış
Haberler

Genç gözlerden spora bakış

Nafizcan Önder
3 Eylül 2020
2 dk okuma

Ülkemizde sahip olduğumuz genç nüfus en büyük avantajlarımızdan birisi. Ancak sağlıklı bir genç nesil yetişebilmesi için mutlaka “spor alışkanlığı”nın ülke genelinde yayılması ve sürüdürülebilir olması gerekiyor. Peki ülkemizde gençler arasında spor bilinci ne kadar yerleşmiş durumda? Bu noktada gençlerin STK’lardan ve kamu kurumlarından beklentileri neler? Türkiye Gençlik STK’ları Platformu (TGSP) ‘Türkiye’nin Gençleri Spor Alışkanlıkları’ araştırması ile bu sorulara ışık tutuyor…

15 – 30 yaş aralığında uygulanan anket sonrası, spora ilişkin çarpıcı sonuçlar ortaya çıktı. Genç nüfusun eğitimde ve istihdamda olma durumuna göre sınırlandırılan örneklemler üzerine anket, 26 şehirde 2500 kişiyle yapıldı.

Anket sonuçlarına göre düzenli spor alışkanlığı bulunan gençlerin oranı yüzde 22,9 olurken, spor yapmayan gençlerin sayısı yüzde 25,1 olarak karşımıza çıkıyor ve gençlerin yarısından fazlası sporu amatör olarak yaptığını ifade ediyor. Yürüyüş, fitness, futbol ve koşu ise en çok yapılan amatör sporlar arasında yer alıyor. Ankete katılan her 4 gençten birinin ise ideal kilosunun üzerinde olması karşımıza çıkan endişe verici veriler arasında yer alıyor.

Galatasaray, Fenerbahçe’yi geçti!

Gençlerin spora yaklaşımları şaşırtıcı olmayan bir biçimde futbol üzerine yoğunlaşıyor. Süperlig’de en çok destekledikleri takım ise yüzde 32,2’lik oranla Galatasaray ve yüzde 23,1’lik oranla Fenerbahçe olarak ifade edilirken, gençlerin futboldan sonra ise Türkiye’de en çok değer görmesini istedikleri branşın Basketbol olması dikkat çekiyor.

Araştırmada Gençlik ve Spor Bakanlığı ile ilgili sorular da detaylı olarak incelendi. Gençler Türkiye’de sporun itibarının iyileştirilmesi gerektiğini ve spor alanında yetenekli kişilere desteklerin artırılması gerektiğini düşünüyor. Katılımcıları spora en çok teşvik eden kurumlar ise Gençlik ve Spor Bakanlığı ile Belediyeler olarak karşımıza çıkıyor.

Gençlerin yüzde 30,7’si STK’ların müzik/ses sanatları alanında faaliyet göstermelerini isterken, spor konularında destekleyici faaliyetler yapmasını ve en çok futbol branşında lisanslı etkinlikler yapmasını beklediklerini ifade ediyorlar.

Sporda yenilik e-spor

Anket sonuçlarına göre online oyunlar üzerine kurulu bir spor dalı olan e-spor’un, katılımcıların yüzde 66,5’i tarafından bilinmediği ortaya çıktı. Bilenlerin büyük çoğunluğu ise e-spor’a ilgi duymadığını belirtti. Katılımcılar dijital sporların gelişmesini ise yüzde 64,9 oranında olumlu bulduklarını ifade ettiler.

 

gençler spor alışlanlığı TGSP
1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
3 Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler...
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler…
4 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
5 Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Güncel Haberler
Japonya Altes Prensesi Mikasa'dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Japonya Altes Prensesi Mikasa’dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Ya çalışanınız size rakip olursa?
Ya çalışanınız size rakip olursa?
Sigortam.net, Türkiye'de bir ilke imza atarak "kuş pisliği haritası"nı yayımladı
Sigortam.net, Türkiye’de bir ilke imza atarak “kuş pisliği haritası”nı yayımladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Mobil dünyanın en popüler “kötü amaçlı” uygulamaları…
Haberler
Mobil dünyanın en popüler “kötü amaçlı” uygulamaları…
Sena Tufan
2 gün önce
"Influencer Rating Report" 13 milyon etkileşimle dijital dünyanın nabzını tutuyor!
Haberler
“Influencer Rating Report” 13 milyon etkileşimle dijital dünyanın nabzını tutuyor!
Nafizcan Önder
3 gün önce
Z kuşağı, işi çabuk bırakıyor, yenisini bulmakta ise acele etmiyor!
Haberler
Z kuşağı, işi çabuk bırakıyor, yenisini bulmakta ise acele etmiyor!
Sena Tufan
10 Ağustos 2025
Lacoste'un timsahı yerini "keçiye" bıraktı!
Haberler
Lacoste’un timsahı yerini “keçiye” bıraktı!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.