3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sesli kitap pazarı yeni nesille büyüyor
Haberler

Sesli kitap pazarı yeni nesille büyüyor

Nafizcan Önder
6 Ağustos 2020
2 dk okuma

Pandemi nedeniyle Türkiye’de sesli kitap farkındalığı hızlı bir şekilde yükseldi. Son 3 aylık dönemde sesli kitaba talep yüzde 40 oranında arttı.  Abone olanların yanı sıra evde kaldığımız süreçte günü keyifli ve verimli geçirmek isteyenlerin de sesli kitabı keşfederek talebi artırdığını söyleyen Audioteka Türkiye Genel Müdürü Göktuğ Oğuz’un öngörüsü sesli kitap pazarının Türkiye’de yeni nesille daha da büyüyeceği yönünde.

Dünyada sesli kitap pazar büyüklüğü, 2018 yılında 1 milyar doları aştı. Araştırma şirketi Deloitte’ın tahminlerine göre, 2020 yılında küresel sesli kitap pazarı yüzde 25 büyüyerek 3,5 milyar dolarlık bir pazara dönüşecek. Türkiye’de de sesli kitap dinleme oranları günden güne artıyor.  Türkiye’nin en önemli sesli kitap girişimlerinden Audioteka’nın Genel Müdürü Göktuğ Oğuz, sesli kitaba ilginin salgın öncesinde de artış ivmesi gösterdiğini söylüyor.

Kitap indirenlerin sayısı her yıl yüzde 20 artıyor

Pandemi nedeniyle eve kapandığımız 3 aylık süreçte sesli kitap dinleme oranlarının her ay yüzde 40 oranında arttığını söyleyen Oğuz, “Dünya genelinde 6 milyon üyemizle günden güne büyümeye devam ediyoruz. Yaklaşık 2,5 senedir Türkiye’de sesli kitap dinleyicileriyle buluşuyoruz. Yapılan araştırmalara göre sesli kitap dinleme alışkanlığı tüm dünyada artıyor. Kitap indirme sayılarında da yıldan yıla yaklaşık 20 seviyelerinde artış var. Sesli kitaplarda beklenen büyüme, genel olarak “dinleme” eğiliminin ve deneyiminin artmasıyla da doğru orantılı. Türkiye’de de dijital çağın genç bireyleri bu eğilimi artırıyor. Sesli içerikleri bir kez deneyen kullanıcılar sesli kitapları seviyor ve sesli kitaplar her geçen gün daha fazla kullanıcıya ulaşıyor.” dedi.

Sesli kitap pazarı yeni nesille büyüyorEn çok çocuk kitapları dinleniyor

Ocak ayında Audioteka Club abonelik sistemini hayata geçirdiklerini söyleyen Oğuz, “Tüm dünyada satılan toplam sesli kitap sayısının önemli bir bölümünü çocuk sesli kitapları oluşturuyor. Sesli kitap dinleyicilerinin yüzde 55’i 45 yaşın altında. Daha çok eller meşgulken, yani trafikte, seyahatte, ev işi yaparken ya da spor yaparken dinleniyoruz. Audioteka olarak içeriklerimizi daha da zenginleştirerek, çok geniş bir yelpazede dinleyicilere ulaşmak istiyoruz. İş birliklerimiz ve düzenlediğimiz özel kampanyalarımızla sesli kitap dinlenme oranının Türkiye’de de yükselmesi için çabalıyoruz.” diye konuştu.

Audioteka Göktuğ Oğuz sesli kitap
1 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
2 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
3 Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
Bir dönem bitiyor: Anna Wintour, 37 yıl sonra Vogue Genel Yayın Yönetmenliği görevinden ayrılıyor
4 Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
Türk popunun Minik Serçesi’nden 5 yıl sonra gelen albüm: “Paşa Gönül Şarkıları”
5 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Haberler
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Advertorial
7 gün önce
Logoyu "bir tık" büyütebilir miyiz?
Haberler
Logoyu “bir tık” büyütebilir miyiz?
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Haberler
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Marketing Türkiye
14 Mayıs 2025
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: "Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor"
Haberler
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: “Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor”
Advertorial
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.