8 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Açıkhava reklamının yerini koronavirüs uyarısı aldı
Haberler

Açıkhava reklamının yerini koronavirüs uyarısı aldı

Marketing Türkiye
17 Temmuz 2020
1 dk okuma

Koronavirüs salgını sektörlerin iş yapma biçimini de değiştiriyor. Türkiye’de 9 milyar dolarlık büyüklüğe sahip olan endüstriyel reklamcılık sektörü de değişim yaşıyor. Daha önce konserler, toplu etkinlikler, eğlence sektörü, konaklama ve açık hava reklamcılığıyla büyüyen sektör şimdi Koronavirüs uyarıları içeren panolar, işaretler ve virüsün yayılmasını önleyecek siperlik gibi ekipmanlar üretiyor.

Koronavirüs pandemisi sadece çalışma şeklini değiştirmekle kalmıyor, aynı zamanda sektörleri işlerine farklı açıdan bakmaya zorluyor. Türkiye’de 9 milyar doları aşan büyüklüğe sahip endüstriyel reklamcılık ve baskı sektörü salgın nedeniyle değişim yaşıyor. Salgından önce konserler, toplu etkinlikler, eğlence sektörü, konaklama ve açık hava reklamcılığıyla büyüyen sektör şimdi Koronavirüs uyarıları içeren tabela ve işaretler üretiyor.

Normale dönüşle talep arttı

Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED) Başkanı Ahmet Özdemirel, sektördeki işletmelerin gelir akışlarını geliştirmek için hızlı hareket ettiğini belirtiyor. Daha önce sektörün büyük kısmının konserler, gösteriler, etkinlikler, turizm, konaklama ve eğlence sektörlerine bağımlı olduğunu vurgulayan Özdemirel şöyle konuşuyor: “Covid-19 ile birlikte baskı sektöründe yeni uygulama alanları ortaya çıktı. Yönlendirici zemin grafikleri, kaldırım işaretleri hem iç hem de dış mekân afişleri, sosyal mesafe uyarıları konusunda pano, afiş ve işaretlerin kullanımı artarken; firmalar dezenfektan standları, masa separatörleri, yüz siperlikleri, entübasyon kabinleri, ventilasyon siperleri gibi malzemelerin üretimine yöneldiler. Yeniden açılan ofisler, perakende satış mağazaları ve kamusal alanlarda bu ürünlere olan talep her zamankinden daha yüksek olacak. Baskı ve endüstriyel reklam sektörü de bu talepleri yakından takip ederek iş akışlarını hızlandıracak.”

Mağazalara dönüş başladı

Özdemirel, sektördeki en büyük fırsatın perakende sektörünün zamanla toparlanmaya başlamasıyla ortaya çıkacağını söylüyor. Sosyal etkileşimin azalması ve online alışverişlere ağırlık verilmesiyle, birçok tüketici fiziksel perakende alanlarına dönmekte tereddüt ediyor. Ancak eski alışveriş alışkanlıklarına geri dönüldükçe, mağazaların uyarı tabela ve zemin grafiklerini kullanmaları gerekecek. Perakende alanlarının görsel olarak çekici olmasını, müşterileri mağazalarına çekmesini ve birçok kısıtlamanın olumsuz duygusal etkisini yumuşatması adına yaratıcı fikirler artacak.

 

Açıkhava ARED
1 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
2 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
3 Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
4 Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
5 Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Güncel Haberler
Çalışanlar yapay zekaya istekli, "şirket kültürü" ise direniyor...
Çalışanlar yapay zekaya istekli, “şirket kültürü” ise direniyor…
Halk kütüphaneleri sessiz sedasız geri döndü!
Halk kütüphaneleri sessiz sedasız geri döndü!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

CMO'lar sosyal medya bütçelerini nasıl yönetiyor?
Haberler
CMO’lar sosyal medya bütçelerini nasıl yönetiyor?
Sena Tufan
6 Eylül 2025
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Sena Tufan
4 Ekim 2025
Netflix’ten "The Thursday Murder Club"a "el emeği, göz nuru" bir tanıtım...
Haberler
Netflix’ten “The Thursday Murder Club”a “el emeği, göz nuru” bir tanıtım…
Sena Tufan
8 Eylül 2025
Beymen yeni markasını tanıttı: Beymen Beauty Studio (BBS)
Haberler
Beymen yeni markasını tanıttı: Beymen Beauty Studio (BBS)
Marketing Türkiye
9 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.