18 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Avea Woops, League of Legends’ın resmi ortağı oldu

Marketing Türkiye
18 Nisan 2014
2 dk okuma

Geçtiğimiz yıl, dünyanın en fazla oynanan online PC oyunu League of Legends’ın (LOL) 2013 Sezonu Mevsim finalleri ve  Türkiye Şampiyonası’na sponsor olan Avea, bu yıl işbirliğini daha da genişleterek yeni gençlik markası Woops ile “Riot Games ve League of Legends”ın Türkiye resmi ortağı oldu.

12 Temmuz’da düzenlenecek olan “League of Legends 2014 Sezonu Türkiye Büyük Finali”, Türkiye’de lisanslı sporcuların da katılacağı en büyük eSpor organizasyonu olacak.

İşbirliğinin detayları ve eSpor’un Türkiye’deki durumu ve gelişimi, Avea Pazarlama İletişimi Direktörü Gelincik Onan’ın ev sahipliğinde, Riot Games Türkiye Ülke Müdürü Hasan Çolakoğlu’nun katılımıyla düzenlenen toplantısında paylaşıldı.

İşbirliği hakkında konuşan Gelincik Onan, dünyada 1 milyarın üzerinde insanın dijital oyun oynadığını ve sektörün büyüklüğünün yaklaşık 75 milyar dolar olduğunu belirtti. Onan, “Karşılıklı etkileşimi yüksek, takım olmayı gerektiren, mücadele keyfini yaşatan LOL ve bu kapsamda düzenlenen turnuvalar; ülkemizdeki gençlerin bu tür oyunlara gösterdiği ilgi ve ayırdığı zamanı da göz önünde bulundurduğumuzda, Woops özelinde bizler için çok  önemli. İnanıyorum ki; bu yeni işbirliğimiz, ilerleyen dönemlerde hem Türkiye’de eSpor’un daha da gelişmesi hem de bu alanda başarılı olan oyuncularımız için yeni fırsatlar yaratılması yönünde yeni adımlar atılmasına da ön ayak olacak” dedi.

TÜİK’in yaptığı araştırmaya göre, Türkiye’de 14-24 yaş aralığında 15 milyon civarında genç nüfus bulunduğunu da sözlerine ekleyen Onan, Türkiye’de gençliğin ihtiyaçlarını en iyi karşılayan markaların başında gelme iddiasıyla 2013 sonunda pazara sundukları Woops’un hedef kitlesi ve sahiplendiği değerler itibariyle League of Legends ile pek çok ortak noktada buluştuğunu söyledi.
 
Dünya genelinde neredeyse Türkiye nüfusu kadar eSpor izleyicisi olduğunu, Türkiye’de de ilginin gün geçtikçe arttığını vurgulayan Onan şöyle devam etti: “Super Data araştırmasına göre, dünyada eSpor’ları izleyenlerin sayısı 70 milyonu aşmış durumda. Dünya genelinde her gün 27 milyon kişi tarafından oynanan League of Legends ise Twitch tarafından yapılan bir araştırmaya göre, her ay 45 milyon kişi tarafından izleniyor. Farklı milletlerden oluşan 27 milyon kişi her gün ortak bir platformda buluşuyor ve 2015’e kadar 42 milyon yeni oyuncunun katılacağı öngörülüyor. Dünyadaki gelişmelere paralel, yoğun genç nüfusuyla ülkemiz de dijital oyunlar için cazip ve sıcak bir pazar. 22.8 milyon kişinin, yani her 3 kişiden birinin PC oyunlarına zaman harcadığı Türkiye, bu oyunlara ayrılan zaman bakımından Polonya ve Rusya’nın ardından dünya üçüncülüğünü elinde bulunduruyor. Türkiye’deki oyuncular toplam vakitlerinin yüzde 70’ini PC ekranı karşısında geçiriyor.”
 
Riot Games Türkiye Ülke Müdürü Hasan Çolakoğlu ise “LOL, dünyada yaklaşık 30 milyon kişi tarafından oynanıyor. Neredeyse İstanbul nüfusunun iki katı büyüklüğüne denk geliyor. Riot Games Türkiye ofisi olarak 2014 yılında da, eSporu ana akım haline getirmek, farklı alanlara ilgi duyan insanları bu spor dalına çekebilmek gibi hedeflerimiz var. Avea’nın sektördeki gücü ve kalitesi, amacımıza ulaşırken en büyük destekçimiz olacak. eSpor’a yaptıkları katkıdan dolayı, Avea Woops ailesine teşekkür ediyoruz ve tüm eSpor severleri finallerimize bekliyoruz” diye konuştu.

“League of Legends 2014 Sezonu Türkiye Büyük Finali”, Woops ana sponsorluğunda 12 Temmuz’da Ülker Sport Arena’da gerçekleştirilecek ve organizasyon Türkiye’de lisanslı sporcuların da katılacağı en büyük eSpor organizasyonu olacak.
 
eSpor ve LOL’e ilişkin rakamlar…

Araştırmalara göre dünyada 1 milyarın üzerinde kişi dijital oyun oynuyor.
Sektörün büyüklüğü yaklaşık $75 milyar.
Dünyada milyonlarca kişi (+70m) eSporları izliyor.
Online oyun oynayan her üç kişiden biri kadın.
Ortalama bir izleyici ayda yaklaşık 42 saat harcıyor.
LOL her gün yaklaşık 30 milyon kişi tarafından oynanıyor.
Genç nüfusun yoğun olduğu Türkiye, 22.8m kişi ile PC oyunlarına harcanan zamanda dünya 3’sü.

1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
3 KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
4 Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
5 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Güncel Haberler
Friends’in efsane kafesi Central Perk, Times Square’e taşındı
Friends’in efsane kafesi Central Perk, Times Square’e taşındı
Apple Music’te çalma listesi ve şarkı aktarma dönemi başladı
Apple Music’te çalma listesi ve şarkı aktarma dönemi başladı
İTÜ ARI Teknokent, Marketing Türkiye ve Deloitte Academy’den güçlü iş birliği: İş dünyası profesyonelleri için özel tasarlanan AI LAB başlıyor...
İTÜ ARI Teknokent, Marketing Türkiye ve Deloitte Academy’den güçlü iş birliği: İş dünyası profesyonelleri için özel tasarlanan AI LAB başlıyor…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

GetirBüyük'ten tazeliği yeniden tanımlayan kampanya...
Haberler
GetirBüyük’ten tazeliği yeniden tanımlayan kampanya…
Advertorial
4 Temmuz 2025
Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı
Haberler
Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı
Sena Tufan
2 hafta önce
Ali Saydam yazdı: "Hocanın dediğini yap, yaptığını yapma"
Haberler
Ali Saydam yazdı: “Hocanın dediğini yap, yaptığını yapma”
Ali SAYDAM
20 Temmuz 2025
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Haberler
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
İrem Alimoğlu
7 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.