9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Geri dönüş sürecinde perakendeciler için 9 tavsiye
Haberler

Geri dönüş sürecinde perakendeciler için 9 tavsiye

Marketing Türkiye
6 Mayıs 2020
5 dk okuma

Ülkemizde koronavirüs kapsamında iyileşme kontrollü bir şekilde devam ederken hükümet normalleşme planı üzerinde yoğun bir çalışma başlattı. Salgının ilk sürecinde aşamalı olarak uygulanan kısıtlamaların yine aşamalı olarak kaldırılması planlanıyor. Buna bağlı olarak 3 aşamadan oluşması planlanan bir takvim hazırlandı. Henüz devam etmekte olan Covid-19 kriz sürecinden yavaş yavaş “Normalleşme” adı verilen açılmaya doğru ilerliyoruz. Takvime göre 11 Mayıs tarihinde AVM’lerin açılmasıyla birlikte şimdilik yavaş ve kontrollü de olsa bir geri dönüş süreci yaşanacak. Bu durumda tüm sektörleri büyük bir yapılacaklar listesi bekliyor olacak. Krizle ilk tanışmada olduğu gibi normalleşme sürecinde de kontrollü olmakta fayda var.

Geri dönüş sürecinde perakendeciler için 9 tavsiye
Userspots Kurucusu Mustafa Dalcı

Covid-19 sürecinden en çok etkilenenlerin başında perakendeciler geldi. Peki, perakendeciler normalleşme sürecini verimli bir şekilde sürdürebilmek için neler yapabilirler? Size bu belirsizliği azaltacak birtakım tavsiyeler hazırladık:

  1. Hijyen çalışmasını anlat
  2. Sosyal mesafeyi dikkate alarak tasarla
  3. Rezervasyon getir
  4. Müşterilerine temassız alışveriş imkanı tanı
  5. Mağaza yoğunluğu paylaş
  6. Çalışanların için bu dönemde neler yaptığını anlat
  7. Bekleme deneyimini tasarla
  8. Alternatif kanalları güçlendir
  9. Mağaza saatleri ve servisler bilgilerini paylaş

Hijyen çalışmasını anlat

Normal hayata döndüğümüzde müşterilerinizin mağazalarınıza gelebilmesi ve geldiklerinde kendilerini rahat hissetmeleri için alman gereken önlemlerin başında elbette hijyen geliyor. Alınan önlemler kadar bu önlemleri müşterilerine nasıl anlattığın da önemli. “Çalışma ve hizmet ortamında hijyen koşullarını sağlamak adına neler yapıyorsun?”, “Servislerinin ve çalışanlarının Covid-19’dan korunmalarını nasıl sağlıyorsun?”. Müşterilerine bu soruların yanıtlarını verdiğin takdirde karantina sonrasında da iş yönetimine verimli bir şekilde devam edebilirsin.

Dev fast-food zinciri Arby’s’in örneğinde olduğu gibi aldığın hijyen önlemlerini paylaşabilirsin. Arby’s hazırladığı her siparişle birlikte çalışanların ateş seviyesini düzenli olarak ölçüyor. Aynı zamanda bu bilgileri tüketicileriyle de paylaşarak güvenlik önlemlerini yükseltiyor.

Geri dönüş sürecinde perakendeciler için 9 tavsiye

Sosyal mesafeyi dikkate alarak tasarla

Mağazana gelen müşteriler için sosyal mesafe koşullarını sağlamalısın. Yoğunluk yaşanacak kasa ve kabin bölgelerini kişilerin sosyal mesafelerini dikkate alarak yeniden tasarlayabilirsin. Karantina döneminde özellikle süpermarketlerde uygulanan, kasa sırasındaki sosyal mesafe kuralını normalleşme döneminde de iş ortamına uyarlayabilirsin.

Geri dönüş sürecinde perakendeciler için 9 tavsiye

Rezervasyon Opsiyonu Ekle

OpenTable, karantina döneminde alışverişlerin pandemiye uygun koşullarda gerçekleştirilebilmesi için bir çözüm yolu üretmişti. Hazırladığı uygulamayla kullanıcılarının üye marketlerde alışveriş yapabilecekleri saat aralığını seçmelerine olanak tanıdı. Kullanıcılar tıpkı bir restoranda yer ayırtır gibi markete gidecekleri saatleri uygulama üzerinden belirliyorlar. Sonrasında çevrimiçi bekleme listesine dahil oluyorlar ve markete gittiklerinde kalabalık bir ortama girmelerine gerek kalmıyor. Sen de mağazalarında fiziksel yoğunluğu önlemek adına müşterilerine rezervasyon opsiyonu sunarak güvenli bir alışveriş ortamı hazırlayabilirsin.

Geri dönüş sürecinde perakendeciler için 9 tavsiye

Müşterilerine temassız alışveriş imkanı tanı

Müşterilerin, çalışan veya diğer müşterilerle temas halinde bulunmadan işlemlerini yapabilmeli. Süpermarketlerde hali hazırda yer alan jet kasa gibi uygulamalarla kendi alışverişlerini tamamlayabilecekleri bir kasa akışı kurgulayabilirsin. Böylece aldıkları ürünleri kasada kendileri okutabilir ve paketleme işlemlerini tek başlarına yapabilirler.

Geri dönüş sürecinde perakendeciler için 9 tavsiye

Mağaza yoğunluğunu paylaş

Teknolojiden destek alarak bölgedeki veya kendi işyerlerindeki müşteri yoğunluğunu anlık olarak bir uygulama üzerinden tüm kullanıcılarınla paylaşabilirsin. Eğer bu teknoloji şu anda aktif değilse bir önceki haftanın bilgilerini paylaşarak müşterilerinin yoğunluğu tahmin etmesine ve buna yönelik hareket etmelerine olanak sağlayabilirsin.

Yerli yapay zeka girişimi Udentify, fiziksel mağazalarda müşteri davranışlarını analiz eden bir sistem tasarladı. İş zekası çözümü olarak tanımlanan bu sistem, görüntü işleme teknolojilerini kullanarak satış noktalarında müşterileri anonim olarak takip ederken aynı zamanda müşterilerin yüzünden yaş-cinsiyet değerlerini tahmini edebiliyor. Bu takip yöntemiyle en çok izlenen rotaları belirleyebiliyor, mağazanın hangi bölümüne kaç kişinin geldiğini, ne kadar süre orada durduğunu ve nereden gelip nereye yöneldiğini analiz edebiliyor. Bu sayede perakendiciler/firma yöneticileri alınan veriler doğrultusunda bir yönetim şekli tasarlayabiliyor.

Sen de bu gibi sistemlerden destek alabilir ya da “Happy Hour” uygulamalarının daha bu döneme uygun versiyonlarını geliştirip çeşitli kampanyalar oluşturarak müşterilerin geliş saatlerini farklı seanslara bölebilirsin.

Çalışanların için bu dönemde neler yaptığını anlat

Dünya çapında çalışan deneyiminin müşteri deneyimini ve marka algısını bu kadar etkilediği bir dönem yaşanmamıştı. Bu süreci nasıl geçirdiğini kullanıcılarına aktarman karşılıklı bağları daha da güçlendirecektir. İşe çalışanlarının sağlığı için neler yaptığını anlatmakla başlayabilirsin. Onlara verdiğin maskelerin kalitesinin dahi bir müşteri teşekkürüne dönüşeceği bir dönemdeyiz, buna dikkat etmelisin. Aktarma kanalı olarak düzenli ve güncel paylaşımlar yapabileceğin bir platform yeterli. Bu bir blog sayfası da olabilir. Örneğin Amazon, çalışanları ve müşterileri için aldığı önlemleri ve yeni çalışma şartlarını kendi blog sayfası üzerinden tüm dünya ile paylaşıyor.

Bekleme deneyimini tasarla

Market ve mağazalarda aynı anda belli sayıda müşteri içeri gireceği için dışarıda bekleyen müşteriler için de bir bekleme deneyimi tasarlamalısın. Bu noktada elindeki koşulları daha sağlıklı ve güvenli hale getirmen gerekiyor. Rotterdam’da hizmet veren Buurtmarkt adlı market bu çözümü etkili bir şekilde uygulayanlardan. Market, müşteri ve çalışanların sosyal mesafeye uygun şekilde alışveriş yapmalarına olanak sağlamak adına satışlarını otopark alanına da taşıdı. Uygulamaya göre her karede 1 kişi, alanda ise aynı anda en fazla 6 kişi bulunabiliyor. Bu şekilde satış alanlarını 16 kareye bölen Buurtmarkt, müşterilerin işlem için bekleme koşullarını daha güvenilir bir hale getirdi.

Geri dönüş sürecinde perakendeciler için 9 tavsiye

Fizikselde yapacağın iyileştirmelerin yanı sıra müşterilerini çevrimiçi alışverişe de yönlendirebilir, beklerken markanla etkileşimlerini artıracak etkili deneyimler tasarlayabilirsin.

Alternatif kanalları güçlendir

Alışveriş sonrası senaryoları da göz ardı etmeyelim. Halihazırda alışveriş ve sonrasında gereken işlemleri online’da yürütebiliyoruz. Ancak açılma planıyla birlikte mağazalarda hizmet vermeye geri dönüldüğünde müşterilerin tüm işlemleri mağazana gelerek yapmak isteyebilir. Örneğin müşterin bir ürünü aldıktan sonra iade etmek istediğinde ilk olarak mağazana gelmeyi düşünebilir. Orada yaşanacak yoğunluğu engellemek adına iade işlemlerini mağazaya gelmesine gerek kalmadan yapabilmesine olanak tanımalısın. Bu koşulu sağlayacak alternatif kanallar kurgulayabilirsin. Ipsos’un Covid-19 sürecinde yaptığı bir araştırmayla, son dönemdeki müşterilerin %30’unun ilk defa e-ticaret üzerinden alışveriş yaptığı belirlendi.

Ürünlerinle ilk kez tanışacak müşterilerle karşılaşabilirsin, bu noktada kullanıcılarını en kolay ve doğru şekilde yönlendirmek için etkili “onbarding”leri kurgulayabilirsin.

Lloyds Banking Group, 70 yaşın üzerindeki 2000 müşterisine çevrimiçi bankacılığa kolay erişebilmeleri için ücretsiz tablet sağlamayı ve dijital ürün kullanımına alışkın olmayan bu gruba destek için telefon hattı kurmayı planlıyor.

Mağaza saatleri ve servisler bilgilerini paylaş

Evden çıkmaya başladığımız dönemlerde hangi mağazaların hangi zaman diliminde açık olacağını bilmeleri müşterilerin yönelimlerini büyük ölçüde kolaylaştıracak. Örneğin Starbucks hangi şubelerinin ve de hangi hizmetlerinin ne zaman açık olduğunu mobil uygulaması üzerinden müşterileriyle paylaşıyor.

Sen de hem çalışma saatlerini kendi kanallarında ve Google Maps gibi 3. parti uygulamalarda güncelleyebilir, hem de hangi şubende hangi servislerin aktif olduğunu paylaşabilirsin.

Son olarak, Covid-19 süreci sonrasında sık karşılaşacağımız trendleri keşfetmek ve bu trendleri aksiyona dönüştürmek için https://www.trendblenders.co/ sayfamızı takip edebilir, trend sunumları için bizimle iletişime geçebilirsiniz!

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
3 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
4 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
5 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Güncel Haberler
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
Anneler Günü’nde kartlı harcamada 10 milyar liralık artış bekleniyor
Anneler Günü’nde kartlı harcamada 10 milyar liralık artış bekleniyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

2025 Oscar Ödülleri sahiplerini buldu
Haberler
2025 Oscar Ödülleri sahiplerini buldu
İrem Alimoğlu
3 Mart 2025
Microsoft'a ait Skype kullanımdan kalktı
Haberler
Microsoft’a ait Skype kullanımdan kalktı
Sena Tufan
3 gün önce
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Oya Öngör atandı
Haberler
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Oya Öngör atandı
Nafizcan Önder
1 gün önce
Oyun sektörü altın çağını yaşıyor: Türkiye, gamer oranıyla zirvede
Haberler
Oyun sektörü altın çağını yaşıyor: Türkiye, gamer oranıyla zirvede
İrem Alimoğlu
16 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.