17 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kığılı'dan Marketing Türkiye'ye özel açıklama: Yanlış anlaşıldık ama kendimizi de anlatamadık
Haberler

Kığılı’dan Marketing Türkiye’ye özel açıklama: Yanlış anlaşıldık ama kendimizi de anlatamadık

Marketing Türkiye
20 Nisan 2020
2 dk okuma

Salgın nedeniyle mağazalarını kapatan Kiğılı geçtiğimiz günlerde internet sitesi üzerinden temel gıda ve temizlik ürünleri sattığı için sosyal medyada oldukça eleştirilmişti. Marka bugün de siparişi verilen gönderilerin fatura bölümüne alkollü mendiller koyarak “evlere güvenli bir şekilde teslimat” sunduklarını duyurmuştu. Marketing Türkiye’ye özel açıklamalarda bulunan Kiğılı Pazarlama Direktörü İlkay Keleş “Yanlış anlaşıldık ama kendimizi de anlatamadık” dedi.

Geçtiğimiz yıllarda birbirinden başarılı iletişim çalışmaları gerçekleştirerek adından sıklıkla söz ettiren erkek giyim markası Kiğılı, son dönemdeyse internet sitesi üzerinden temel gıda, hijyen ve temizlik maddelerinin satışıyla gündeme geldi. Markanın bugün açıkladığı son çalışmasıysa internet üzerinden sipariş verilen ürünlerin yayında alkollü mendil gönderilmesi oldu.

Markanın bu süreçte yaptığı çalışmalarla ilgili Marketing Türkiye’ye özel değerlendirmelerde bulunan Kiğılı Pazarlama Direktörü İlkay Keleş “Yanlış anlaşıldık ama kendimizi de anlatamadık” dedi. Keleş markanın “Türkiye’nin evde bir eksiği kalmasın istedik” diyerek hayata geçirdiği online market ürünleri satışıyla ilgili de çarpıcı açıklamalarda bulunarak “Karantina bitene kadar ürün göndermeye devam edeceğiz ancak bilinmesini isteriz ki bu kâr eden bir operasyon değil. Ancak söz verdik ürünleri ülkemizin tüm ihtiyaç noktalarına göndereceğiz” dedi. Ürünlerin bazılarını kargoyla gönderdiklerini söyleyen Keleş maliyetlerin bu yüzden çok yüksek olduğunu dile getirdi.

Kiğılı Pazarlama Direktörü İlkay Keleş Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen’i arayarak markanın geçtiğimiz günlerde internet sitesi üzerinden “makarna satılıyor” ve bugün de “ kargolarla birlikte alkollü mendil” dağılıyor haberlerine ilişkin açıklamalarda bulundu.

Kiğılı Pazarlama Direktörü İlkay Keleş açıklamasında şunları söyledi:

“Mart ayının ortasından itibaren bütün mağazalarımız kapandı. Kiğılı’nın 25 bin metrekarelik deposu ve kendi mağazalarına servis yapan araçlarıyla “Kiğılı Birlik” adını verdiğimiz bir hareket başlattık. Bu hareket özellikle Ege Bölgesi’nden mağaza müdürlerimizden gelen talep üzerine gerçekleşti. O dönem marketlerden talep edilen ürünler servis edilemezken, ihtiyaç olan ürünleri ve gıda maddelerine belli bölgelere ulaştırmak üzere harekete geçtik. Her ne kadar sosyal medyada eleştiri alsak da Kiğılı Birlik’e dahil olmak isteyen Reis, TAT, Ülker ve P&G gibi pek çok marka bize başvurdu. Aslında bir başka ihtiyaç ürünü olan ev ve kişisel bakım ürünleri talebi öne çıkınca Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı’nın Hayat Kimya Yönetim Kurulu Başkanı ile olan akrabalığı ve Hayat Kimya ürünlerinin de Kiğılı Birlik sitesine girmesine vesile oldu. Temizlik malzemeleri, tuvalet kağıdı, kağıt havlu, kadın pedi ve çocuk bezi marketlerde talan edilince büyük ihtiyaç açığı oluştu. Ancak sosyal medyadan gelmiş olan tepkiyi ön göremedik. Aslında bir üst yapı kurmadan ve Birliğin iletişimini yapmadan bu çalışmayı hızlıca başlattığımız için yanlış anlaşıldık ve ardında da kendimizi doğru anlatamadık. Karantina bitene kadar ürün göndermeyi devam edeceğiz ancak bilinmesini isteriz ki, bu operasyon kâr etmeyen bir operasyon. Ancak söz verdik ürünleri ülkemizin tüm ihtiyaç noktalarına göndereceğiz. Bazı yerlere kargo ile gönderiyoruz, dolayısıyla maliyetleri de oldukça yüksek.”

Alkollü mendil uygulamasında amaç alıcıyı korumak

Bugün sosyal medyaya düşen “Kiğılı bu defa alkollü mendil gönderiyor” söylemine ilişkin ise Kiğılı Pazarlama Direktörü İlkay Keleş : “Gönderdiğimiz kargoların üzerine alkollü mendil yapıştırarak aslında kargo paketine dokunmak istemeyen, dokunduktan sonra hemen temizlenmek isteyen alıcıyı korumayı amaçladık. Umarım bu defa yanlış anlaşılmayız” dedi.

açıklama kiğılı
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
4 13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
5 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
Güncel Haberler
Kadınların yüzde 61'ine göre başarının anahtarı "finansal bağımsızlık"
Kadınların yüzde 61’ine göre başarının anahtarı “finansal bağımsızlık”
Bursa kestane şekeri ve İpsala pirinci AB’den coğrafi işaret aldı
Bursa kestane şekeri ve İpsala pirinci AB’den coğrafi işaret aldı
Apple'da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus...
Apple’da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Haberler
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa'yı satmayı düşünüyor!
Haberler
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa’yı satmayı düşünüyor!
Marketing Türkiye
7 Ekim 2025
"Yapay zeka pazarlamacıların işini elinden mi alacak?” Yanıt Marketing Türkiye Ekim sayısında!
Haberler
“Yapay zeka pazarlamacıların işini elinden mi alacak?” Yanıt Marketing Türkiye Ekim sayısında!
Nafizcan Önder
1 Ekim 2025
Spotify ve Netflix güçlerini birleştirdi: Podcast’ler ekrana taşınıyor!
Haberler
Spotify ve Netflix güçlerini birleştirdi: Podcast’ler ekrana taşınıyor!
Nafizcan Önder
15 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.