4 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Salgın döneminde tüketim alışkanlıklarımız nasıl şekilleniyor?
Haberler

Salgın döneminde tüketim alışkanlıklarımız nasıl şekilleniyor?

Marketing Türkiye
1 Nisan 2020
1 dk okuma

Koronavirüs salgını tüketicinin alışveriş alışkanlıklarını da etkiliyor. Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı’nın (TEPAV) hazırladığı “Covid19’un Tüketici Harcamalarına Etkisi” adlı raporuna göre koronavirüs kişilerin harcamalarını da düşürdü.  TEPAV’ın raporuna göre, tüketim, elektronik eşyada yüzde 4, benzinde yüzde 6, kamu/ vergi ödemelerinde yüzde 20, eğitimde yüzde 32 azalış gösteriyor.

Cumhuriyet gazetesinde yer alan habere göre Türkiye’de ilk vakanın görüldüğü 13 Mart haftasında 21.3 milyar TL olan banka kartı ve kredi kartı harcaması, 20 Mart haftasında 19.6 milyar TL’ye geriledi. Bir önceki haftaya kıyasla 13 Mart haftasında işlem adedi yüzde 10, harcama tutarı yüzde 3 artarken; 20 Mart haftasında işlem adedi yüzde 14, harcama tutarı yüzde 8 azaldı.

Araştırmadaki bazı veriler şu şekilde:

  • Havayollarında yapılan harcamalar, bir önceki haftaya kıyasla 13 Mart haftasında yüzde 11, 20 Mart haftasında ise yüzde 35 azaldı.
  • Seyahat acenteleri harcamaları, 20 Mart haftasında yüzde 32 azaldı. Konaklama harcamaları bir önceki haftaya kıyasla 13 Mart haftasında yüzde 11, 20 Mart haftasında yüzde 40 geriledi.
  • Banka kartı ve kredi kartı ile yapılan harcamalarda önde gelen harcama kalemleri içerisinde yer alan internet üzerinden yapılan alışverişler, bir önceki haftaya kıyasla 13 Mart haftasında yüzde 8 artışla 4.2 milyar TL olurken, 20 Mart haftasında yüzde 14 azalışla 3.6 milyar TL seviyesine geriledi.
  • Aynı dönemde giyim ve aksesuar harcamaları yüzde 47, yemek harcamaları yüzde 42 ve kumarhane/içkili yerlerde yapılan harcamalar yüzde 53 azaldı.
  • Hizmet sektörleri yüzde 10, benzin ve yakıt istasyonları yüzde 6, elektrik elektronik eşya, bilgisayar yüzde 4, kamu/vergi ödemeleri yüzde 20, eğitim-kırtasiye-ofis malzemeleri yüzde 32, telekomünikasyon yüzde 6, kuyumcular yüzde 25, kulüp-dernek-sosyal hizmetler yüzde 23, araba kiralama yüzde 32 düştü.
1 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
2 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
3 Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
4 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
5 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Güncel Haberler
YouTube Premium'un "ücretsiz deneme" kampanyasına Reklam Kurulu'ndan ceza...
YouTube Premium’un “ücretsiz deneme” kampanyasına Reklam Kurulu’ndan ceza…
İş dünyasında haftanın atamaları (27 Haziran-4 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (27 Haziran-4 Temmuz)
GetirBüyük'ten tazeliği yeniden tanımlayan kampanya...
GetirBüyük’ten tazeliği yeniden tanımlayan kampanya…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Haberler
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Marketing Türkiye
1 hafta önce
ChatGPT abonelik gelirlerinde rakiplerinin açık ara önüne geçti!
Haberler
ChatGPT abonelik gelirlerinde rakiplerinin açık ara önüne geçti!
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Onlar TV'nin ilk ay karnesi...
Haberler
Onlar TV’nin ilk ay karnesi…
Nafizcan Önder
7 Mayıs 2025
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Oya Öngör atandı
Haberler
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Oya Öngör atandı
Nafizcan Önder
8 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.