16 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
WPP koronavirüs tasarruf planını açıkladı!
Haberler

WPP koronavirüs tasarruf planını açıkladı!

Marketing Türkiye
31 Mart 2020
2 dk okuma

Birleşik Krallık merkezli bir reklamcılık ve halkla ilişkiler şirketi WPP, koronavirüs salgını nedeniyle ödül törenlerini durdurdu, maaş zamlarını erteledi ve işe alımlarını dondurdu. Aynı zamanda şirket hisse geri alımlarını, kâr payını ve finansal rehberliğini de askıya aldı.

WPP, koronavirüs salgını yüzünden kaynaklanan ciddi mali kriz ile başa çıkmak ve halihazırda olan işleri korumak için aldığı çeşitli maliyet düşürücü ve nakit tasarrufu sağlayan önlemlerini açıkladı. 2020 için planlanan maaş artışlarının ertelendiğinin, işe alımların dondurulduğunun ve serbest harcamaların gözden geçirileceğinin yer aldığı acil eylemler WPP’nin aldığı tasarruf önlemleri arasında yer aldı.

Buna ek olarak, WPP yönetim kurulu ve üyeleri en azından üç aylık bir süre boyunca maaşlarında yüzde 20’lik bir oranda indirim yapılmasını kabul ettiklerini belirtti. Şirket, önümüzdeki haftalarda ve aylarda daha fazla önlem alacağını ve belirtilen hareketlerin 2020 yılında 700 milyon sterlin ile 800 milyon sterlin arasında tasarruf sağlayacağını öngörüyor. Şirket aynı zamanda IT sermaye harcamalarında da tasarruf etmeyi planlıyor.

Yaklaşık 1,1 milyar sterlin nakit tasarrufu sağlanacak

Yeni mali baskılar göz önüne alındığında, WPP yönetim kurulu da Kantar satışından elde edilen gelirlerle finanse edilen 950 milyon sterlinlik hisse geri alım programını askıya almaya karar verdi. Aralık 2019’dan bu yana 330 milyon sterlinlik program tamamlanmıştı. Kurul ayrıca, Haziran ayında yapılacak yıllık genel kurul toplantısında önerilecek olan hisse başına 37.3p’lik planlanan 2019 nihai kâr payını askıya aldı. Bu iki önlemle birlikte yaklaşık 1,1 milyar sterlin nakit tasarrufu sağlanmış olacağı belirtildi.

Covid-19’un etkisi tam olarak belirsiz olduğundan, WPP, Publicis Groupe ve Interpublic’e katılarak bu yıl içindeki mali rehberliğini geri çekti. Şirketin ilk çeyrek ticaret güncellemesinin ise 29 Nisan’da yayınlanacağı açıklandı. WPP genel müdürü Mark Read yaptığı açıklamada, ” En güçlü finansal pozisyondaki şirketlerin, büyük bir belirsizlik döneminde halkını korumak, müşterilerine hizmet etmek ve hissedarlarına fayda sağlamak için en iyi konumda olacağı açıktır, bu yüzden bugün özetlediğimiz adımları atıyoruz” dedi.

1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
3 Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler...
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler…
4 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
5 Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Güncel Haberler
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
Pinterest, hayal dünyasını keşfe dönüştürüyor
Pinterest, hayal dünyasını keşfe dönüştürüyor
Gemini'nin "Nano Banana" hamlesi ChatGPT'yi zirveden indirdi
Gemini’nin “Nano Banana” hamlesi ChatGPT’yi zirveden indirdi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’nin ilk lüks AVM’si Prestige Mall kapandı
Haberler
Türkiye’nin ilk lüks AVM’si Prestige Mall kapandı
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Haberler
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Marketing Türkiye
10 Temmuz 2025
Ayın en çok konuşulan oyuncuları!
Haberler
Ayın en çok konuşulan oyuncuları!
Marketing Türkiye
1 hafta önce
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Haberler
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Sena Tufan
2 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.