6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dünya nüfusu hükümetlerine koronavirüse hazırlıkları konusunda güvenmiyor
Haberler

Dünya nüfusu hükümetlerine koronavirüse hazırlıkları konusunda güvenmiyor

Marketing Türkiye
28 Mart 2020
1 dk okuma

Dünyanın dört bir yanından insanların katıldığı McCann Worldgroup’un global araştırma merkezi Truth Central tarafından gerçekleştirilen çalışmaya göre dünya nüfusunun sadece yüzde 14’ü hükümetlerinin koronavirüs salgınına karşı “çok hazırlıklı” olduğunu düşünüyor.

A.B.D’de bu oran yüzde 14’ken İngiltere’de daha da düşüyor ve hükümetlerinin salgına hazırlıklı olduğunu düşünenler toplam İngiltere nüfusunun yüzde 6’sını oluşturuyor. Dünya nüfusunun yüzde 31’i, özellikle Türkiye ve Hindistan vatandaşlarının görüşleriyle hükümetlerinin krize “hazırlıklı” olduğunu belirtiyor.

Rapor hükümet birimlerine duyulan güvenin eksikliğinin yanı sıra insanların en büyük kaygısının hayatlarını kaybetmektense dünya ekonomisinin durumu olduğunu ortaya çıkardı. Dünya nüfusunun neredeyse yarısı (yüzde 48) ekonominin durumu hakkında kaygılandığını belirtirken hayatlarını kaybetmekten korkanların oranı yüzde 43 olarak raporlandı.

Gelişmiş ülkelerde ekonomik endişeler daha fazla 

İlginç bir bilgi olarak nüfusun yüzde 14’ü ülkelerinin salgın yüzünden ırkçılaşacağından endişe duyuyor. A.B.D., Kanada ve Japonya gibi gelişmiş ülkelerdeki insanlar ekonomileri hakkında Şili gibi gelişmekte olan ülkelerdeki insanlardan daha endişeli.

Konu medyanın etkisi olduğunda ise yine ilginç bir sonuçla karşılaşıyoruz. Medyanın salgın hakkında abartı haberler yayınladığını düşünen insanlar bu parametrenin yüzde 42’sini oluştururken salgından daha ciddi etkilenen ve ölüm sayılarında Çin’i geçen İspanya ve İtalya’da bu paniğin abartı olduğunu düşünenlerin oranı sadece yüzde 29.

Raporun daha olumlu sonuçları arasında nüfusun yüzde 54’ünün salgının herkesi hayatta neyin önemli olduğunu düşünmeye iteceğini öngördüğü verisi bulunuyor. Bunun yanı sıra yüzde 37’sinin de karbon emisyonlarının azalacağını düşündüğünü görüyoruz.

1 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
2 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
3 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
4 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
5 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Güncel Haberler
Ayşe Aydın yazdı: "Cannes Lions'da tesadüflere yer yok!"
Ayşe Aydın yazdı: “Cannes Lions’da tesadüflere yer yok!”
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Haberler
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Marketing Türkiye
9 Mayıs 2025
Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Haberler
Bundle, içerik ve teknolojiyle marka hikâyeciliğine yeni bir boyut kazandırıyor
Advertorial
1 hafta önce
LEGO’dan yaratıcı isyan: “She Built That”
Haberler
LEGO’dan yaratıcı isyan: “She Built That”
Nafizcan Önder
5 Haziran 2025
Ipsos, dünyanın empati haritasını yayımladı: Dünyada mülteci haklarına bakış nasıl şekilleniyor?
Araştırma
Ipsos, dünyanın empati haritasını yayımladı: Dünyada mülteci haklarına bakış nasıl şekilleniyor?
Nafizcan Önder
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.