17 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Google kısa videolarda davetsiz reklamları kapı dışarı ediyor
Haberler

Google kısa videolarda davetsiz reklamları kapı dışarı ediyor

Marketing Türkiye
6 Şubat 2020
2 dk okuma

Google kısa videolarda araya giren video reklamları ve diğer reklam formatlarını kaldırma kararıyla online reklamcılığı bir kez daha sallıyor. “Daha İyi Reklamlar Koalisyonu” (Coalition for Better Ads) standartları dahilinde sekiz dakikadan az süren videolarda masaüstü, mobil web ve aplikasyonlar da dahil olmak üzere bu yaptırımı uygulamaya başlayacak. 

Google videoların öncesinde ve video esnasında çıkan ve 31 saniyeden uzun olmasına rağmen 5 saniyenin sonunda atlanamayan reklamları kaldırmaya karar verdiğini duyurdu. Videonun yüzde 20’si ve daha fazlasını kapsayan reklamların kaldırılma tarihiyse 5 Ağustos olarak belirlendi. Amerikan web tarayıcısı pazarının yüzde 70’ini kapsayan Chrome bu uygulamayı çerezleri kaldıracağını duyurmasından bir ay sonra açıklayarak dijital pazarlamacılara kısa bir zaman diliminde ikinci darbesini vurdu.

Aynı zamanda bu kararın YouTube’da da uygulamaya konulacağı belirtildi. Ana hizmeti markaların YouTube’da reklam verme süreçlerine yardımcı olmak olan Zefr’in Kıdemli Başkan Yardımcısı Andrew Serby yaptırım hakkında “Bu uygulama dijital reklamcılığı temizlemeyi hedefleyen daha büyük bir hareketin ilk adımı” diyor ve ekliyor, “Google kontrolü eline alıyor. Bu tüketiciler ve markalar için iyiyken davetsiz ve ucuz dijital alan yaratan medya şirketleri için kötü haber.”

AdColony, Facebook, Unilever, News Corp ve GroupM Daha İyi Reklamlar Koalisyonu’nun üyelerinden birkaçı konuyla ilgili açıklamada bulundu. AdColony Strateji ve İş Geliştirme Müdürü Matt Barash kurabiyeleri kaldırmanın kullanıcı mahremiyetiyle ilgili sorunları çözmek adına atılan bir adım olarak yorumlarken Chrome’un davetsiz reklamları ortadan kaldırmasını kullanıcı deneyimini iyileştirmek için alınan bir aksiyon olarak gördüğünü belirtti. Barash sözlerine “Web tarayıcı merkezli ve standardize olmayan reklamlar üzerinden ilerleyen reklam-teknoloji şirketleri bu gelişmeden kötü etkileneceklerdir” diye devam etti.

Google Ürün Direktörü Jason James bir blog gönderisinde “Chrome, kullanıcılarının video deneyimini bölen bu reklamları her ülkede kaldırarak kullanıcı koruma tedbirlerini genişletiyor” dedi.

GroupM Marka Güvenliği Yönetici Ortağı Joe Barone “GroupM Daha İyi Reklamlar Koalisyonu standartlarını kalite değerlendirme süreçlerine dahil ederek dünyanın dört bir yanındaki müşterilerinin davetsiz reklamların bulunmadığı alanlarda ve etkili bir şekilde reklam stratejilerini yürütmelerine olanak sağladı. Daha İyi Reklam Standartları müşteri tercihlerini gözler önüne serdiği için izleyicileriyle güven inşa etmek isteyen ve ilişkilerini derinleştirmek isteyen markalar ve yayıncılar için vazgeçilmez” diyerek markanın süreçle ilgili görüşünü özetledi.

 

Çerez google reklam
1 Yeşil sahadan yeşeren umut: Eskişehirspor ve Bursaspor “Doğa İçin Tek Yürek” oluyor
Yeşil sahadan yeşeren umut: Eskişehirspor ve Bursaspor “Doğa İçin Tek Yürek” oluyor
2 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
3 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
4 Microsoft Word'e yapay zeka dokunuşu: Metinler artık sesli özetlenebilecek
Microsoft Word’e yapay zeka dokunuşu: Metinler artık sesli özetlenebilecek
5 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
Güncel Haberler
Sporun Z raporu: “Şampiyon markalar”
Sporun Z raporu: “Şampiyon markalar”
Mezun olmak yetmiyor! İş piyasasında günümüz gerçeği...
Mezun olmak yetmiyor! İş piyasasında günümüz gerçeği…
Sporun dönüştürücü gücüne katkı veren her marka “şampiyon”!
Sporun dönüştürücü gücüne katkı veren her marka “şampiyon”!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Haberler
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Nafizcan Önder
3 Temmuz 2025
Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
Haberler
Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Cannes Aslanlarının sahipleri belli olmaya devam ediyor: Grand Prix kazanan projeler hangileri?
Haberler
Cannes Lions’da büyük ödüller sahiplerine ulaşmaya devam ediyor…
Sena Tufan
20 Haziran 2025
Spotify’dan liste tartışmalarına ilişkin net mesaj: "Ekibimizi hedef alan haberler doğru değil"
Haberler
Spotify’dan liste tartışmalarına ilişkin net mesaj: “Ekibimizi hedef alan haberler doğru değil”
İrem Alimoğlu
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.