7 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İnternet perakendeciliğinde yalnızca marka bilinirliği yeterli değil...
Haberler

İnternet perakendeciliğinde yalnızca marka bilinirliği yeterli değil…

Marketing Türkiye
24 Aralık 2019
2 dk okuma

Google tarafından yayınlanan incelemede marka bilinirliğinin internet perakendeciliğinde tercih edilmek için yeterli olmadığı belirtiliyor. Markaların yalnızca bilinirlik oluşturmak için değil daha iyi bir deneyim sunması için çalışması gerektiği ifade ediliyor.

Google Emea Marketing Perakende Lideri Ruth Ballett ve Google İspanya-Portekiz Market Insights Lideri Pablo Perez tarafından kaleme alınan makalede Kantar tarafından gerçekleştirilen araştırmanın sonuçları ele alınıyor. Araştırma sonuçlarına göre Alman, İspanyol ve İtalyan tüketiciler farklı sayılarda mağaza hakkında bilgi sahibi olsalar da tüm alışverişlerini ortalama 3 adet mağazadan gerçekleştiriyor. Norveç, İsveç ve Danimarka’da tüketicilerin alışveriş yaptıkları mağazalardan yüzde 69’a varan oranda memnun olduğu belirtilirken, Çek, İspanyol ve Türk tüketiciler de genellikle belli mağazalardan şaşmamayı tercih ediyor. Ballett ve Perez’e göre araştırma verileri bir markanın tercih edilmesinin müşteri memnuniyeti yaratmasından daha zorlu bir süreç olduğunu ifade ediyor.

Bilinirlik oluşturmak adına büyük bir efor harcanırken, markaların daha iyi bir müşteri deneyimi tasarlanması ve müşteri memnuniyeti gibi alanlara da yatırım yapması gerektiği belirtiliyor. Özellikle daha iyi bir deneyim için markaların müşterilerini iyi tanıması gerektiğini belirten Ballett ve Perez, müşteri tiplerinde ortak gözlenen özellikleri meraklılık, yüksek beklenti ve hızlı hareket etme isteği olarak tanımlıyor.

Ülkelere göre müşteri tiplerinin incelendiği makalede Birleşik Krallık, Almanya ve Türkiye’deki tüketiciler alışveriş yaptıkları mağazadan daha fazla çeşit talep ettiği belirtiliyor. İtalya’da ise internet mağazalarında yer alan arama özelliğinin kolay kullanımı beklentiler arasında öne çıkıyor.

Tüketicilerin yüksek beklentileri ise özellikle güvenlik alanında yoğunlaşıyor. Fransa, İtalya ve İspanya’da ödeme güvenliği tüketicilerin öncelikleri arasında yer alıyor. Almanya, Polonya ve Birleşik Krallık’ta ise ürün fiyatlarının doğru bir biçimde yansıtılması tüketicilerin dikkat ettiği noktalar arasında yer alıyor. Kişiselleştirimiş içerik ve müşteri hizmetleri de tüketicilerin yükselen beklentileri içerisinde göze çarpıyor.

Hızlı teslimat ve sipariş takibi ise Avrupa, Afrika ve Orta Doğu’da yer alan tüketicilerin ortak beklentileri arasında yer alıyor. Markaların daha iyi bir müşteri deneyimi sunmaya odaklanması gerektiğinin, bilinirlik oluşturulmasının ise sadece başlangıç aşaması olduğunun altı çiziliyor.

Kaynak: Think with Google

 

1 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
2 İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
3 Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
4 Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
5 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Güncel Haberler
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Fenerbahçe'de 7 yılın ardından bayrak devri: Saran, Koç’tan görevi devraldı
Haberler
Fenerbahçe’de 7 yılın ardından bayrak devri: Saran, Koç’tan görevi devraldı
Nafizcan Önder
22 Eylül 2025
Helal turizm yükselişte: 2030’da 245 milyon Müslüman gezgin bekleniyor
Haberler
Helal turizm yükselişte: 2030’da 245 milyon Müslüman gezgin bekleniyor
Marketing Türkiye
12 Eylül 2025
Vestel'de Duygu Badem Uylukçuoğlu'na yeni görev
Haberler
Vestel’de Duygu Badem Uylukçuoğlu’na yeni görev
Sena Tufan
24 Eylül 2025
Kapadokya'da "IT" kabusu: Kırmızı balonlar göğe yükseldi, korku geri döndü…
Haberler
Kapadokya’da “IT” kabusu: Kırmızı balonlar göğe yükseldi, korku geri döndü…
İrem Alimoğlu
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.