6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Online market uygulamalarında en çok su, atıştırmalık ve dondurma siparişi veriyoruz
Haberler

Online market uygulamalarında en çok su, atıştırmalık ve dondurma siparişi veriyoruz

Marketing Türkiye
12 Aralık 2019
4 dk okuma

Yemeksepeti’nin online market ürünleri sipariş platformu Banabi hizmet verdiği İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Eskişehir ve Antalya’daki kullanıcıların sipariş alışkanları ve öne çıkan sonuçları açıkladı. 

Yemeksepeti’nin online market ürünleri sipariş platformu olarak hizmet vermeye başlayan Banabi 6 ildeki kullanıcılarının online market sipariş alışkanlarını paylaştı. Tüm şehirlerdeki kullanıcıların online market ürünleri siparişinde en fazla sipariş verdikleri ürünler su, atıştırmalık ve dondurma olurken, diğer tercihler kentlere göre farklılık gösteriyor.

Kullanıcılar acil ihtiyaçlarını pratik bir şekilde giderebildikleri online market siparişinde, ödeme şekillerinde de pratik yöntemleri tercih ediyorlar. Yüzde 70 oranında en çok online kredi kartı, banka kartı ve kapıda kredi kartı ile ödemeyi tercih eden kullanıcılar, nakit ödemeyi ise yüzde 30 oranında tercih ediyor.

İstanbulluların market alışveriş zamanı öğle saatleri

Nüfusla doğru orantılı olarak online siparişin en çok verildiği İstanbul’da gıda ihtiyaçlarından ev bakım ve kişisel bakım ürünlerine kadar eksiklik duyulan birçok ürün daha çok öğle saatlerinde sipariş ediliyor.

İstanbullular sabah saatlerinde en çok zeytin ve kahvaltılık sos sipariş ederken, unlu mamuller ve her gün taze olarak hazırlanan fırın ürünleri de en çok sabah saatlerinde sipariş ediliyor. İstanbullu kullanıcılar akşam saatlerindeyse sabun, bulaşık deterjanı ve köpek maması gibi muhtelif ürünlere ihtiyaç duyuyorlar. Çikolata, dondurulmuş gıda ve damacana su ise gece saatlerinde sipariş veriliyor.

İstanbul’daki erkek kullanıcılar kadın kullanıcılardan yüzde 35 daha fazla sipariş verirken, bebek bezi daha çok erkekler tarafından sipariş ediliyor. Erkekler ayrıca dondurma, kek, bisküvi, çikolata ve cips, patlamış mısır gibi ürünleri kadın kullanıcılardan daha fazla sipariş ediyorlar. Kadınlar ise vegan ürünler ve sporcu içeceği gibi ürünleri erkeklere göre çok daha fazla sipariş ederek dikkat çekiyor.

İstanbullu kullanıcılar yaşlarına göre de farklı ürünlere yöneliyorlar. Fit ürünler en çok 50-55 yaş arasındaki kullanıcılar tarafından tercih edilirken, 15-20 yaş arasındaki kullanıcılar ise atıştırmalık kategorisindeki ürünlere daha fazla ilgi gösteriyorlar.

İzmirliler güne maden suyu ile başlıyor

İzmirlilerin sabah saatlerindeki ilk tercihi maden suyu olarak diğer kentlerden farklılaşırken, akşam saatlerinde kraker, sandviç ve bar gibi hafif atıştırmalıklara yöneliyorlar. Gece saatlerinde ise soğuk çay, kahve ve meyve suyu gibi içecekler en çok sipariş ediliyor.

İzmir’de kadın kullanıcılar erkek kullanıcılardan sadece yüzde 10 daha fazla sipariş verseler de liderliği elinde tutuyorlar. Kadınlar temizlik ürünleri, parfüm, deodorant ve bebek bezi gibi ürünleri erkeklerden daha çok sipariş verirken, erkek kullanıcılar tereyağı, margarin, duş ve banyo ürünlerini daha çok sipariş veriyorlar.

İzmirli kullanıcılar, süt ve süt ürünlerinde en çok peynir, ev bakım kategorisinde ise çöp torbası, buzdolabı poşeti gibi mutfak ürünlerini tercih ediyorlar. Temel gıdada en çok makarna ve bakliyat sipariş edilirken, kişisel bakımda saç bakım ürünleri, kozmetikte ise ruj siparişi veriliyor.

Ankaralılar atıştırmalık ürünlerden vazgeçemiyorlar

Sipariş adetlerine göre kentler sıralamasında 3’üncü sırada olan Ankaralılar da daha çok öğlen saatlerinde ihtiyaçlarını tamamlarken, akşam saatlerinde de siparişlerde yoğunluk görünüyor.

Ankaralılar kahvaltı sofraları için en çok yumurta ve meyve suyu sipariş ederken, akşam saatlerinde ise kullanıcılar evdeki muhtelif eksikleri tamamlıyorlar. Bu saatlerde sebze, meyve, şarküteri, yoğurt gibi temel ihtiyaçlar en çok sipariş ediliyor. Kuru yemiş, cips, patlamış mısır ve kek, bisküvi gibi ürünler Ankaralıların gece saatlerinde atıştırmalıklara düşkün olduklarını gösteriyor.

Ankara’da online market siparişleri hem kadınlar hem erkekler tarafından eşit oranda sipariş ediliyor. Ankaralı kadınlar bulaşık ve ev temizlik ürünleri ve ağız bakım ürünlerini erkek kullanıcılardan 2 kat daha fazla sipariş ederken, erkek kullanıcılar ise parfüm ve deodorant, saç bakım ve duş ve banyo ürünleri siparişlerinde kadın kullanıcıları açık ara geride bırakıyorlar.

İstanbullu kullanıcıların aksine, sporcu içeceği Ankara’da en çok erkek kullanıcılar tarafından tercih edilirken, glütensiz ürünler hem kadınlar hem erkeklerin tercihlerinde yüksek oranda yer alıyor.

Antalya sabahları taze fırın ürünlerini tercih ediyor

Antalya’da kullanıcılar öğle ve akşam saatlerinde eşit oranda sipariş veriyorlar. Öğle ve akşam saatlerinin tercihleri de benzerlik gösteriyor ve çikolata, gazlı içecek, kuru yemiş, kraker ve kurabiye gibi atıştırmalıklar öne çıkıyor. Sabahları Antalya’nın tercihi ise her gün taze olarak hazırlanıp kullanıcılara ulaştırılan fırın ürünlerinden yana oluyor.

Erkek kullanıcıların kadın kullanıcılardan yüzde 20 daha fazla sipariş verdiği şehirde; kadın kullanıcılar özellikle evin mutfak eksiklerine yöneliyorlar ve en çok peynir, yoğurt, yumurta, makarna&bakliyat gibi ihtiyaçları karşılıyorlar. Saç bakım, ağız bakım, parfüm ve deodorant ise erkeklerin en çok tercih ettikleri siparişler oluyor.

Antalya’da taze fırın ürünlerini en çok sipariş edenler yüzde 50 gibi yüksek bir oranla 35 yaş ve üzeri kullanıcılar. İçecek siparişi ise en çok 35-40 yaş arasından geliyor, aynı grubun diğer bir favori kategorisi ise ev bakım ürünleri. Kişisel bakım ürünlerinin özellikle 35-40 yaş grubu tarafından tercih edildiği Antalya’da, evcil hayvan ürünleri de en çok bu yaş grubu tarafından sipariş ediliyor.

Eskişehirliler evin gıda ihtiyaçlarına yöneliyorlar

Eskişehir güne su siparişiyle başlarken suyun hemen ardından kek ve bisküvi tercih ediyor. Akşam saatlerinde ise cips, patlamış mısır ve çikolata siparişi artıyor. Temel gıda malzemeleri ve kişisel bakım kategorisindeki siparişler ise daha çok öğle saatlerinde sipariş ediliyor.

Eskişehirli kullanıcıların favorisi kek ve bisküvi çeşitleri olurken, süt ve süt ürünlerinde en çok peynir, ev bakımı için mutfak malzemeleri ve deterjan, kişisel bakımda saç bakım ve ağız bakım ürünleri siparişi veriliyor.

Erkek kullanıcıların ilk 3 tercihi makarna, bakliyat, sebze ve meyve gibi temel gıda ihtiyaçları olurken, kadınların ilk tercihleri arasında yoğurt, peynir, makarna ve bakliyat yer alıyor.

Eskişehir’de süt ve kahvaltı ürünlerini en çok 30-35 yaş arasındakiler sipariş ederken, temel gıda, fırın ürünleri ve evcil hayvan ürünleri ise en çok 50-55 yaş arası kullanıcılar tarafından tercih ediliyor. Fit ürünleri en çok tercih edenler ise 55-60 yaş arasındaki kullanıcılar.

Bursa’nın favorisi kuru yemiş

Bursalıların sabah kahvaltılarında eksik olmayan ürünler kek, bisküvi ve unlu mamüller olurken, akşam ve gece saatlerinde çikolata, cips, patlamış mısır ve dondurma gibi atıştırmalıklar Bursalıları keyiflendiriyor.

Bursa’da süt ve süt ürünleri kategorisinde favori peynir olurken, ev bakım ürünlerinde ilk tercihleri mutfak temizlik malzemeleri oluyor. Kişisel bakım ürünlerinde en çok saç bakım ürünleri, kozmetikte ise ruj ve dudak nemlendiricileri sipariş ediliyor.

Kadınların erkek kullanıcılara göre %20 daha fazla sipariş verdiği Bursa’da; erkek kullanıcılar tamamen gıdaya yöneliyorlar ve sebze, meyve, makarna&bakliyat, peynir, yumurta gibi siparişleri öncelikli olarak sipariş ediyorlar. Kadınlar ise; şarküteri, soğuk çay&kahve, maden suyu gibi farklı tercihlere yöneliyorlar.

banabi yemeksepeti
1 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
2 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
3 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
4 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
5 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Güncel Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Temmuz 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Temmuz 2025)
Ayşe Aydın yazdı: "Cannes Lions'da tesadüflere yer yok!"
Ayşe Aydın yazdı: “Cannes Lions’da tesadüflere yer yok!”
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İstanbul Modern’de Ali Kazma’dan “Aklın Manzaraları”
Haberler
İstanbul Modern’de Ali Kazma’dan “Aklın Manzaraları”
Advertorial
3 hafta önce
Kerevitaş, yeni dönemde faaliyetlerini Besler Gıda olarak sürdürecek
Haberler
Kerevitaş, yeni dönemde faaliyetlerini Besler Gıda olarak sürdürecek
Marketing Türkiye
22 Mayıs 2025
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
İrem Alimoğlu
5 gün önce
Microsoft ve OpenAI iş birliği yeni bir döneme giriyor
Haberler
Microsoft ve OpenAI iş birliği yeni bir döneme giriyor
İrem Alimoğlu
13 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.