16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Koton: "Hakarete 'like' iş akdimize aykırı"
Haberler

Koton: “Hakarete ‘like’ iş akdimize aykırı”

Marketing Türkiye
30 Ekim 2019
2 dk okuma

Koton’un Antalya mağazasında çalışan bir işçi, Instagram’daki “Kotoncalisanlari” hesabını takip ettiği, hesaptan yapılan paylaşımları beğendiği gerekçesiyle geçtiğimiz günlerde tazminatsız işten çıkartılmıştı. Bunun ardından sosyal medya kullanıcıları #KotonBoykot etiketiyle tepkilerini ortaya koymuştu. Koton bu konuda açıklama yaparak “Hakarete ‘like’ iş akdimize aykırı” dedi.

Habertürk’ten Ahmet Kıvanç’ın haberine göre TÜRK-İŞ Konfederasyonu’na bağlı TÜRK KOOP-İŞ Sendikası, bir süredir Koton’da örgütlenme çalışması yürütüyor. Çalışanlar sosyal medya hesapları üzerinden paylaşımlarda bulunuyor. Koton Mağazacılık Tekstil Sanayi ve Ticaret A.Ş., Alanya mağazasında çalışan bir işçiyi bazı sosyal medya paylaşımlarını beğendiği için tazminatsız olarak işten attı. Şirketin Beşiktaş 2. Noterliği’nden gönderdiği fesih yazısında, “Söz konusu işçinin Instagram sosyal medya uygulaması üzerinde bir süreden beri şirketi haksız ithamlarla kamuoyu ve çalışanları nezdinde karalamaya çalıştığı, çalışanları kışkırtıp türlü gerekçelerle şirkete karşı itibarsızlaştırma amacı güden ‘Kotoncalisanlar’ kullanıcı adındaki Instagram hesabını takip ettiği, söz konusu paylaşımları ile ‘like’ diye tabir edilen uygunluk beyanıyla desteklediğinin tespit edildiği” belirtildi.

“İşçinin şirketi tahkir eden, şirketin kamuoyunda yıllar içinde edindiği haklı itibara maddi-manevi zarar vermeye yönelik itibarsızlaştırma hareketinin bir katılımcısı haline gelmiş olması ve bu durumun şirkete karşı doğruluk ve bağlılıkla bağdaşmayan bir davranış olması sebebiyle iş akdinin İş Kanunu’nun 25/II hükümleri uyarınca kıdem tazminatı ödenmeksizin derhal feshedildiği” kaydedildi.

Habertürk’ün konuyla ilgili bilgi talebi üzerine Koton’dan yapılan açıklamada ise şöyle denildi:

“Türkiye’nin öncü moda ve giyim markası Koton olarak; kurulduğumuz günden bu yana çalışanlarımız ile birlikte kenetlenerek, onların gücü, ilhamı ve tutkusuyla Koton’u yurt içi ve yurt dışında 30 farklı ülkede 506 mağaza ile varlık gösteren bir dünya markası haline getirdik.

Son dönemde gerçeği yansıtmayan, yıpratıcı ithamlarla karşı karşıya kalmaktayız. Sosyal medya üzerinden yapılan paylaşımlarda markamıza zarar verecek saldırı, hakaret ve bazı çalışanlarımızı hedef gösteren içeriklerin yer aldığı tespit etmiştir. Bazı çalışanlarımızın hem çalıştıkları kuruma hem iş arkadaşlarına hem de müşterilerimize zarar veren bu tutuma destek verdiğini tespit etmek; kurum içinde derin üzüntü yaratmıştır. Bu yıpratıcı tutumun devam etmesi sonucunda, bu eylemleri sergileyen çalışanların iş akitlerine son verilmiştir. Nitekim Yargıtay’ın kararlarında ‘eleştiri sınırlarını aşan ve hakaret niteliği taşıyan sosyal medya paylaşımları işyerinde olumsuzluklara yol açması nedeniyle’ tazminatsız fesih nedeni olarak kabul edilmiştir. Ayrıca çalışanlarca gerçekleştirilen işveren aleyhindeki olumsuz davranışlar, imzaladıkları iş sözleşmelerinin ilgili hükümlerine de aykırılık teşkil etmektedir. Markamıza yönelik saldırılara karşı her türlü hukuki hakkımız saklıdır.

Koton, her geçen yıl yaptığı yatırımlarla ve üretiminin neredeyse tamamını Türkiye’de yapan, Türkiye’nin bayrağını dünyanın dört bir yanında gururla dalgalandıran markaların başında gelmektedir. Ülkemizden kazandıklarımızı, ülkemiz insanıyla paylaşmak arzusuyla her yıl istihdamını artırmayı sürdüren Koton, çalışanları ve müşterileriyle birlikte Cumhuriyetimizin yüzüncü yılında 5 kıtada en beğenilen moda markası olma gayretiyle çalışmaya devam edecektir.”

“Markaya değer katmak istiyoruz”

TÜRK KOOP – İŞ Sendikası Genel Başkanı Eyüp Alemdar ise konuyla ilgili şu açıklamada bulundu:  “Sendika olarak ne mağazanın boykot edilmesine, ne de markaya zarar verilmesine kesinlikle izin vermeyiz. Biz oraya değer katmaya geliyoruz. Markaya katkı vermek, değer katmak istiyoruz. İşverenin düşmanı değiliz. Türkiye’nin ekonomisini düşünen insanlarız. Önümüzdeki günlerde, tüketimden gelen gücümüzle sendikalı işyerlerini desteklemek için kampanya yapacağız. Bizden korkmasınlar. Ama çalışanların da hakkını hukukunu savunmak zorundayız.”

 

açıklama boykot Koton
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bosch Ev Aletleri, üst üste dördüncü kez Effie'ye layık görüldü
Haberler
Bosch Ev Aletleri, üst üste dördüncü kez Effie’ye layık görüldü
Advertorial
16 Mayıs 2025
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
Haberler
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
Nafizcan Önder
8 Mayıs 2025
Cadde mağazacılığında son trendler: Sizce İstiklal Caddesi'nden günde kaç kişi geçiyor?
Haberler
Cadde mağazacılığında son trendler: Sizce İstiklal Caddesi’nden günde kaç kişi geçiyor?
İrem Alimoğlu
20 Nisan 2025
Kawasaki'den sınırları zorlayan 4 ayaklı robot!
Haberler
Kawasaki’den sınırları zorlayan 4 ayaklı robot!
Sena Tufan
7 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.