31 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“Avrupa’nın en iyi pazarlama yapan takımı: Anadolu Efes”

“Avrupa’nın en iyi pazarlama yapan takımı: Anadolu Efes”

Marketing Türkiye
27 Ekim 2019
3 dk okuma

Anadolu Efes Spor Kulübü son yıllarda spor alanında olduğu kadar pazarlama alanındaki başarılarıyla da adından söz ettiriyor. EuroLeague tarafından üç kez “Avrupa’nın En İyi Pazarlama Yapan Takımı” seçilen kulüp, bu ödüle layık görülen ilk Türk takımı ve ödülü üç kez kazanan iki takımdan biri olma başarısı gösterdi. Tarihindeki en başarılı sezonlardan birini geride bırakan Anadolu Efes Spor Kulübü’nün Pazarlama ve Kurumsal İlişkiler Müdürü Gökçe Dayı ile bu başarının altındaki stratejiyi konuştuk…

Tarihimizin en başarılı sezonlarından birini geçirdik

✓ EuroLeague tarafından üç kez “Avrupa’nın En İyi Pazarlama Yapan Takımı” seçilen ilk Türk takımı ve ödülü üç kez kazanan iki takımdan biri olan Anadolu Efes Spor Kulübü olarak tarihimizin en başarılı sezonlarından birini geçirdik.

✓ Bu başarılara ulaşırken taraftarlarımızdan, partnerlerimizden ve medyadan büyük destek aldık. Bu katkıda saha içi sonuçlar ile birlikte #BenimYerimBurası stratejimizin büyük rolü oldu.

✓ Tahincioğlu Basketbol Süper Ligi ve Cumhurbaşkanlığı Kupası’nda şampiyonluğun yanı sıra Türkiye Kupası ve EuroLeague’de ikincilik elde ettik. Ayrıca EuroLeague Devotion Pazarlama Ödülleri’nde Gümüş Ödül’ün sahibi olduk.

Efes ruhu geri döndü

✓ Taraftarlarımızla ilişkimizi kuvvetlendirmek ve daha fazla kişinin hayatının bir parçası olabilmek için uzun süreli çalışmalar yürütüyoruz. #BenimYerimBurası’nın merkezinde basketbolseverler yer alıyordu. Kampanyada tarihimizin en önemli günlerini sporseverlerle paylaştık ve spor dünyasında önemli bir motivasyon yarattık.

✓ Taraftarlar, eski oyuncular, altyapı oyuncuları, A Takım oyuncuları, antrenörler, medya mensupları yani Anadolu Efes ailesinin üyeleri, #BenimYerimBurası kampanyasının bir parçası oldu. Bu çalışmalar sonunda “Efes Ruhu Geri Döndü.”

✓ “Unutulmayanlar” isimli mini belgeselimizde efsane antrenörümüz Aydın Örs, Baş Antrenörümüz Ergin Ataman ve efsane oyuncularımızdan Tamer Oyguç geçmişteki tarihi başarıları anlattı. Çok iyi geri dönüşler aldık. Kısa süre içerisinde basketbolseverler sosyal medyada #BenimYerimBurası etiketini kullanmaya başladılar.

Kimliğimiz artık daha çağdaş

✓ Stratejimizin en önemli adımlarından biri de yeni amblemimizdi. Kimliğimizin daha çağdaş, modern ve yenilikçi bir dış görünüşe sahip olması adına amblemimizi değiştirdik. Brown&Co tarafından tasarlanan yeni amblemimizi ilk olarak sosyal medyada “Hazırsan Başlıyoruz” kampanyasıyla tanıttık.

✓ Yeni amblemimizin merkezinde adanmışlığa, gelişmeye ve hiçbir zaman pes etmemeye vurgu yapan mavi ok ile zaferleri, liderliği, etik kuralları, altyapı eğitim sistemini ve tutkuyu simgeleyen meşalenin birleşiminden doğan “Alev Alan Yıldız”a yer verdik.

Spor kulüpleri bazında en profesyonel pazarlama departmanı bizde

✓ Anadolu Efes Spor Kulübü olarak ülkemizde spor kulüpleri bazında en profesyonel pazarlama departmanına sahibiz. Bu ekibin sorumluluğunda; pazarlama, medya ilişkileri, sportif faaliyetler ve kurumsal ilişkiler ile dijital ve sosyal medya yönetimi yer alıyor.

✓ Ayrıca kulübümüzün hizmet aldığı 10’un üzerinde ajans bulunuyor. İletişim, tasarım, topluluk yönetimi ve etkinlik yönetimi gibi alanlarda hizmet aldığımız ajanslar, pazarlama departmanımızın bir parçası olarak büyük özveriyle görev yapıyor. Sinan Erdem Spor Salonu’nda oynadığımız iç saha karşılaşmalarında, maç deneyiminin en üst seviyede olması için 500’ün üzerinde kişi görev yapıyor.

Her partnere farklı çözümler sunuyoruz

✓ Mevcut ve potansiyel her partnere farklı paketler sunuyoruz. Çünkü kulübümüzü çok farklı yaş gruplarından kişiler takip ediyor. Her partnerimiz farklı kitlelere hitap ettiği için de bu yöntemle partnerlerimize azami fayda sağlıyoruz.

✓ Temmuz 2019 itibarıyla kulübümüzün partner markaları arasında Adel, KIA, Anadolu ISUZU, Alternatif Bank, Anadolu Sağlık Merkezi, Damla Su, Powerade, Coca-Cola, Migros, Metro FM, Okyanus Kolejleri, Kahve Dünyası, Sarar, Sportive, Sporx, Supplementler.com, Tepe Güvenlik, Türk Hava Yolları ve TAV Passport yer alıyor.

“Avrupa’nın en iyi pazarlama yapan takımı: Anadolu Efes”

Marka iş birlikleri

✓ Partnerlerimize hedef kitleleriyle daha güçlü bağlar kurma ve yeni hedef kitlelerle iletişime geçme imkanı sunduğumuz kimi uygulamaları şöyle sıralayabiliriz: EuroLeague’deki 400’üncü maçımızda KIA Stonic hediyeli şut yarışması düzenledik ve taraftarımız Murat Değirmencioğlu bir KIA Stonic kazandı.

✓ Sinan Erdem Spor Salonu’ndaki maçlarda Migros ile cazip hediyeli devre arası yarışmaları düzenliyoruz. Sinan Erdem Spor Salonu VIP Lounge’unda Kahve Dünyası noktaları oluşturduk. Benzer bir çalışmayı Coca-Cola için de gerçekleştirdik.

✓ Sporx.com ile birlikte www.anadoluefessk.sporx. com mikro sitesinin hayata geçirdik. Anadolu Sağlık Merkeziyle de meme kanserinde erken tanı konusunda farkındalık yaratmak için altı yıl önce “Pembe Top Sahada” projesini hayata geçirdik.

✓ Okyanus Kolejleri ile altyapı oyuncularımızın eğitim hayatları için iş birliği yaptık. Sportive’in Sinan Erdem Spor Salonu’nda açtığı pop-up mağazada taraftarlarımız çeşitli ürünleri indirimli olarak satın aldı. Adel ile salonumuzda yüz boyama alanları oluşturduk.

 

1 2025’in en çok kazandıran beş mesleği...
2025’in en çok kazandıran beş mesleği…
2 İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
3 Çalışanlar artık geleneksel hediyeler istemiyor!
Çalışanlar artık geleneksel hediyeler istemiyor!
4 BYD Seal, reklamları "solladı"
BYD Seal, reklamları “solladı”
5 Ticaret Bakanlığı'ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
Ticaret Bakanlığı’ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
Güncel Haberler
Gizli müşteri uyarıyor: "Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!"
Gizli müşteri uyarıyor: “Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!”
TikTok'ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter'a dönüşmek...
TikTok’ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter’a dönüşmek…
Markalar için Alfa kuşağını anlama rehberi...
Markalar için Alfa kuşağını anlama rehberi…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Deprem sonrası fahiş fiyat artışlarına karşı komite kuruldu
Haberler
Deprem sonrası fahiş fiyat artışlarına karşı komite kuruldu
Sena Tufan
28 Nisan 2025
"Bir markanın en değerli başarısı, tavsiye edilmesidir"
Haberler
“Bir markanın en değerli başarısı, tavsiye edilmesidir”
Advertorial
4 hafta önce
Akıllı ambalajlar tüketici deneyimini dönüştürüyor!
Haberler
Akıllı ambalajlar tüketici deneyimini dönüştürüyor!
Sena Tufan
27 Nisan 2025
Microsoft ve OpenAI iş birliği yeni bir döneme giriyor
Haberler
Microsoft ve OpenAI iş birliği yeni bir döneme giriyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.