Kurumsal iletişimciler için ders zili çaldı!
Kurumsal iletişim iş kolunu belli standartlar dahilinde bir meslek haline getirmeyi amaçlayan Kurumsal İletişimciler Derneği, bu hedef doğrultusunda yeni nesil kurumsal iletişimcilere yol gösterecek çalışmalara imza atıyor. Türkiye’deki en önemli şirketlerin kurumsal iletişim yöneticilerinin deneyimlerinin paylaşılacağı ve 5 Kasım-17 Aralık 2013 tarihleri arasında düzenlenecek olan “Kurumsal İletişim Sertifika Programı”na başvurular 15 Ekim tarihinde başlayacak. Kurumsal İletişimciler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Suat Özyaprak, derneğin kuruluşundan bu yana Bahçeşehir Üniversitesi ve İstanbul Üniversitesi’nin iletişim fakültelerinde, her gün kapsamı daha da genişleyen “kurumsal iletişim” mesleğini anlatmak üzere dersler verdiklerini belirterek, “Önceki yıl Bahçeşehir Üniversitesi’nde ‘Markalı dersler’ başlığı altında bir uygulamaya dahil olduk. Çeşitli kurumların, kuruluşların, şirketlerin o derse markasını verdiği ve o disiplini anlattığı bir sınıf uygulamasıydı aslında bu. Bu uygulama başarılı oldu ve bir sonraki yıl Bahçeşehir Üniversitesi’nde birinci dönem yine kurumsal iletişim derslerinin anlatıldığı zorunlu bir ders konuldu. Aynı zamanda İstanbul Üniversitesi’nden de bu konuda Kurumsal İletişimciler Derneği olarak bir davet aldık. Ve geçtiğimiz yıl güz döneminde orada da kurumsal iletişim dersleri verdik” diyor.
KİD ve Marketing Türkiye işbirliğiyle
Bu iki üniversitedeki eğitimler devam ederken öğrenci olmayan genç kurumsal iletişimciler ya da bu işi yapmak isteyen farklı mesleklerden gençler bu derslerden yararlanmak için derneğe yoğun bir talep iletmiş. Bu talep doğrultusunda sertifika programının oluştuğunu ve altı aydır bu sertifika programı için emek verdiklerini belirten Özyaprak sözlerine şöyle devam ediyor: “Aslında ihtiyaç ve talepler bizi bu sertifika programını yapmaya yöneltti. Bu eğitimi zaten üniversitelerde veriyorduk ve böyle bir efor sarf edilecekse bunu dernek bünyesinde bir çalışmaya dönüştürebiliriz diye düşündük. Bununla ilgili ilk olarak Günseli Özen Ocakoğlu ile temasa geçtik. Kendisi bu konuda oldukça deneyimli ve sektörü çok yakından tanıyan bir isim. Aynı şekilde Marketing Türkiye de sektör için önemli bir yayın. Görüşmelerimiz sonunda kendilerine bir işbirliği önerdik ve sağ olsun Günseli Hanım da önerimizi kabul etti. Altı aydır bu sertifika programının teknik çalışmasını yapıyoruz. Bir aksilik olmazsa dersler 5 Kasım 2013’te başlayacak.”
Genç kurumsal iletişimcilerin kariyer planı için…
Derneğe üye kurumsal iletişim yöneticilerinin verdiği dersleri 13 başlık altında topladığını belirten Özyaprak bu derslerde her bir kurumsal iletişim unsurunun tanımsal çerçevesi sunulsa da genel olarak teorik anlatım yapmadıklarını anlatıyor. Özyaprak, “Derslere giren profesyonel arkadaşlar, gerçekten kendi günlük yaşantılarını anlatıyor. Aslında bu bir ‘yaşam sertifika programı’. Biz burada bir kurumsal iletişimcinin günlük yaşamından kesitleri anlatacağız. Hepimizin mesleğimiz gereği haberdar olduğumuz projeler, krizler ve başarılar bu programda konuyu yönetenlerce anlatılacak” şeklinde konuşuyor.
Spor iletişiminden sosyal medyaya…
Kurumsal İletişim Sertifika Programı’nda klasik eğitim başlıklarının yanı sıra kültür-sanat, spor iletişimi ve sosyal medya gibi günümüzde geniş kitlelere ulaşmak için ihtiyaç duyulan konulara da yer veriliyor. Öncelikli olarak “kurumsal iletişime giriş” dersinin verildiğinin altını çizen Özyaprak, sertifika programı kapsamında neler anlatılacağını ise şu şekilde anlatıyor; “Burada kurumsal iletişim kavramını öğrencilerimizle paylaşacağız. ‘Nasıl ortaya çıktı? Halkla ilişkilerden farkı ya da bu alanla benzerlikleri nedir? Bu süreçleri nasıl yönetiyoruz?’ konularını ele alacağız. Bununla birlikte derslerimizde araştırma-ölçümleme, etkinlik yönetimi, finansal iletişim, iç iletişim, konu yönetimi, kriz iletişimi ve lider iletişimi gibi konuları da ele alacağız. Diğer yandan son zamanlarda kurumların hayatında ağırlıklı olarak yer bulan kültür-sanat iletişimi ve medya iletişimi konularına da yer vereceğiz. Kurumlar olarak kullandığımız ve yönetmek zorunda olduğumuz sosyal medya da konu başlıklarımız arasında. Sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik iletişimi yine son yıllarda artık kurumların iş yapış biçimlerini şekillendiren bir kavram oldu. Bunun yanı sıra pazarlamanın önemli bir ayağı olan ve kurumsal iletişimin içinde de yönetilmesi gereken bir konu olarak öngördüğümüz spor iletişimini de bu programın başlıkları arasına aldık.”
Bilgi ve başvuru için: Kurumsal İletişimciler Derneği / Dalida Özatay, [email protected], 0212 2825783