31 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bir reklam ajansı Dali’nin 30’uncu ölüm yıldönümü için neden lokma döktürür?
Haberler

Bir reklam ajansı Dali’nin 30’uncu ölüm yıldönümü için neden lokma döktürür?

Marketing Türkiye
24 Ocak 2019
1 dk okuma

Dijital ajans Kroppa, sürreal akımın öncüsü Salvador Dali’nin 30’uncu ölüm yıldönümünü anmak için dün Sahrayıcedit’te lokma döktürdü. Olayın sosyal medyaya yansımasından sonra mahalleli ve çevreden geçen pek çok insan bu sürreal performansın parçası oldu. 

Bu ilginç anmanın neden yapıldığını konuşmak için ulaşıp görüşlerini aldığımız Kroppa reklam ajansının Kurucusu Barış Önal çalışma hakkında şunları söyledi: “Müşterilerimiz için aylık olarak real-time marketing fırsatlarını kovalıyoruz. Salvador Dali’nin 30. ölüm yıldönümü de markalarımıza önerdiğimiz günlerden biriydi. Bir gün önce ‘Dali ile ilgili biz kendimiz bir şey mi yapsak?’ dedik. Yaratıcılık konusunda ilk akla gelen isimlerden olan Dali’nin sürreal dünyası, provokatif tarzı bizim duruşumuzla örtüşüyor diye düşündük. ‘Hayır lokması dökülür bu tarz durumlarda’ dedik ve ‘Dali’yi sürreal bir şekilde nasıl anarız?’ sorusu doğal olarak yerini Dali için lokma döktürelime fikrine bıraktı. Fikir absürt ve provoke ediciydi. ‘Azıcık cesaret’ dedik ve fikri hayata geçirmeye karar verdik. Lokmacı bulundu, afiş hazırlandı, sosyal medyayadan davetler yapıldı. Ertesi gün saat 11:00’de biz lokmaya başlarken küçük bir grup performansa ortak olmaya gelmişti bile. Biz lokma dökmeye başladık iş sosyal medyada patladı. Ekşi Sözlük, Twitter, Onedio… Gün boyu ajansa gelen geri dönüşler, müşterilerimizin telefonları, atılan tweetler, haber kanallarının çekime gelmesi bizim için başka bir sürreal deneyim oldu. Teyit.org konunun gerçekliğini teyit etmek için bizi aradı. O kadar sürrealist, düşünün. Dünden bugüne üzerine düşündüğümüz bir kaç şey oldu. İlki küçük bir pazarlama dersi: ‘Real-time marketing sadece gündemi yakalayıp 1-2 post atmak değil.’ Farklı bir şeyler yapmazsanız farkedilmezsiniz. Provokatif değilseniz, cesaretiniz yoksa vasatlığın parçası olursunuz. İçinde olduğumuz ve her yeri kaplayan vasatlığı yenmenin yolu cesaret. Bu sürreal deneyimi gerçekleştiren marifetli insanlara, katılan ve destek olan farklı insanlara çok teşekkürler.”

1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
3 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
4 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
5 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
Güncel Haberler
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor...
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
Haberler
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
Günseli ÖZEN
16 Eylül 2025
American Eagle, kriz yaratan Sydney Sweeney kampanyasına yönelik ilk kez açıklama yaptı!
Haberler
American Eagle, kriz yaratan Sydney Sweeney kampanyasına yönelik ilk kez açıklama yaptı!
Sena Tufan
4 Ağustos 2025
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Haberler
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Platformlar isyanda: Kaliforniya, reklamların sesini kısıyor...
Haberler
Platformlar isyanda: Kaliforniya, reklamların sesini kısıyor…
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.