11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Hedef kitleye uyum başarıyı getiriyor
Köşe Yazıları

Hedef kitleye uyum başarıyı getiriyor

Ali SAYDAM
16 Aralık 2018
3 dk okuma

Toplu taşımaya binenler, en az bir kez kartında yeterli bakiye kalmadığı bir zamana denk gelmiştir ya da başına gelen birine şahit olmuştur herhalde. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) de bu durumu ortadan kaldırmak için bir çözüm geliştirmiş ve cep telefonundan İstanbulkart’a yükleme yapma seçeneğini kullanıma sunmuş. Bunu da gayet eğlenceli bir videoyla duyurmuş. Bakın nasıl?

Reklam filminde herkes sırasıyla oto­büse biniyor kartlarını basıp geçiyor ama bir adam kartını basınca yetersiz bakiye uyarısıyla karşılaşıyor ve bir anda otobüsteki herkesin farklı bakış­larına maruz kalıyor. Adam çekinerek “Fazla akbili (İstanbul Kart bakiyesi) olan var mı?” diye soruyor. Bu soru üzerine herkes yaptığı işle ilgilenmeye dö­nüyor, kimse tepki göstermiyor. Adamcağız da so­rusuna kimseden yanıt alamayınca otobüsten inmek zorunda kalıyor. Bunun üzerine İstanbulkart dolum noktasına geliyor ve dolum makinesi için “Keşke bu­nun küçüğü olsa” diye kendi kendine konuşurken, makine küçülüp cebine giriyor. Reklam filminin sonunda otobüse binen adam, bu sefer bir teyzenin bakiyesinin yetersiz olmasına yönelik “Teyzeciğim ben cepten vereyim” cevabını veriyor ve reklam filmi bitiyor.

İBB web sitesinde bulunan bilgiye göre bu kartla İs­park otoparkları, iTaksi’ler, şehir plaj ve tuvaletleri, İSBİKE (bisiklet kiralama) da ödenebilecek. İlerle­yen dönemlerde ise hedef büfe, market gibi nokta­lardan yapılan alışverişlerin yanı sıra fatura ödeme­lerde bu kartı kullanmakmış.

Gayet basit ve anlaşılır bir film. Özellikle yerel se­çimler öncesi, toplu taşıma kullanıcılarının en çok karşılaştığı konulardan birine çözüm bulunması ve bunu gayet mizahi, hedef kitleye uygun bir şekilde anlatılması, tanıtımın başarısını da berberinde getir­miş. Üstelik bunu sanki bir marka iletişimi gibi ele almışlar; adeta yerel yönetimlerde görmeye alışık ol­madığımız türden…

Yerel olayım derken evrensel değerleri kaçırmak…

toyota

Japon otomotiv markası Toyo­ta, Mısır’da Fortuner modeli için bir reklam filmi yayınla­yınca kıyamet kopmuş. Neden mi? Çün­kü hem kadınların hem de erkeklerin kullanabileceği bir araba reklamında sadece ama sadece erkekler hedef kitle olarak benimsenmiş…

Bir SUV modeli olan Fortuner’ın sağlam­lığını ve gücünü ön plana çıkaran kam­panyada Toyota “Erkekler İçin Yapıldı” söylemiyle yola çıkmış. Aracın yanında erkek fotoğraflarının yer almasının yanı sıra gücü erkeklikle özdeşleştiren “Gücü nasıl yöneteceğini bilir” gibi ifadeler kullanılıyor. Reklam filminin devamın­da yemek için avlanma ihtiyacı bulun­mayan, gücünü kavanoz kapağı açarak ya da market poşeti taşıyarak göstermek zorunda kalan 21’inci yüzyıl erkeğinin gücünü Toyota Fortuner ile salıvermesi öneriliyor. Hal böyle olunca sosyal med­ya kullanıcıları da markayı cinsiyetçilik­le suçlamış. Üstelik konu Mısır ile sınırlı kalmamış; Independent gibi uluslarara­sı medya platformlarının Afrika’da etkin mecralarında da yayılmış.

Bu olaydan çıkarılabilecek birkaç ders var. En önemli iki tanesinden bahsede­lim: Birincisi ne kadar kapalı bir pazar­da kampanya, iletişim, reklam çalışması vb. yaparsan yap, pazarın kapalı oldu­ğuna aldanıp; “Bu nasılsa dışarı sızmaz” dememek lazım. İkincisi Mısır’da SUV segmentindeki araçları daha fazla erkek­ler tercih ediyor olabilir; hatta kadınla­rın araba kullanma oranı erkeklerden düşük de olabilir. Fakat her ne kadar iletişim stratejileri yerel kültür ve değer­lere uygun olmak zorunda olsa da global ve insana özgü genel geçer değerlere de karşı olmamalı. Dolayısıyla sadece o ül­kedeki hedef kitleyi düşünerek hareket etmemek, yerel dinamiklere uyarken evrensel değerleri de göz önünden kaçır­mamak lazım…

Kamu spotu tadında bir reklam

qnb

QNB Finansbank, Türkiye’de ve bölgede destek­lediği projeleri konu alan yeni bir reklam filmi yayınlamış. Genç müzisyenlerin, bankayla öz­deşleşen “Finansçı” melodisini çaldıkları reklamın yönet­meni Fatih Kızılgök, ajansı ise Rabarba…

Reklam, Osmangazi Köprüsü’nde hareket eden bir tırın üzerinde bulunan genç bir sanatçının Finansçı melodisinin piyano yorumuyla başlıyor. Ardından destek verilen her proje için başka bir genç sanatçı ve çaldığı başka bir ens­trüman karşımıza çıkıyor. Adeta senfoni gibi… Reklamda adı geçen diğer projeler ise şöyle: Afrika Demiryolları İn­şaatı, Fenerbahçe Basketbol Takımı Forma Sırt Sponsoru, 2 milyon kişiye bireysel kredi, Trabzonspor Kulübü Ana Sponsoru, 6 milyar TL’lik tarım kredileri, dış ticarette 20 bin firmaya destek, KOBİ’lere 90 milyar TL kredi…

QNB Finansbank’ın reklamı kaliteli bir kamu spotu ta­dında olmuş. Katar sermayeli bir banka olmasına rağ­men tamamen yerli ve milli bir duyguyu dile getirmesi de cabası… Keşke kamu kuruluşları bu filmi örnek olarak alsalar…

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
4 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
5 Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Güncel Haberler
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Zanaatkârla büyüyen marka: Hermès’ten stratejik üretim hamlesi
Haberler
Zanaatkârla büyüyen marka: Hermès’ten stratejik üretim hamlesi
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Haftanın marka ajans iş birlikleri (1-10 Nisan)
Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (1-10 Nisan)
Sena Tufan
10 Nisan 2025
Akıllı ambalajlar tüketici deneyimini dönüştürüyor!
Haberler
Akıllı ambalajlar tüketici deneyimini dönüştürüyor!
Sena Tufan
2 hafta önce
Hepimize geçmiş olsun... Marmara Denizi merkezli deprem İstanbul ve çevre illerde hissedildi
Haberler
Hepimize geçmiş olsun… Marmara Denizi merkezli deprem İstanbul ve çevre illerde hissedildi
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.