5 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Türkiye’deki akıllı telefon pazarı büyüme oranı dünyayı solladı

Marketing Türkiye
12 Ağustos 2013
2 dk okuma
IDC’nin (Worldwide Mobile Phone Tracker) araştırmaları akıllı telefon pazarındaki ciddi büyümeyi işaret ediyor. IDC’nin 25 Temmuz 2013 tarihinde yayınladığı rapor, 2012’nin 2. çeyreğinde tüm dünyada 156 milyon adet olarak gerçekleşen akıllı telefon satışlarının; bu yılın aynı döneminde 237.9 milyona çıkarak yüzde 52.3 oranında arttığını gösterdi. Toplam mobil telefon satış oranlarının yaklaşık 9 katına denk gelen bu büyüme sonrası, mobil telefon pazarının yüzde 55’ini akıllı telefonlar oluşturdu. IDC’nin açıkladığı raporu değerlendiren Avea Mobil Bağlantı Direktörü Baran Yurdagül, mobilite de dünyadaki değişimin nabzını tutan Avea’nın ise 2013 2.çeyrekte akıllı telefon penetrasyonunu yüzde 30 oranına çıkartarak, bu yarışın kazananı olduğunu söyledi. Yurdagül, Avea’nın her 3 müşterisinden birinin akıllı telefon kullandığını da kaydetti. Avea Mobil Bağlantı Direktörü Baran Yurdagül, gelişen teknoloji ve yaygınlaşan mobil internet kullanımıyla birlikte akıllı telefonların tüketici tercihlerini tamamen farklılaştırdığını; bunun da sonucu olarak akıllı telefonların artık günlük hayatın ayrılmaz bir parçası haline geldiğini söyledi. IDC’nin 25 Temmuz 2013 tarihinde yayınladığı raporu bu kapsamda değerlendiren Baran Yurdagül, raporun akıllı telefon pazarındaki ciddi büyümeyi işaret ettiğini belirtti ve ekledi: “Rapor, 2012’nin 2. çeyreğinde tüm dünyada 407 milyon adet mobil telefon satıldığını; bu rakamın bu yılın aynı döneminde yüzde 6’lık bir artış göstererek 432 milyon adede ulaştığı gösterdi. 2012’nin 2. çeyreğinde 156 milyon olan akıllı telefon satışı ise, bu yılın aynı döneminde 237.9 milyona çıkarak tam %52.3 oranında bir artış gösterdi. Mobil telefon artışının 9 katı bir büyümeye denk gelen artış oranı sonrası akıllı telefonlar, 2013 yılı 1. yarıyılı sonunda mobil telefon pazarının yaklaşık yüzde 55’ini oluşturmaya başladı” dedi. 
 
Her 3 Avea müşterisinden biri, akıllı telefon kullanıcısı 
Türkiye pazarıyla ilgili de bir değerlendirme yapan Yurdagül; ”Türkiye’deki akıllı telefon satışlarındaki artış yüzde 88. Operatör münhasır kanallarındaki büyüme oranı ise yüzde 85 olarak gerçekleşti. Yani Türkiye’de akıllı telefondaki büyüme oranı; dünyadaki büyüme oranının da üstünde. 2016 yılında satılan akıllı telefon adedinin ise tüm dünyada 1 milyarı geçeceği tahmin ediliyor”  dedi. Akıllı telefonlara artan bu ilgiyi karşılamak üzere Avea olarak gerek kendi markalı cihazları, gerekse de diğer iş ortaklarından sağlanan cihazlara yatırım yapmaya devam ettiklerini söyleyen Yurdagül; bu yatırımların geri dönüşünü hem mobil internet gelirlerinde hem de akıllı telefon penetrasyonundaki ciddi artışlarla aldıklarını ifde etti. Avea’nın ‘Akıllı’ olmayı da oynamayı da sevdiğini dile getiren Yurdagül, akıllı cihaz penetrasyonda Avea’nın elde ettiği sonuçlar hakkındaysa şunları söyledi: “Gerçekleştirdiğimiz Sade, Ekonomik ve Çeşitli tarife ve kampanyalarımızla ‘Akıllara’ hitap ettik ve bunun sonucunda da 2013 yılı 2. çeyrekte akıllı cihaz sahiplik oranını yüzde 30’a yükselttik. Bu yarışın kazananı olduk çünkü, Türkiye’de mobil bağlantıyı uçtan uca bir organizasyonla yönetmeye ilk biz başladık. Mobil Bağlantı Direktörlüğü altında bütün aksiyonlarımızı birleştirdik ve mobil bağlantıyı oluşturan; içerik, erişim ve terminal katmanlarını bir arada yönetirken; bunu en iyi ve avantajlı tariflerle de birleştirdik.  Bunun karşlığını da akıllı cihazlarda yüzde 30 penetrasyon oranıyla aldık. Yani neredeyse her 3 Avea müşterisinden biri, artık akıllı telefon kullanıyor. Ayrıca mobil internet gelirlerimizi de geçtiğimiz yılın aynı çeyreğine göre yüzde 43 oranında arttırdık. Akıllı telefonlara olan bu ilgiyi en doğru cihaz, uygulama ve çözümlerle karşılamak adına çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz.”

 

1 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
2 Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
3 Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
4 Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
5 OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
Güncel Haberler
TOGO dergi, BETA Ayakkabı'nın marka haklarını satın aldı
TOGO dergi, BETA Ayakkabı’nın marka haklarını satın aldı
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Türkiye'de sağlık bilinci artıyor ama "iyi hissetme" oranı alarm veriyor!
Türkiye’de sağlık bilinci artıyor ama “iyi hissetme” oranı alarm veriyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Haberler
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
İrem Alimoğlu
4 gün önce
Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı
Haberler
Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı
Sena Tufan
4 Eylül 2025
Ayın en çok konuşulan oyuncuları!
Haberler
Ayın en çok konuşulan oyuncuları!
Marketing Türkiye
6 Eylül 2025
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Haberler
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
İrem Alimoğlu
10 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.