4 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Turizmin geleceği 3. Antalya Dijital Zirvesi’nde belirlendi
Haberler

Turizmin geleceği 3. Antalya Dijital Zirvesi’nde belirlendi

Marketing Türkiye
25 Ekim 2018
3 dk okuma

Türkiye’nin ilk ve tek turizm sektörüne ait dijital odaklı satış ve pazarlama etkinliği olan Antalya Dijital Zirvesi, CRM Group şirketlerinden CRM Medya tarafından 10 Ekim Çarşamba günü 3. kez Antalya Hotel Su’da gerçekleşti. Reklam, medya, pazarlama, satış ve iletişim dünyasının tüm paydaşlarını turizm sektörüyle buluşturan ve binin üzerinde katılımcının yer aldığı zirvenin bu seneki ana teması: “Digitalization – Dijital dönüşüm ve turizme etkileri” oldu. “Turizmin geleceği dijitalde! Peki, ya siz neredesiniz?” sorusuna cevap aranılan zirvede, dijitalde doğru pazarlama yöntemleriyle turizmden 2023 yılında 100 milyar Dolar gelir elde edilebileceği belirlendi.

Türkiye’nin cari açığını kapatma konusunda önemli bir rol üstlenen sektörlerin başında gelen turizmde, yepyeni bir dönem başlıyor: Dijital dönüşüm. Türkiye’de ilk defa turizmde dijital dönüşümün konuşulmasına imkan tanıyan ve turizmde gelir artışına önemli bir katkı sunmayı hedefleyen CRM Medya, 10 Ekim Çarşamba günü Antalya Hotel Su’da, ünlü Yazar ve Seslendirme Sanatçısı Yekta Kopan’ın moderatörlüğünde “3. Antalya Dijital Zirvesi”ni düzenledi. Türkiye’nin ekonomik, uluslararası, sosyal ve diplomatik gücü olan turizm sektörünün dijital dünyaya yansımasını ortaya koymak üzere bu yıl 3. kez düzenlenen zirvenin açış konuşmasını yapan CRM Group Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Becer, “Djital dünya geliştikçe bildiğimiz meslekler de ortadan kalkmaya başladı. 90’lı yılların başında hayatımıza giren internetle birlikte dünyanın dijital yolculuğu da başladı. Bizim bu dijital dünyayı doğru değerlendirmemiz gerekiyor. Dijital dünyada reklam harcamalarıyla ilgili ne yazık ki refleksimiz tam olarak gelişmiş değil. Reklam kanallarını kullanan markalara baktığımız zaman yüzde 95’i global ölçekli. Oysa  tüm sektörler giderek dijital dünyanın içerisinde yer almaya başladılar. Artık dünya sanayi 4.0 kavramına geçmiş durumda. Türkiye de turizm sektöründe 4.0’a geçmeli! Turizmde dijitalizasyon şart! Eğer turizmde bu ivmeyi sağlayabilirsek hem Türkiye’nin marka değerini arttırabiliriz hem de daha yüksek gelirli, A plus hizmet almak isteyen hedef kitleleri Türkiye’ye çekebiliriz. Dijital dönüşümü sağlayan her işletme marka değerini artıracağı gibi ülkemizin dünyadaki turizm marka algısını oluşturacaktır. Her işletmenin öncelikle bir web sitesine hem de CRM sisteme ihtiyacı bulunuyor. Böylece işletmeler müşterilerinin hangi yemeği yemekten hangi yastıkta yatmayı sevdiklerine kadar bütün detaylara hakim olarak müşterilerine en iyi şekilde hizmet verebilirler. İyi bir hizmet alan turist de tekrar aynı işletmeye gelecektir. İşte bu şekilde turizmde 2023 yılında hedeflenen 50 milyar Dolar’dan ziyade 100 milyar Dolar dahi gelir elde edilebilir” açıklamalarında bulundu.

Türkiye’nin geleceği konuşuldu

15 konuşmacının yer aldığı zirvede, otel sahibi-otel müdürü, otel satış pazarlama müdürü, seyahat acentalarından üst düzey yönetici gibi binin üzerinde katılımcı yer aldı. 8 saat boyunca konferansın, panelin ve eğitimlerin gerçekleştiği zirvede, Ramazan Becer’den sonra son zamanlarda ekonomiye dair yaptığı yorumlarla büyük ses getiren Sabancı Üniversitesi Finans Kürsü Başkanı Prof. Dr. Özgür Demirtaş, “Ekonomi, Finans, Teknoloji ve Siz” konuşmasında “Karşılaştırmalı Türk Ekonomisi – Geçmişi Şimdisi Geleceği, Ticaret Savaşları Amerika Çin Savaşı, Şehirler, Ülkeler, Teknolojiler Öncesi Şimdisi Sonrası, Otomasyon, Yapay Zeka, Biyoteknoloji, Uzay ve Sizin Geleceğiniz” konularına değindi. Prof. Dr. Özgür Demirtaş’ın konuşmasından sonra ilk konuşma AKTOB (Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği) Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Yağcı, Kilit Group Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Kilit ve Sianji Group Yönetim Kurulu Başkanı Recai Çakır ile başladı.

Dünya 4.0’a geçti, peki turizm sektörü?
Turizmde dijitalleşmenin otelcilik ve turizmdeki etkilerinin konuşulduğu panelde Çakır, “Türkiye’de sağlık turizminin önde gelen tesislerinden biri olarak globalleşme yolunu seçtik ve dünyanın en iyi 5 detoks merkezinden biri olarak gösteriliyoruz. Turizmde doluluk oranlarımız artıyor ancak gelirlerimiz yılda 670 Dolar seviyelerinde. İvedilikle turizmi kongre, golf, yayla, detoks, kayak turizmi gibi çeşitlendirip 12 aya yaymamız gerekiyor. Akabinde de turizm 4.0 kavramını artık işletmelerimizde kullanmalıyız. Özellikle bütün kontrolü, mekanizmayı, bilgisayar üzerinden izleyebiliyorsanız, tesisinizin her tarafında güvenlik kameraları varsa, bilgi iletişimle bütün otelinizin yüzde 30’unu, 40’ını pazarlayabiliyorsanız online’dan size ulaşılabiliyorsa yavaş yavaş 4.0’a geçmişsiniz demektir. Bütün çalışanların costlarını günlük kar ve zararınızı görebiliyorsanız eğer bunlardan daha elle yapılan muhasebe sistemi, otokontrol sistemi yok, kilitle odalara girilen oteliniz varsa 4.0’a geçme ihtiyacınız vardır. Artık dünyada mobil uygulamalar her girdiğiniz otelde mobil uygulamasına girerek o otelin mobil uygulamasını indirerek, otelin tüm her yerinde istediğiniz uygulamayı o mobil uygulama üzerinden yapabilirsiniz. Yine dünyanın her yerinden otel rezervasyonu yapıyorsunuz. O kodla odaya girebiliyorsunuz. Ya da cep telefonunuza gelen bilgiyi otelin odasının kapısını açarak kullanabiliyorsunuz. Bazı oteller hiç insan olmadan çalıştırılabilir oldu. Yani akıllı oteller olmaya başladı ve günümüzde bunu gerektiriyor. Böylece turizmde kişi başı gelirleri 1000 Dolarlara çıkarabiliriz.” dedi.

Dijitalleşen dünyada turizm sektörü değerlendirildi
Bilişim ve teknoloji alanındaki çalışmalarıyla tanınan ve sektörün duayen isimlerinden Bilgi Yayıcı Serdar Kuzuloğlu ise “Fırtına Yaklaşırken: Dijitalleşen Dünyada Turizm Sektörüne Bakış” başlığıyla bilişim sektöründeki son gelişmelerin turizm sektöründeki etkilerini dinleyicilerle paylaştı. Vodafone İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin,  Neredekal.com Founder CEO Özkan Hacıoğlu, Google Travel Industry Manager Ömer Şakar, Ligatus Ülke Müdürü Emre Faks, Ekonomi Programcısı Hande Berktan, MedyaNet VP Of Sales Metin Güleç, Onedio VP Of Sales Aytek Açık, Fikir Taciri Ramiz Bayraktar, Admatic Reklam Grup Başkanı Savaş Yılmazer olmak üzere kendi alanlarının uzman isimleri üst düzey konuşmacılar da sunumlarıyla zirvede yerini aldı.

1 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
2 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
3 Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
4 Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları...
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları…
5 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Güncel Haberler
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
Kral Şakir geri döndü: “Dünyalar Karıştı” sinemalarda!
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ticaret Bakanlığı 3 ürün grubunun kargoyla ülkeye girişini kısıtladı
Haberler
Ticaret Bakanlığı 3 ürün grubunun kargoyla ülkeye girişini kısıtladı
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Dr. Serhan Yılmaz’dan içsel bir yolculuk: "Yaşamak Geçerken"
Haberler
Dr. Serhan Yılmaz’dan içsel bir yolculuk: “Yaşamak Geçerken”
İrem Alimoğlu
17 Eylül 2025
Halk kütüphanesinden matkap alınır mı?
Haberler
Halk kütüphanesinden matkap alınır mı?
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Haberler
Google Türkiye’den öğrencilere “AI Pro” hediyesi: Gemini bir yıl boyunca ücretsiz olacak
Marketing Türkiye
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.