11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çocuklar YouTube’da daha fazla vakit geçiriyor
Haberler

Çocuklar YouTube’da daha fazla vakit geçiriyor

Marketing Türkiye
21 Ekim 2018
2 dk okuma

Kaspersky Lab’in yayınladığı son rapor, şirketin Ebeveyn Kontrolü modüllerinden elde edilen istatistiklere göre yaz tatili boyunca tüm dünyada çocukların internette neler yaptığını ortaya koydu. Araştırma çocukların okulda değilken internette neler izlediğini, dinlediğini, satın aldığını ve aradığını gözler önüne serdi. Buna göre Türkiye’de internet kullanımı en çok yazılım, ses ve video (%46,08) kategorisinde gerçekleşirken, bunu haber sitelerinin takibi (%23) ve internet iletişim medyası kullanımı (%17) izledi. E-ticaret sitelerinin kullanımı (%5,72) ve bilgisayar oyunları (%3,39) ise sıralamanın gerisinde kaldı.

Raporda 2018’in Haziran ayından Ağustos’un ortasına kadar olan sürede Windows PC’ler ve Mac’lerden ziyaret edilen websiteleri ile Windows PC ve Mac’in yanı sıra Android ve iOS cihazlarından yapılan aramalara ilişkin anonim istatistikler yer alıyor. Söz konusu istatistikler, Ebeveyn Kontrolü modülü açık olan Kaspersky Lab amiral gemisi ürünleri ve çocukları internette korumak için kurulan Kaspersky Safe Kids servisinden elde edildi.

Elde edilen bulgulara göre globalde olduğu gibi Türkiye’de de çocuklar bu yaz sosyal medyada vakit geçirmek yerine video içerik izlemeyi ve müzik dinlemeyi daha çok tercih etti. Araştırmada, çocukların YouTube’da daha fazla vakit geçirdiği ortaya çıktı. Özellikle farklı ülkelerde çocukların PewDiePie adlı blogger’a ilginin arttığı görüldü. Çocuklar ayrıca Netflix üzerinden birçok farklı TV programını seyretmeyi tercih etti. Küçük çocukların tercihi ise Nickelodeon, Cartoon Network ve Disney Channel’ın yanı sıra SüngerBob KarePantolon çizgi filmleri oldu.

Konu müzik olunca; çocuklar Spotify, Soundcloud ve iTunes gibi yayın servislerini kullandı. Çocuklar arasında en popüler müzik türü ise rap oldu. Bu yaz bir saldırıda öldürülen ünlü rap müzik sanatçısı XXXTentacion’ın ölümü hakkında çok fazla arama yapıldı. Bunun ardından XXXTentacion’ın şarkıları zirve yaptı. Çocuklar XXXTentacion’ı diğer tüm sanatçılardan fazla dinledi.

Çocuklar, aralarında BBC, CNN ve BuzzFeed gibi sitelerin de bulunduğu haber sitelerini daha sık ziyaret etmeye başladı. Ayrıca 2018 FIFA Dünya Kupası’ndan son haberleri ve skorları da almak için vakit harcadılar. İnternet üzerinden oynanan oyunlar popülerliklerini koruyor. Dünya genelinde çocukların Fortnite’a yönelmeye başladığı görüldü. Fortnite böylece en popüler oyun olarak PUBG’yi tahtından etti.

Bu yaz çocukların ilgi gösterdiği bir diğer alan ise kıyafetler ve mobil cihazlar oldu. İnternet mağazaları arasında çocukların en çok tercih ettikleri yerler Ebay, Amazon, Aliexpress, ASOS ve H&M’di. En popüler markalar ise Nike, Adidas, Supreme, Gucci ve Vans oldu. Tüm mobil cihazlar arasında çocuklardan en çok ilgiyi iPhone ve Samsung Galaxy gördü.

Çocukların; oyunlar, video ve müziğin yanı sıra yetişkinlere yönelik içerikler barındıran siteleri de sıkça aradığı tespit edildi. Ancak, ebeveynleri bu tür siteleri engelleyen (örneğin bir Kaspersky Lab ürünüyle) çocukların bu girişimleri başarısız oldu. Türkiye’de çocukların yetişkinlere yönelik içerikleri arama oranı %0,24 oldu.

 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
3 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
4 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
5 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
Güncel Haberler
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Apple, tepkiler üzerine iPhone 16 reklamını yayından kaldırdı
Haberler
Apple, tepkiler üzerine iPhone 16 reklamını yayından kaldırdı
İrem Alimoğlu
10 Mart 2025
Google arama motorunda yeni dönem: Yapay zeka modu geliyor
Haberler
Google arama motorunda yeni dönem: Yapay zeka modu geliyor
İrem Alimoğlu
7 Mart 2025
Başak Ünal: "Türkiye 1906’dan beri yuvamız"
Haberler
Başak Ünal: “Türkiye 1906’dan beri yuvamız”
Sena Tufan
3 Nisan 2025
Cilt bakımında geleceği şekillendiren 5 makro trend
Haberler
Cilt bakımında geleceği şekillendiren 5 makro trend
Advertorial
3 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.