1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Reklamcılığı Hacklemek" Marketing Türkiye Ağustos sayısında!

“Reklamcılığı Hacklemek” Marketing Türkiye Ağustos sayısında!

Marketing Türkiye
1 Ağustos 2018
5 dk okuma

Reklamcılık sektörü her açmaza girdiğinde kendisine yeni bir yol bulmayı başarır. Şimdilerde bu yeni yolun adı “Hackvertising”… Ancak bu trendle ilgili görüşler muhtelif… Kimilerine göre hackvertising ne hukuki ne de etik bir yöntem değil. Kimilerine göre ise kreatif kuraklığı sona erdirecek eşsiz bir buluş… Peki, gerçekte hackvertising iletişim sektörü için ne kadar umut vadediyor? Tünelin ucunda ışık var mı? Yoksa hukuksal nedenlerle gelişimini tamamlayamadan sona mı erecek? Son yılların en büyük trendi hackvertising’i tüm yönleriyle sizler için araştırdık…

Kahraman markalar çağı

hero

Pazarlama sektörü son yıllarda toplumsal faydayı merkezine alan iletişim ve reklam çalışmalarının yükselişine sahne oluyor. Öyle ki Cannes Lions başta olmak üzere pek çok ulusal ve uluslararası yarışmada “dünyayı kurtarmayı” misyon edinen markalar her biri kanayan bir yaraya çözüm arayan fikirleriyle, tabiri caiz ise ödülleri silip süpürüyor. Peki, markaları birer STK’ya dönüştüren bu anlayışın altında nasıl bir içgörü yatıyor?

Google’ın YouTube varsa Facebook’un IGTV’sı var

instagram

Globalde 1 milyar aktif kullanıcısı bulunan Instagram’ın yeni özelliği IGTV’nin yayına başlaması akıllara da “YouTube’a yeni bir rakip mi geldi?” sorusunu getirdi. Peki, YouTube’u aktif kullanan influencer ve markalar dikey kadrajlı video platformu IGTV’yi nasıl kullanacak? Bu yeni platform markalara ne tür pazarlama fırsatları vadediyor?

“Siyasetçiyle gazeteci arasındaki ilişki perdesiz evde çıplak dolaşmaya benzer”

dogan-senturk

Stratejisini “dizilerle yarışan bir ana haber” olarak belirleyen FOX Haber yıllardır reytinglere de ambargo koydu. Liderliği kimselere kaptırmayan FOX Haber’in başarısını FOX Haber Genel Yayın Yönetmeni Doğan Şentürk ile konuştuk. “Türk izleyicisiyle ekran yüzleri arasındaki duvarı yıktık” diyen Şentürk, FOX’un sadece yayıncılıktan gelir elde etmesinin kendilerini bağımsız kıldığını söylüyor. “Siyasetçiyle gazeteci arasındaki ilişki perdesiz evde çıplak dolaşmaya benzer” diyen Şentürk, Muharrem İnce’nin “Adam kazandı” mesajını canlı yayında okumalarını da tam bir gazetecilik olarak tanımlıyor.

CHP yeni kimliğini arıyor!

chp

Cumhuriyet Halk Partisi 24 Haziran’da yapılan seçimlerden ikinci parti olarak ayrılarak iktidar hedefini başka bir bahara bıraktı. Uzun süredir “ana muhalefet” olarak Türk siyasetinde yer bulan parti seçim sonrası büyük eleştirilerin de odağında… Çoğu iletişimci ısrarla CHP markasının yıprandığı ve yenilenmesi gerektiğini dile getiriyor. Peki, CHP markası gerçekten de yıprandı mı? CHP için yeni bir marka konumlanması yapılacaksa bu hangi kriterlere göre yapılmalı?

Yeni nesil markalar

yeni-nesil

Tüketici bilincinin doruk noktasını yaşadığı günümüzde köhne iletişim teknikleriyle piyasada ağır aksak tutunmaya çalışan markalar büyük bir yıkıma uğruyor. Zira gençler stratejisi zeka kokan, kendisiyle uyumlu birer hikayesi olan yeni nesil markalara yöneliyor. Bir ayağı dijital dünyada olan bu markalar aynı zamanda marka kimliğiyle de sıkı birer moda takipçisi. Marka konumlamasını gündemin merkezine yerleştirerek kendilerini birer “trend” haline getiren yeni nesil markaları sizler için değerlendirdik…

Doğru sağlık iletişimi nasıl olmalı?

saglik

İletişim sektörünün belki de en zorlu, yasalarla en çok sınırlandırılan alanlarından biri sağlık iletişimi… Zira klasik pazarlama iletişiminin aksine bu alanda “satışları artırmaya çalışmak” hem suç hem de etik dışı… Ancak tüm bu sınırlamalar yaratıcılığın da zirvelerine çıkmayı gerektiriyor. Peki, bunca sınırlama içinde hem yasalara uygun hem de etik bir iletişim yapmanın kuralları neler?

Markaların duygu haritası

emojiler

Marketing Türkiye için PRAGMA Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği “Markaların Duygu Haritası” araştırması markaların tüketicilerde uyandırdığı duyguları gözler önüne seriyor. Araştırma sonuçlarına göre Turkcell “güven”, Samsung “keyif” Starbucks ise “umut” duygularını harekete geçiriyor. Agresiflik ise Türk Telekom’un tekelinde… İşte tüketicilerin duygu dünyasında markaların yeri…

“Koşuya önde başladık diye hiç yavaşlamadık”

excel

Son dönemde yaptığı işlerle adından söz ettiren ve başarısını kazandığı ödüllerle taçlandıran Excel İletişim ve Algı Yönetimi, sektörde çeyrek asrını geride bıraktı. Excel İletişim’i “ezber bozan bir şirket” olarak tanımlayan ajansın Yönetim Kurulu Başkanı Figen İsbir başarının sırrını da “doğru sorularla hedefe ulaşmak” olarak tanımlıyor.

Gazete Habertürk’ün kapanması neyin habercisi?

haberturk

Bundan 9 yıl önce yayın hayatına başlayan Gazete Habertürk kağıt gazetelerin satışlarının iyice düşmesi, reklamların azalması ve artan baskı maliyetleri nedeniyle kapandı. Peki, Habertürk gibi Türk medyasına yön veren bir gazetenin kapanması neyin habercisi? Gazeteler reklam pastasından adil olarak yararlanabiliyor mu? Yoksa dijitalin yazılı basının yerini alacağı gün geldi mi?

Sahte infuluencer’lara son!

infulancer

Dünyanın en büyük reklamverenlerinden Unilever, geçtiğimiz ay aldığı flaş bir kararla sahte takipçi satın alan influencer’larla çalışmayacağını açıkladı. Influencer pazarlamasının güvenilir ve şeffaf olması gerektiğini açıklayan marka yetkilileri sektörü de bu kararı uygulamaya teşvik ediyor. Peki, Unilever’in aldığı bu karar sektörü nasıl etkileyecek? Yoksa Unilever’in bu kararı influencer pazarlamasında yeni bir dönemin işaretçisi mi?

“Yatak” out “uyku deneyimi” in

yatak

Güne zinde başlamanın en önemli faktörü şüphesiz iyi bir uykudan geçiyor. İyi uykunun olmazsa olmazı da doğru yatak seçimi… Ancak günümüzde tüketiciler sadece bir yatak değil “iyi bir uyku deneyimi” satın almak istiyor… Yatak markaları da bu içgörüden yola çıkarak tüketicilerine ürünleriyle birlikte iyi bir uyku, dinlenmiş ve enerjik bir beden vadediyor. Peki, iyi bir uyku deneyiminin olmazsa olmazları neler? Yatak markaları müşterilerine ne vadediyor? Yatak sektörünün yeni trendlerinde neler var?

Ali Saydam: Marka yoksa “inovasyon” da yok

Günseli Özen: KİD çuvaldızı kendisine batırdı!

Detaylar ve daha fazlası Marketing Türkiye Ağustos sayısında….

Marketing Türkiye Ağustos sayısı bayilerde, Turkcell Dergilik ve Türk Telekom e-dergi uygulamalarında sizleri bekliyor…

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cannes Lions'tan Türkiye'ye ilk altın!
Haberler
Cannes Lions’tan Türkiye’ye ilk altın!
Sena Tufan
2 hafta önce
Edenred Türkiye ve Humm Organic’ten çalışan mutluluğuna ortak adım
Haberler
Edenred Türkiye ve Humm Organic’ten çalışan mutluluğuna ortak adım
Marketing Türkiye
2 hafta önce
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS '25 başvuruları başladı!
Haberler
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS ’25 başvuruları başladı!
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Haberler
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Marketing Türkiye
11 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.