7 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Cep telefonu gücü ele geçirdi: Telefonum olmadan asla!
Haberler

Cep telefonu gücü ele geçirdi: Telefonum olmadan asla!

Marketing Türkiye
31 Mart 2018
3 dk okuma

KPMG’nin Üç kıtada 10 bin kişiyle yaptığı araştırmaya göre, tüketicinin alışveriş yapmadan önce tek şeye baktığını ortaya koydu: Cep telefonu. 

Yıkıcı hızla ilerleyen teknoloji alışveriş alışkanlıklarını temelden değiştiriyor. KPMG; ABD, Hindistan, İngiltere ve Çin’de üç kuşaktan 10 bin tüketiciyle görüştü, perakende sektörünün nereye evrildiğini inceledi. Araştırma geçmişte şirketlerin yönettiği sektörde artık gücün tüketicilere geçtiğini gösteriyor. En değerli kaynağın bilgi olduğu günümüzde tüketiciler kolayca ürün veya hizmetle ilgili bilgiye ulaşıyor, paylaşımlarıyla diğer tüketicilerin tercihlerini değiştirebiliyor. Tüm bunların hepsini sadece bir aletle yapıyor: Cep telefonu!

Araştırma, tüketici için cep telefonlarının anlamını ortaya koyuyor. KPMG’nin araştırması kapsamında 10 bin tüketiciye, “Cep telefonunuzu mu yoksa cüzdanınızı mı kaybetmeyi tercih edersiniz?” diye soruldu. Çin’deki katılımcıların yüzde 71’i, Hindistan’da yüzde 43’ü, İngiltere’de yüzde 39’u, ABD’de yüzde 26’sı cüzdanını kaybetmeyi tercih ettiğini söyledi.

Anket sonuçlarına göre Y kuşağının yüzde 30’u, her beş dakikada, herhangi bir bildirim gelmese de mutlaka cep telefonunu kontrol ediyor. Kuşak farkı, cep telefonunun kullanımını etkilemiyor.

Artık direksiyon tüketicide

KPMG Tüketici Ürünleri ve Perakende Sektör Lideri Fikret Çetinkaya, “Geçmişte şirketler tüketicileri sadece yaş, bölge, gelir durumu ile sınıflandırıyor ve onlara bu şekilde sesleniyordu. Ancak artık hayat çok değişti. Aynı yaşta, aynı bölgede, aynı gelir seviyesindeki iki kişi çok farklı şeyleri sevebiliyor. Bunlar için şirketlerin ayrıntılı çalışması, tüketiciye kulak vermesi gerekiyor. Tüketiciler önemsendiğini hissetmek, aynı sorularla tekrar tekrar karşılaşmamak, mümkün olduğunca kolay bir şekilde hizmeti ve ürünü almak istiyor. Şirketler, geçmişe göre daha bilinçli ve farkındalık sahibi müşterilerle karşı karşıya. Her kuşaktan müşteri, teknolojiyi doğru kullanarak şirketlere üstünlük kuruyor” dedi. Çetinkaya, “Geçmişteki ‘Müşteri her zaman haklıdır’ kavramı şekil değiştiriyor. Haklılığını yanına alan müşteriler artık şirketlere ‘nasıl çalışacaklarını’ anlatıyor. Müşteriye kulak vermeyen şirketler kaybetmeye mahkum” yorumunu yaptı.

Araştırmadan öne çıkan başlıklar şöyle:

Veri çığ gibi büyüyor

  •     Artık tüketici, satın aldığı hizmet ya da ürün hakkında hemen bilgi sahibi olabiliyor. Günde 205 milyon e-mail gönderiliyor. Veri bir çığ gibi büyüyor. 2020 yılında her insan için saatte 6 gb’lık veri üretileceği hesaplanıyor.
  •     Veriler üretiliyor, paylaşılıyor. Teknoloji bu konuda başrolü oynuyor. Cep telefonu kullanımının, ABD nüfusunun yüzde 25’ine ulaşması 13 yıl almıştı. Iphone ise 2,5 yılda ABD nüfusunun yüzde 25’ine ulaştı.

Telefonum ya evde kaldıysa!

  •     Hindistan’dan ankete katılan tüketicilerin yüzde 42’si cep telefonunu evde unutmaktan büyük kaygı duyuyor. Çin’de bu oran yüzde 36, ABD’de yüzde 35.
  •     Katılımcıların yüzde 56’sı kişisel bilgilerinin şirketlerin elinde bulunduğu için endişelendiğini itiraf etti. Ancak Y kuşağı üyelerinin bir bölümü bilgi paylaşmaktan çok, daha önce paylaştığı bilgiler hakkında telefonla aranmaktan rahatsızlık duyuyor.
  •     Online alışveriş artık vazgeçilmez bir hal aldı. Bölgelere göre ayrıldığında Çin’de yüzde 83, Hindistan’da yüzde 78, ABD’de yüzde 76, İngiltere’de yüzde 73 oranında online alışveriş yapılıyor.

Çin, teknoloji takipçisi

  •     Televizyonun tahtı sallanıyor. ABD’deki geleneksel kablolu yayın şirketi kullanıcılarına 206 kanal yayını yapıyor. Ancak istatistiklere göre kullanıcıların yüzde 72’si 20 ya da daha az kanalı izliyor. Y kuşağı da sosyal medyaya televizyondan daha çok ilgi gösteriyor.
  •     Anket sonuçlarına göre Çin yeni teknolojilere en çabuk ayak uyduran ülke. Çin’deki katılımcıların yüzde 88’i bir ödeme metodu olarak WeChat ya da AliPay’i kullanıyor.

ABD Facebook’tan ‘like’lıyor

  •     ABD halkı teknolojiyle ilgili. ABD’de 203 milyon Facebook kullanıcısı (nüfusun yüzde 63’ü), 90 milyon iPhone kullanıcısı (nüfusun yüzde 40’ı) var.
  •     ABD’deki cep telefonu kullanıcılarının yüzde 43’ü 10 dakikada bir bildirim alıyor.

Sıkışırsam tatile çıkmam, evde yerim!

  •     İngiltere’deki katılımcıların yüzde 76’sı kazancında gerileme olursa evin dışındaki yemek harcamalarında kesinti yapmayı planlıyor.
  •     Hindistan’daki tüketiciler kazançlarında düşüş yaşarsa, seyahat bütçelerini kısmayı planlıyor.
  •     Hindistan’daki cep telefonu kullanıcılarının yüzde 88’i WhatsApp kullanıyor.

 

1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
4 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
5 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok "uzaktan çalışma izni" talep ediyor
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok “uzaktan çalışma izni” talep ediyor
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Güldem Berkman, Amgen Çin’in yeni Genel Müdürü oldu
Haberler
Güldem Berkman, Amgen Çin’in yeni Genel Müdürü oldu
Nafizcan Önder
2 hafta önce
TikTok'ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter'a dönüşmek...
Haberler
TikTok’ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter’a dönüşmek…
Sena Tufan
31 Mayıs 2025
Rakipler el sıkışıyor: OpenAI ve Google'dan stratejik iş birliği
Haberler
Rakipler el sıkışıyor: OpenAI ve Google’dan stratejik iş birliği
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Trump'ın TikTok stratejisi: ABD Başkanı satış süresini üçüncü kez uzatıyor
Haberler
Trump’ın TikTok stratejisi: ABD Başkanı satış süresini üçüncü kez uzatıyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.