5 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Matt Damon'dan ağlatan sosyal sorumluluk kampanyası
Haberler

Matt Damon’dan ağlatan sosyal sorumluluk kampanyası

Marketing Türkiye
5 Mart 2018
2 dk okuma

Amerikalı ünlü oyuncu Matt Damon’ı tanımayan yoktur. Başarılı ve yakışıklı bir aktör olması onu dünyaca ünlü bir şöhrete kavuşturdu. Defalarca Oscar’a aday oldu. Good Will Hunting (Can Dostum) filminde oyunculuğuyla göz doldurdu. Performansıyla da Oscar’a aday oldu. Kendisi aynı zamanda filmin senaryosunu yazdı ve Good Will Hunting ile En İyi Özgün Senaryo Oscarı’nı kazandı. Sadece başarılı bir oyuncu değil iyi bir senaryo yazarı olduğunu da kanıtladı.

Matt Damon’ın sinema kariyerindeki başarısından kısaca bahsettik, onun hakkında bilmeniz gereken en önemli bir diğer özelliğiyse yaşadığımız gezegene duyduğu saygı ve gerçek bir aktivist oluşu. Damon, Dünya’daki su sorununa dikkat çekmek için 2009’da kendisi gibi aktivist olan mimar Gary White ile water.org’u kurdu.

matt

Sadece sosyal sorumluluğu arttırması için bir site kurmakla kalmadı. 2009 yılında kirli suya ve ortaya çıkardığı hastalıklara dikkat çekmek için Ruanda’ya gitti ve sosyal medyada farkındalık yaratmak için iletişim çalışmalarına başladı.

matt-damon

“Batı’da tuvaletlerde kullandığımız su, geri kalmış ülkelerdeki sulardan daha temiz”

Matt Damon 2014 yılında ALS hastalığına dikkat çekmek ve bağış yapılması için başlatılan “Ice Bucket Challenge”a katıldı. Damon çektiği videoda bir taşla iki kuş vurdu. Hem merkezi sinir sistemi hastalığı olan ALS’ye dikkat çekti hem de başından aşağı döktüğü suyu tuvalet suyundan doldurarak dünyada temiz su bulamayan milyonlarca insana ve yapılan su israfına da dikkat çekti.

Dünya’nın temiz suyu tükeniyor!

Ünlü aktörün water.org bünyesinde yaptığı son iletişim çalışması ise metropolde yaşayan ve günlük rutini içinde kaybolan birçok insanı ağlattı. Sosyal sorumluluk projesi kapsamında birçok otel ve restorana kamera yerleştirildi ve gelen müşterilere 6 saat boyunca “su” olmayacağı söylendi. 6 saat… Sadece 6 saat susuzluk fikrini kimse kabul edemedi. Öfke, kibir, şok ama kimse 6 saat susuz kalmayı kabul edemedi. Ardından Matt Damon’ın yüzünü gördüler ve o ağlatan cümleyi duydular; ” Milyonlarca insan her gün 6 saatini su bulmak için harcıyor.”

1 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
2 Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
3 Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
4 Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
5 OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
Güncel Haberler
TOGO, BETA Ayakkabı'nın marka haklarını satın aldı
TOGO, BETA Ayakkabı’nın marka haklarını satın aldı
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Türkiye'de sağlık bilinci artıyor ama "iyi hissetme" oranı alarm veriyor!
Türkiye’de sağlık bilinci artıyor ama “iyi hissetme” oranı alarm veriyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sporda yeni sezonun en iddialı markaları
Haberler
Sporda yeni sezonun en iddialı markaları
Nafizcan Önder
2 hafta önce
"Back to School" döneminin yıldız markaları!
Haberler
“Back to School” döneminin yıldız markaları!
Nafizcan Önder
27 Eylül 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (11-17 Ekim)
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
Haberler
Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
Marketing Türkiye
5 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.