1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bruno Bertelli: Festivaller cesareti ödüllendirmeli

Bruno Bertelli: Festivaller cesareti ödüllendirmeli

Marketing Türkiye
15 Aralık 2017
3 dk okuma

Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği Golden Drum’ın Jüri Başkanı idi Bruno Bertelli aynı zamanda dünyanın en büyük ajans network’lerinden Publicis Worldwide’ın Chief Creative Officer’ı… Bertelli ödül töreni sona ererken Golden Drum’ın medya ayağına özel bir röportaj verdi. Değişen reklamcılık anlayışından müşteri ilişkilerine işte Bruno Bertelli ile yapılan söyleşiden satır başları…

Deneyim yaratıcılığın yapı taşıdır

✓ Yaratıcılığın “doğuştan mı geldiği yoksa sonradan mı öğrenildiği” sorusu çok zor bir soru. Zira sektöre genç yetenekleri kazandırırken de kafamızda bu soru oluyor. Bence farklı bakış açıları geliştirebilme yaratıcılık konusunda kritik bir konu.

✓ Yaratıcılık hiçbir zaman “iki artı iki dört” olmadı. Karşılaştığın problemlere alternatif çözümler getirmen gerekiyor. Ayrıca duygulara nasıl ulaştığın da çok önemli. İnsan duygularına indiğin zaman kazanırsın.

✓ Deneyim yaratıcılık konusunda çok önemli bir yer arz ediyor. Tüm hayatın boyunca elde ettiğin deneyim kritik anlarda hayati kararlar almanızı sağlıyor. İşte tam olarak bu yüzden senior copywriter’lar sektöre yeni giren junior’lardan daha başarılı. Çünkü hayatı daha iyi biliyorlar.

Baskılar reklamcılığı ateşliyor

✓ Reklamcılık iş ve sanat gibi birbiriyle çok farklı görünen iki dünyayı bağladığı için çok değerli bir sektör. Bu alanda başarılı olmak için iki tarafa da hakim olmak gerekiyor. Dolayısıyla sektörün “iş” kısmını öğrenmek benim ilk önceliğim oldu ve üç sene önce de kendi ajansımın CEO’su oldum.

✓ Kendi küçük gezegenlerinde yaşayan kreatifleri pek sevmiyorum zira şu anda dünyada ne olduğunu pek bilemiyorlar. Bugün reklamcılığın krizde olmasının sebeplerinden biri de bu aslında. Kreativitenin satışları artıracağına dair yeterli delil sunamıyoruz insanlara. Reklamcılığın asıl amacının kurumsal hayatla yaratıcılık arasında köprü kurmak olması lazım.

✓ Dünyada yaratıcılık hep zor zamanlarda gelişmiştir. Örneğin İngiliz reklamcılığı 80’lerde, Thatcher’ın iktidarı sırasında en başarılı ürünlerini ortaya koydu. Yine 19. yüzyıl Avusturya ve Fransa’sına baktığımızda, zorlukların ve baskıların aslında yaratıcıları alternatif çözümlere yönlendirdiğini görüyoruz.

_78825293_newdoublecompo

Müşteriden ret cevabı alıyorsanız sorun muhtemelen işin kendisinde

✓ Doğruyu söylemek gerekirse ciddi anlamda harika fikirlerin reddedildiğine tanık olmadım. Müşteri kanadından olumsuz bir yanıt geldiğinde işin en iyi iş olmadığını, belki de daha iyisinin olabileceğini düşünmek gerek.

✓ Müşteriyle güvenilir bir ilişki inşa etmek sektörde hayati önem arz ediyor. Artık bir reklam guru’sunun odaya gelip fikri satıp gittiği dönemde değiliz. Şu an amacımız müşterilerin işle alakalı sorunlarına çözüm üretmek… Zira başarı ancak birlikte çalışarak elde edilebilir.

✓ Doğu Avrupalı kreatifleri sevmemin nedenlerinden biri de oldukça direkt ve yalın çözümler üretmeleri… Müşteriyle ilişkileri son derece doğal ve doğrudan olduğu için yapılan işe alternatif çözümler bulabiliyorlar.

Mourinho ile çalışmak harika bir deneyimdi

✓ Yapılan bir iş kötü olduğunda bunun direkt söylenmesinin sektörü ilerleteceğine inanıyorum. Gerçeklerle başa çıkmamız gerekiyor. Reklamcılığın en iyi yanlarından biri de yapılan işin rekabetin ötesinde olması. Karşınızdakinden nefret etseniz dahi ortaya çıkan işi takdir ediyorsunuz.

✓ Bugün en büyük amaçlarımızdan biri bize ilham veren insanların yanımızda bulunması… Yanımda çalışan elemandan, internette gördüğüm bir içerikten ilham alabilirim. Dolayısıyla şeffaf olmak, başkalarına ilham verebilmek önemli bir meziyet.

✓ Bana en çok ilham veren insan iki sene önce çalıştığım Jose Mourinho idi. Onunla çalışmanın en iyi yanı tavırları değil, iletişim kurma biçimiydi. Herkes onun başarıları konusunda hemfikir. Ancak Mourinho çok dürüst ve direkt iletişim kuruyor. Gerçekte de en ilham verici insanların bu ortak özelliğe sahip olduğunu gözlemliyorum.

Cesareti onurlandırmamız gerek

✓ Normalde insanlara yardım etmekten ziyade rehberlik etmek isterim. Ayrıca çok sabırsız bir karaktere sahip olduğumdan dolayı insanlara en iyi yolu gösterip kimin bu yolu takip ettiğini görmeyi tercih ederim.

✓ Festivallerin en önemli işlevinin cesareti onurlandırmak olduğuna inanıyorum. Bugünlerde cesareti hem ajans tarafından hem de marka tarafından cesareti fark etmemiz ve onurlandırmamız lazım. Dolayısıyla KSS çalışmalarını pek sevmiyorum çünkü kolay yoldan sonuç elde ediliyor.

✓ Asıl yapılması gereken büyük markalarla beraber oturup sağlam ve cesur kampanyalar hazırlamak. Güvenli yolu tercih etmek kolay. Ancak cesaretli olup zor yolu tercih ederseniz, sizi güvensiz hissettiren bir kampanyanın üstesinden gelirseniz, bu sizin için en değerli ödül olur.

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde...
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde…
Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Google’dan eğitim dünyasına yapay zeka takviyesi: “Gemini for Education”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
Haberler
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
İrem Alimoğlu
10 Mayıs 2025
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: "Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor"
Haberler
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: “Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor”
Advertorial
1 hafta önce
Dikkat! O yediğiniz Cheetos 10 bin dolar değerinde olabilir...
Haberler
Dikkat! O yediğiniz Cheetos 10 bin dolar değerinde olabilir…
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
Haberler
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
Nafizcan Önder
14 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.