24 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye’de A + Muhafazakarlığı anlamak
Haberler

Türkiye’de A + Muhafazakarlığı anlamak

Marketing Türkiye
27 Kasım 2017
1 dk okuma

Son yıllarda tüm dünyada yükselen muhafazakâr söylem, ülke yönetimlerine hem talip hem de sahip oldu. Bugüne değin SES gruplarında ayrı bir kategori olarak görmediğimiz A- Muhafazakârlar ile A+ Muhafazakarlar, artan satın alma güçleri ve motivasyonlarıyla pazar araştırmacılarının gözdesi oldular. Marketing Türkiye için Wizsight tarafından yapılan “Türkiye’de A + Muhafazakarlığı Anlamak” araştırmasında ilginç sonuçlar var.

Araştırmada Modernlerle A- Muhafazakarlar ve A+ Muhafazakârların moda, marka ve harcama alışkanlıkları araştırılmış.

Meraklılar için araştırmanın tamamı Marketing Türkiye Aralık sayısında olacak ancak çarpıcı bir kaç soruda zenginlik arttıkça Muhafazakarlarda neler değişiyor bakalım…

Onlar tam bir moda tutkunu

Araştırma çerçevesinde katılımcılara “Modayı ne sıklıkla takip ediyorsunuz?” sorusu yöneltiğinde;

  • Kendini Modern olarak tanımlayan çiftlerde modayı takip etmeyenlerin oranı yüzde 34
  • A- Muhafazakâr çiftlerde takip ediyorum ama aklıma göre de takılıyorum diyenlerle (yüzde 48), modayı hiç takip etmiyorum diyenlerin oranı nerdeyse eşit (yüzde 50)
  • A+ Muhafazakâr eşler yüzde 39 ile açık ara modayı birlikte takip ediyor. Oranlara bakınca A+ Muhafazakarlar tam bir moda tutkunu diyebiliriz.

Yerli malı yurdun malı

Katılımcılara yine “Bir ürün satın alırken yerli marka ürün olması sizin için ne kadar önemlidir?” sorusu yöneltiğinde;

  • Modernler pek yerli yabancı ayrımında değil. Oranı en yüksek yüzde 18 ile “Yerli olması ne önemli ne de önemsiz” diyor.
    • A- Muhafazakar ise daha belirgin bir ayrım içindeler. En çok yüzde 25 ile “Aldığım malların yerli olması hiç önemli değil” diyor.
    • A+ Muhafazakar ise yüzde 52 ile “Yerli malı önemlidir” yanıtını vermiş. Yüzde 39 ile “Çok önemlidir” diyenlerin oranı da epey yüksek. “Param var ama yerli malı giyineceğim” söylemi oldukça güçlü. Demek ki giderek sayıları artan üst segment tesettür giyimcilerin yolları açık, kazançları bol olacak.

Detaylar Marketing Türkiye Araştırma Bankası’nda…

1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
4 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
5 Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
Güncel Haberler
Gökyüzüne uzanan bir parmak: "Görünmez çocuklar" Banksy ile "görünür" oldu!
Gökyüzüne uzanan bir parmak: “Görünmez çocuklar” Banksy ile “görünür” oldu!
Burger King’ten "bir aile yemeği felaketi..."  
Burger King’ten “bir aile yemeği felaketi…”  
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Renault’da 3 bin kişilik işten çıkarma planı masada
Haberler
Renault’da 3 bin kişilik işten çıkarma planı masada
Nafizcan Önder
6 Ekim 2025
Etkileşim rekabetinde yeni dönem: X en çok etkileşim yatanlara “Certified Bangers” rozeti verecek
Haberler
Etkileşim rekabetinde yeni dönem: X en çok etkileşim yatanlara “Certified Bangers” rozeti verecek
Nafizcan Önder
13 Kasım 2025
The TECH Summit'ten gelecek manifestosu: "Yakın-Uzak ile Yeni Bir Çağ Başlıyor"
Haberler
The TECH Summit’ten gelecek manifestosu: “Yakın-Uzak ile Yeni Bir Çağ Başlıyor”
Sena Tufan
21 Kasım 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
İrem Alimoğlu
13 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.