10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
AVM sayısı 393’e ulaştı
Haberler

AVM sayısı 393’e ulaştı

Marketing Türkiye
15 Ekim 2017
2 dk okuma

JLL’nin raporuna göre AVM arzı bu yılın üçüncü çeyreğinde 12 milyon metrekareye ulaştı. Geçen yılın üçüncü çeyreğinde 379 olan AVM sayısı, bu yılın aynı döneminde 393 olarak hesaplandı. İstanbul’da A sınıfı ofis arzı bir yılda 700 bin metrekare artarken, lojistik sektöründeki kiralama işlem hacminde yüzde 137’lik artış kaydedildi. Turizmde ise ciddi toparlanma sinyalleri var.

JLL Türkiye’nin ‘Türkiye Ticari Gayrimenkul Pazarı Görünümü – 2017 3. Çeyrek’ raporu yayınlandı. Rapora göre AVM arzı bu yılın üçüncü çeyreğinde 12 milyon metrekareye ulaştı. Çalışmanın ‘Organize Perakende Pazarı’ bölümünde, AVM sektörüne ilişkin detaylı rakamlar açıklandı.

AVM sayısında artış

Rapora göre geçen yılın üçüncü çeyreğinde 379 olan AVM sayısı, bu yılın aynı döneminde 393 olarak hesaplandı. 11,2 milyon metrekare olan AVM arzı ise, 12 milyon metrekareye çıktı. Alışveriş merkezi arzında önemli bir paya sahip olan İstanbul’un, Toplam Kiralanabilir Alanın (TKA) yüzde 36’sına ev sahipliği yaptığı hesaplandı.

Ofiste yeni projelerin adresi Anadolu Yakası

İstanbul’daki A sınıfı ofis arzı, geçen yılın üçüncü çeyreğinde 4.5 milyon metrekare iken, bu yıl 5.2 milyon metrekareye ulaştı. Anadolu Yakası, inşaat halindeki yeni projelerin yüzde 74’üne ev sahipliği yaparken, üçüncü çeyrekteki kiralama işlemleri açısından Ümraniye ve Ataşehir bölgeleri ön plana çıktı. Avrupa Yakası’nda ise Kağıthane ve Merkezi İş Alanı bölgesi kapsamında Maslak kiralama işlemlerinde gözde bölgeler arasında yer aldı.

Lojistikte büyük artış

Lojistik sektöründe ise bu yılın üçüncü çeyreğinde işlem hacminde önemli artış görüldü. İstanbul ve Kocaeli alt pazarlarındaki lojistik arzı, 2016’nın üçüncü çeyreğine göre 682 bin metrekare artarak 9.5 milyon metrekareye ulaştı. Bir yıl öncesine göre kiralama işlem hacmi özelinde yüzde 137’lik artış kaydedildi.

Turizmde toparlanma sinyalleri

JLL’nin raporuna göre 2017 Ocak – Ağustos döneminde İstanbul’a gelen toplam yabancı ziyaretçi ve yabancı yolcu sayıları, geçen yılın aynı dönemine göre sırasıyla yüzde 11 ve yüzde 3 oranında artış gösterdi. İstanbul, ‘Genel’ otel performansı özelinde bu yılın ilk sekiz ayında doluluk oranında yüzde 25’lik artış kaydetti ve otellerdeki doluluk oranı yüzde 60’a çıktı. Günlük oda fiyatı yüzde 18 oranında düşerek 76.8 Euro olurken, oda başına gelir yüzde 2 arttı.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
5 Markaların sosyal sorumlulukta "samimiyet" sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Markaların sosyal sorumlulukta “samimiyet” sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Güncel Haberler
Anneler Günü'nü kutlayan markalar!
Anneler Günü’nü kutlayan markalar!
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Zorlu Holding'in “Ramazan Tebriği” krizi büyüyor…
Haberler
Zorlu Holding’in “Ramazan Tebriği” krizi büyüyor…
Marketing Türkiye
1 Mart 2025
Sosyal medya dram, geleneksel medya ise tarih dizilerini konuştu!
Haberler
Sosyal medya dram, geleneksel medya ise tarih dizilerini konuştu!
Sena Tufan
23 Mart 2025
İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye'den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu
Haberler
İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye’den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu
Sena Tufan
3 hafta önce
Kent Lokantası soruşturmasına Vedat Milor’dan yanıt: “Hesabı Ödüyorum”
Haberler
Kent Lokantası soruşturmasına Vedat Milor’dan yanıt: “Hesabı Ödüyorum”
Nafizcan Önder
10 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.