12 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye'deki kızların yarısı özgüven sorunu yaşıyor
Haberler

Türkiye’deki kızların yarısı özgüven sorunu yaşıyor

Marketing Türkiye
11 Ekim 2017
2 dk okuma

Dove’un yeni araştırması Türkiye’de kızların %50’si fiziksel özgüveninin yüksek olmadığını söylüyor. Kızlar kendilerine güvenmediklerinde sosyalleşmekten çekiniyor, kararsızlık yaşıyor ve doktora gitmeyerek sağlıklarını riske atıyor. Bu durumu tersine çevirmek isteyen kişisel bakım markası, Dove Özgüven Projesi’ni hayata geçirdi. Projeye göre Türkiye’de 2020 yılına kadar 500 bin genç özgüven eğitimi alacak.

Dove, 14 ülkeden 10-17 yaş aralığında 5000’in üzerinde katılımcı ile kızlardaki güzellik algısı ve özgüven konularında bir araştırma yaptı. Dove 2017 Kızlarda Güzellik ve Özgüven Araştırması’na göre, dünya genelinde kızların yarısından fazlası (yüzde 54’ü) fiziksel özgüveninin yüksek olmadığını söylüyor. Türkiye’de durum global ortalamaya çok yakın. Araştırmanın Türkiye verilerine göre Türkiye’de de kızların yüzde 50’sinin fiziksel özgüveni yüksek değil.

Veriler, dış görünüşle ilgili olarak yaşanan özgüven eksikliğinin ciddi sonuçlarını da ortaya koyuyor. Türkiye’de fiziksel özgüveni yüksek olmayan 10 kızdan 7’si aileleri ya da arkadaşları ile görüşmek, ev dışındaki aktivitelere katılmak gibi sosyalleşme faaliyetlerinden kaçınıyor. 10 kızdan 8’i bilerek yemek yemiyor hatta doktora dahi gitmeyerek sağlıklarını riske atıyor. 10 kızdan 7’si ise verdikleri kararın arkasında duramıyor, kararlarını uygulayamıyor.

Farkındalık artıyor ve kızlar artık değişim istiyor!

Araştırma sonuçlarına göre Türkiye’de kızların yüzde 82’si, her kızın mutlaka güzel olan bir tarafının olduğuna inanıyor. Hatta Türkiye’de 10 kızdan 7’sinin medyada gördükleri imajlar hakkındaki farkındalığı artıyor ve medyadaki imajların değiştirildiğini veya manipüle edildiğini düşünüyor.

Kızlardaki bu farkındalığı değişim isteği izliyor. Kendilerini daha iyi hissettikleri, daha özgüvenli oldukları platformlara yöneliyorlar. Örneğin, kendilerini ifade etmek ve güzelliğin geleneksel tanımlarını yıkmak için sosyal medyayı kullanıyor ve kendilerine zaman ayırmanın önemini keşfediyorlar. Kızların büyük çoğunluğu (yüzde 81), kendileri, bedenleri ve sağlıkları konusunda onları mutlu edecek aktivitelere (kitap okumak ya da spor yapmak) zaman ayırdıklarında çok daha özgüvenli hissettiklerini dile getiriyorlar.

infografik dove

“Hedefimiz 2020 yılına kadar Türkiye’de 500 bin gencin hayatına dokunmak”

Araştırma sonuçlarına baktığımız zaman, özgüven arttıkça kızların güzellik ile baskılara karşı daha dirençli ve potansiyellerine ulaşmak konusunda daha kararlı olduklarını görüyoruz. “Araştırma bize her ne kadar kızların giderek bilinçlendiğini gösterse de hala yapılacak çok şey olduğuna inanıyoruz” diyen Unilever Kişisel Bakım Pazarlama Direktörü Alper Eroğlu, Türkiye’ye yaymak istedikleri özgüven eğitimleri hakkında ise şunları ifade ediyor:

“Dove Özgüven Projesi dünya genelinde 2004 yılından beri uygulanıyor. Tüm dünyada ergenlik dönemindeki gençlere; kendilerine güvenmeleri, kendilerini oldukları gibi sevmeleri, dayatılan güzellik kalıplarından çok kendi yeteneklerine, becerilerine ve kişiliklerine odaklanarak özgüven inşa etmeleri yönünde eğitimler veriyoruz. Bugüne kadar tüm dünyada 20 milyon gence ulaştık. Global hedefimiz 2020 yılına kadar tüm dünyada 40 milyon gence dokunmak. Türkiye’de ise 2015 yılında Sabancı Üniversitesi Toplumsal Duyarlılık Projeleri ekibi ile başlattığımız Dove Özgüven Projesi’ne 2016 yılı itibariyle ivme kazandırdık. Şimdi, İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri’nin onayı ile Dr. Özgür Bolat ve Toplum Gönüllüleri Vakfı’yla birlikte tüm Türkiye’de bir özgüven hareketi başlatıyoruz. Hedefimiz, 2017 yıl sonuna kadar 50 bin, 2020 yılına kadar ise toplam 500 bin gencin hayatına dokunmak”.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
4 Uber, Trendyol GO'yu satın aldı
Uber, Trendyol GO’yu satın aldı
5 Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Güncel Haberler
Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Evyap’tan geleceğe yatırım: “Kendine İyi Bak Gençlik” programı başladı
Evyap’tan geleceğe yatırım: “Kendine İyi Bak Gençlik” programı başladı
İletişim sektörü, Kocaeli'de öğrencilerle bir araya gelecek!
İletişim sektörü, Kocaeli’de öğrencilerle bir araya gelecek!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Deprem sonrası fahiş fiyat artışlarına karşı komite kuruldu
Haberler
Deprem sonrası fahiş fiyat artışlarına karşı komite kuruldu
Sena Tufan
2 hafta önce
Yapay zeka sanatçı mı yoksa hırsız mı?
Haberler
Yapay zeka sanatçı mı yoksa hırsız mı?
Nafizcan Önder
5 Nisan 2025
CEO’lar CMO’lara artık daha fazla güveniyor ama onlara tam yetki vermiyor!
Haberler
CEO’lar CMO’lara artık daha fazla güveniyor ama onlara tam yetki vermiyor!
İrem Alimoğlu
30 Mart 2025
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Haberler
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
İrem Alimoğlu
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.