4 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Malatya kayısısı Avrupa’dan vize aldı
Haberler

Malatya kayısısı Avrupa’dan vize aldı

Marketing Türkiye
12 Temmuz 2017
2 dk okuma

Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, yaptığı açıklamada kayısının tescillenmesinin Malatya adına sevindirici olduğunu belirterek, “Böylece Malatya Kayısısı Avrupa pazarında marketlerde ve raflarda AB resmi coğrafi işaret amblemi ile satışa sunulacak” dedi.

Coğrafi işaret tescilinin Malatya kayısısı için iki açıdan önemli olduğuna dikkat çeken Bakan Tüfenkci, tescilin birinci işlevinin ‘koruma’ ikinci işlevinin ise ‘tanıtma ve pazarlama’ olduğunu söyledi. Tescilin ardından Avrupa sınırları içerisinde ihlallere ve ‘Malatya Kayısısı’ adının hatalı ve haksız kullanımlarına karşı koruma sağlanacağını kaydeden Tüfenkci, artık Avrupa sınırları içerisinde Malatya kayısısı adıyla farklı ürünlerin satılmasının da önüne geçilmiş olacağını söyledi. Malatya Kayısısının coğrafi işaret kriterlerini sağlayan yüksek kaliteli bir ürün olduğunun da tescillenmiş olduğunu dile getiren Tüfenkci, “Bilindiği üzere Malatya nüfusunun büyük oranda geçim kaynağı kayısıya dayanıyor. Bunun yanında 2016 yılı kuru kayısı ihracatına baktığımızda 290 milyon 672 bin 143 dolarlık ihracat rakamı ile 79 bin 171 ton kayısı ihraç edildiğini görüyoruz. Bu oranın yüzde 90’nını Malatya Kayısısı karşılıyor. İhraç edilen ülkelerin başında ise ABD ile Avrupa geliyor. Şimdi kaysımıza sahip çıkıp, değer kazandırmak bizlerin elinde. Bu tescil ile koruma kalkanı sağlayıp, kayısımızın pazar alanını genişletmiş olacağız” dedi.

haber201707kayisic2

Bakan Tüfenkci bu konuda ayrıca kayısının pazarlanmasına yeni pazarlara erişmesi noktasında da bir çalışmayı başlatacaklarını ifade ederek şunları söyledi:

“Sadece dış piyasada değil, kayısımıza iç piyasada da değer kazandırmak için attığımız adımlar var. Lisanslı depoların kurulması bunların başında geliyor. Önümüzdeki aylarda kurulacak olan bu depolarla, kayısı üreticimiz ürününü sağlıklı bir şekilde depolarda muhafaza edecek. Bir yandan da kendisine verilecek elektronik ürün senetleri ile kayısısı borsada işlem görecek.

haber201707kayisic1

Bu süreçte bizlere olduğu kadar yerel aktörlere de büyük görevler düşüyor. Malatya’yı değiştirecek, dönüştürecek yerel aktörlerin bu anlamda ciddi projeleri ortaya koyması lazım. Dünya kayısı başkenti Malatya’da mutlaka bir üretici birliğini oluşturmamız lazım.”

Bakan Tüfenkci, Malatya kayısısına AB coğrafi işaret tescili verilmesi için 2014 yılında AB Komisyonu’na başvuru yapan Malatya Ticaret ve Sanayi Odası’na teşekkür etti. Tüfenkci, ayrıca 11 Temmuz Salı günü Tarım ve Kırsal Kalkınmadan sorumlu Avrupa Birliği Komiseri Phil Hogan’ın katılımıyla “Malatya Kayısısı AB Coğrafi İşaret Tescil Belgesi Takdim Töreni” gerçekleştirileceğini söyledi.

Söz konusu tescil belgesinde Malatya Kayısısı için Malatya ili ve ilçeleri, Baskil (Elazığ), Gürün (Sivas), Gölbaşı (Adıyaman), Elbistan (Kahramanmaraş) coğrafi sınır olarak belirlendi. Tescil belgesinde, ürünün hem yaş meyve hem de kuru meyve özelliklerine yer verildi, Malatya kayısısı çeşidi olarak da Hacıhaliloğlu, Hasanbey, Kabaaşı, Soğancı, Çataloğlu ve Çöloğlu belirtildi.

haber201707kayisic4

Ürünün özellikleri ise, “Kurutma olgunluğunda hasat edilerek kükürtlenmiş ve kurutulmuş, homojen sarı renkte, kuru kayısıya özgü tat ve kokuyu taşır. Natürel kuru kayısı ise hasat edildikten sonra kükürtleme işlemine tabi tutulmadan kurutulan açık veya koyu kahverenginde olup kayısıya özgü tat ve kokuyu taşır” şeklinde yer aldı.

1 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
2 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
3 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
4 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
5 Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Güncel Haberler
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Babalar Günü'nü kutlayan markalar!
Haberler
Babalar Günü’nü kutlayan markalar!
Sena Tufan
3 hafta önce
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: "Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor"
Haberler
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: “Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor”
Advertorial
1 hafta önce
Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Haberler
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Sena Tufan
12 Mayıs 2025
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Haberler
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Marketing Türkiye
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.