Online ortamda cinsel zorbalığa karşı etkili kampanya…
Kanadalı Cossette Vancouver ajansı Children of the Street Society in Canada (Sokak Çocukları Topluluğu) için “Uncertain Terms” (Belirsiz Terimler) adında etkileyici bir kampanya hazırladı. Ergenlik dönemindeki gençlerin seks içerikli mesajlaşmalarını konu alan kampanyada online ortamda paylaşılan fotoğrafların ve fark edilmeden kabul edilen koşulların ileride sebep olabileceği sorunların altı çiziliyor.
“Neyi kabul ettiğine dikkat et” mesajı verilen kampanya için ilk hazırlanan afişte elektronik bir cihazın uyarı verdiğini görüyoruz: “Bu sistem çok daha fazla fotoğrafı göndermene yarayabilir ancak yapabilecekleri bundan çok daha fazlası…” ve ekliyor; “Bugün olmasa bile yarın bu fotoğraflar, ailenin ve arkadaşlarının karşısına çıkacak…”
İkinci afişte “Emin misin?” uyarısı karşımıza çıkıyor. “Bunu göndermek istediğine emin misin?”, “Alıcıya güvenebileceğinden emin misin?, “Ona, yüzünü daha kişisel ve uygunsuz fotoğraflarda kullanması için bir şeyler vermek istediğine emin misin?
Kampanyanın üçüncü afişinde ise fotoğraf paylaşırken ne kadar bilinçli olduğumuz soruluyor; “Ya biri fotoğraflarınıza erişim sağlarsa?”
Kaynak: Adweek