1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“Borusan memlekete gönül borcunu ödüyor”

“Borusan memlekete gönül borcunu ödüyor”

Marketing Türkiye
31 Ekim 2016
3 dk okuma

Kurucusu Asım Kocabıyık’ın da dediği gibi “Memlekete olan gönül borcunu ödeme” anlayışıyla hareket eden Borusan Holding her yıl cirosunun yüzde 15-20 kadarını sosyal sorumluluk çalışmalarına ayırıyor… Son yıllarda KSS projelerinin “Kadını güçlendirme” hedefiyle ilerlediğini söyleyen Borusan Holding Kurumsal İletişim Direktörü Şule Yücebıyık “Biz bu çalışmaları itibarımız artsın diye yapmıyoruz çünkü Borusan’ın varlık sebebi zaten topluma olan borcunu ödemek, fayda yaratmak” diyor. İşte Yücebıyık ile yaptığımız keyifli söyleşiden satırbaşları…

45 milyon TL bağış yapıldı

✓ Onursal Başkanımız, Merhum Asım Kocabıyık sıklıkla “Memlekete gönül borcum var ve onu ödemeye çalışıyorum” derdi. Bu söz bizim kurumsal sosyal sorumluluk stratejimizi de özetliyor. Borusan cirosunun yüzde 15-20 kadarını KSS çalışmalarına ayırıyor ki bu oldukça yüksek bir bütçe anlamına geliyor.

✓ 2015 yılında Borusan Kocabıyık Vakfı’nın eğitim, okul yatırımları, kültür sanat faaliyetleri ve kadının güçlendirilmesi alanında yapılan bağış miktarı toplamda 45 milyon TL olarak gerçekleşti.

✓ Borusan Contemporary adı altında da sanata destek veriyoruz. Yönetim binası olarak kullandığımız Perili Köşk dünyada eşi benzeri olmayan bir “ofis-müze” konseptine sahip. Her hafta sonu ofisimizdeki sergileri bin kadar ziyaretçi geziyor. Borusan Kocabıyık Vakfı ile eğitim bursları veriyoruz.

✓ Sanat alanındaki yatırımlarımızdan biri olan ve 16’ncı yılını geride bırakan Borusan Filarmoni Orkestrası zaman içinde dünya çapında bir marka haline geldi. Cem Yılmaz gibi isimlerin de yer aldığı özel konser projeleriyle elde edilen tüm gelirler kuruşu kuruşuna müzisyen yetiştirmeye harcanıyor. Şimdiye kadar 15 kişiye müzisyen bursu sağlandı.

Amaç kadını güçlendirmek

✓Son birkaç yıldır sosyal sorumluluk çalışmalarımızın odağına “kadını güçlendirme” konusunu aldık. Erkek egemen sektörlerin temsilciliğini yapsak da ekonomi alanında kadını güçlendirmezsek toplumun bir kanadı kırık kalacak.

✓ Kadınlara yönelik ilk projemiz Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’yla birlikte yaptığımız “Annemin İşi Benim Geleceğim” çalışması oldu. Bu kapsamda organize sanayi bölgelerinde sadece kadın çalışanların 0-6 yaş arasındaki çocuklarını himaye edecek ücretsiz kreşler kurduk.

Çocuklar kreşe kadınlar işe…

✓ Sanayi bölgelerinde kurduğumuz kreşler o denli güzel ki şehrin ileri gelenleri çocuklarını buraya göndermek istiyor ama biz sadece çalışan kadınların çocuklarını alıyoruz. Birleşmiş Milletler Kadını Güçlendirme Birimi bu projeyi global çapta örnek proje olarak gösterdi ve bizi danışma kuruluna dahil etti.

✓Kadına yönelik çalışmalarımız konusunda İşte Eşitlik’ten Birleşmiş Milletler Kadını Güçlendirme İlkeleri’ne kadar pek çok bağlayıcı sözleşme imzaladık. Şirkette çalışan kadın oranını yükseltmek, çalışma koşullarını kadınların lehine geliştirmek de bu taahhütler arasında.

Bin 588 kadına kredi verildi…

✓ Gemlik Borusan Mikrofinans Şubesi’nde 700 kadın girişimciye 840 bin TL, Afyonkarahisar Asım Kocabıyık Mikrofinans Şubesi’ndeyse 888 kadın girişimciye 3 milyon 250 bin TL kredi verdik şimdiye kadar. Bu çalışma da çok başarılı oldu.

✓ Borusan’dan mikro kredi kullanan kadın girişimcilere Borusan şirketleri içinde de pozitif bir ayrımcılık yapıyoruz. Mesela yılbaşı hediyelerimizi bizden kredi alan kadınlardan alıyoruz. Böylece sadece kredi vermekle kalmayıp onlara iş de yaratıyoruz.

“Kadın işi” ya da “erkek işi” diye bir şey yoktur…

✓ Bu yıl Borusan Holding içerisinde kadını güçlendirmek adı­na “Borusan Eşittir” pro­jesini başlattık. Borusan Eşittir Platformu’nda tüm şirketlerden temsilcilerin olduğu 60-70 kişilik bir grup var. Özellikle kadın istihdamı konusuna önem veriyoruz bu platformda.

✓ Yapılan işlerin “ka­dın işi” ve “erkek işi” olarak ayrılmasına tamamen karşıyız. “Er­kek işi” olarak görülen işlerde çok başarılı olan kadın çalışanlarımız var. Kadın istihdamını artırmak için öncelikle bu ön yargıyı yıkmamız gerekiyor.

“Haydi kızlar kodlamaya”

151

✓ İnovasyon ve dijitalizasyon yaklaşımımızı yansıtan ve yaklaşık bir yıldır yürüttüğümüz “Haydi Kızlar Kodlamaya” çalışma­mız kapsamında Gemlik’teki çalışanlarımızın kız çocuklarına sekiz hafta süren kodlama eğitimleri verdik. Kodlama artık dünyanın en önemli ticari konularından biri. Öte yandan analitik düşünme ve sorun çözmeye, yaratıcı olmaya teşvik ediyor.

✓ Bir iç iletişim projesi olarak başlattığımız “Haydi Kızlar Kodlamaya” çalışması her yıl genişleyerek devam edecek çünkü çok inandığımız bir proje.

✓ “Haydi Kızlar Kodlamaya” kampanyasını Müjde Esin’in kurduğu KızCode Platformu’yla gerçekleştiriyoruz. Müjde Esin zorluklar içinde Londra’ya okumaya giden ve üniversite son sınıfta kız çocuklarına kodlama eğitimi vermek üzere KızCode Projesi’ni geliştiren kadın. Proje İngiltere İçişleri Bakanlığı’nın ve Üniversiteler Birliği’nin en iyi sosyal sorumluluk projesi seçilmiş.

✓ Borusan Eşittir Platformu kapsa­mında İletişim Grubu, Araştırma Grubu, İnsan Kaynakları Grubu ve Eği­tim Grubu olmak üzere dört alt grup kendi içinde çalışmaları yürütüyor.

Çalışanlar da faydalı bir işin parçası olmak istiyor

✓ Yaptığımız KSS çalışmalarının başarısını ölçümleyebildiğimiz noktalardan biri çalışan bağlılığı araştırmaları. Bu araştırmalarda görüyoruz ki çalışanlarımızı Borusan’a bağlayan en önemli faktör toplum için yarattığı değer.

✓ Şirketin topluma fayda üretmesi insanların da iyi bir iş yaptığını hissetmesine neden oluyor. Kurumların da insanların böylesi anlam arayışlarına hizmet etmesi gerektiğini düşünüyorum.

✓ Borusan, itibar araştırmalarında hep ilk beş holding arasında yer alıyor. Hatta insanlar yaptığı işlerden çok gerçekleştirdiği sosyal sorumluluk çalışmalarıyla biliyor Borusan’ı.

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Borusan EnBW Şarj - 5" ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
Haberler
“Borusan EnBW Şarj – 5” ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
Nafizcan Önder
2 Mayıs 2025
Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
Haberler
Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
Sena Tufan
20 Mayıs 2025
Tablet pazarı 2025'e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
Haberler
Tablet pazarı 2025’e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
İrem Alimoğlu
15 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.