9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

En değerli Türk markası hangisi?

Marketing Türkiye
31 Mayıs 2012
1 dk okuma

 

Dünyanın önde gelen araştırma kuruluşlarından Millward Brown’ın Türk markalar üzerinde yaptığı araştırmaya göre Türkiye’nin en değerli markası 2 milyar 446 milyon dolalrık değeriyle Garanti Bankası olurken onu 2 milyar 418 milyon dolar ile İş Bankası izliyor. 25 markanın bulunduğu listede finans kuruluşları 9 markayla birinci konumda yer alıyor. İlk beş içinde finans dışından tek marka ise Efes Pilsen olarak öne çıkıyor. Türkiye’deki markaların Milward Brown Global 100 listesine girebilmesi için birincinin bile 3 kat daha değer kazanması gerektiğini ifade eden Global Brandz Direktörü Peter Walshe, “Türk markalarında sadakati oluşturan unsurlar açısından uluslararası markalarla kıyaslandığında ihtiyaca ve fiyata yönelik cevap veriliyor. Uluslararası markalar, tüketicilerle duygusal bağlılık kurarak sadakati oluşturmaya çalışıyor” diyor. Marka değerinin finansal değer ile marka katkısı çarpılarak bulunduğunu ifade eden Walsh’un aktardığı araştırma sonuçlarına göre listedekiler içinde marka katkısı en büyük markalar ise Efes ve Pınar. Efes’in marka değerine karkısı yüzde 5 olurken, İş Bankası’nın marka karkısı yüzde 4’de, Garanti Bankasının karkısı ise yüzde 3’de kalıyor.
Marka Değeri (milyon dolar)
Garanti 2.446
İşbank 2.418
Efes 1.674
Akbank 1.528
Halkbank 1.169
Türk Telekom 1.106
Yapı Kredi 1.000
Türk Hava Yolları 974
Finansbank 755
Turkcell 740

 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Marketing Türkiye 35 yaşında / III
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / III
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Sektör iğneyi "önce kendine" mi batırsa?
Haberler
Sektör iğneyi “önce kendine” mi batırsa?
Ali SAYDAM
1 Nisan 2025
Brandverse Awards 2025 yeniliklerle geliyor: Son başvuru tarihi 17 Nisan!
Haberler
Brandverse Awards 2025 yeniliklerle geliyor: Son başvuru tarihi 17 Nisan!
Marketing Türkiye
29 Mart 2025
Apple, tepkiler üzerine iPhone 16 reklamını yayından kaldırdı
Haberler
Apple, tepkiler üzerine iPhone 16 reklamını yayından kaldırdı
İrem Alimoğlu
10 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.