9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
ING’nin araştırmasına göre tüketiciler bankacılıkta mobile kayıyor
Haberler

ING’nin araştırmasına göre tüketiciler bankacılıkta mobile kayıyor

Marketing Türkiye
3 Ağustos 2016
4 dk okuma

ING Bank, dünya çapındaki mevcut ve potansiyel bireysel bankacılık müşterilerinin harcama, tasarruf, yatırım ve para konularındaki hissiyatlarını daha iyi anlamak için gerçekleştirdiği uluslararası araştırmasını yayınladı. Mobil Bankacılık 2016 raporuna göre Avrupalı tüketicilerin yaklaşık yarısı (%47) mobil bankacılık kanallarını kullanıyor, %16’lık bölümü de önümüzdeki 12 ay içinde mobil bankacılığa geçeceğini ifade ediyor.

ING Bank’ın uluslararası araştırması mobil bankacılığı mercek altına aldı. Türkiye dahil 13 Avrupa ülkesinin yanı sıra ABD ve Avustralya’da düzenlenen araştırmada, mobil bankacılığın nakit yönetimine olumlu etkisini en çok Türkiye’deki tüketicilerin deneyimlediği, mobil alışverişlerde Avrupa genelinde kıyafet alımının önde olduğu ancak Türklerin dünyanın en büyük yemek sipariş platformuyla tüm Avrupa ortalamasından daha fazla mobil sipariş verdiği ve ABD’de de mobil alışverişin en çok müzik için yapıldığı tespit edildi.

ING’nin 15.000’e yakın katılımcıyla gerçekleştirdiği araştırmaya göre Avrupalı mobil bankacılık tüketicilerinin %71’i mobil çözümlerin nakit yönetimine yardımcı olduğuna inanıyor. Avrupalı tüketiciler arasında mobil bankacılık kullanım oranının geçen yılki %41’lik seviyesinden %47’ye çıktığını gösteren araştırma, %16’lık kesimin de önümüzdeki bir yıl içinde mobil bankacılığa geçeceğini ortaya koydu. Türkiye’deki tüketiciler için %44’lük aktif kullanım ve %15’lik bir yıl içinde kullanma beklentisi ile benzer sonuçların altını çizen araştırmaya göre, Türkiye’de son dönemde sağlanan artışta mobil internet penetrasyonunun artışı önemli rol oynadı.

ING’nin mobil alışverişleri de incelediği araştırması, Avrupa’daki mobil cihaz sahiplerinin %66’sının son 12 ay içinde mutlaka bu kanaldan bir alışveriş yaptıklarını ortaya koydu. Araştırmanın öne çıkan bir diğer verisi ise araştırmaya katılanların yüzde 85’inin gelecek 12 ay içinde daha az nakit kullanacağını belirtmiş olması.

Türkler mobil bankacılığın nakit yönetimine olumlu etkisi olduğuna inanıyor

ING’nin Mobil Bankacılık 2016 araştırmasına göre Amerikalılar’ın %78’i ve Avrupalıların %71’i mobil bankacılığın nakit yönetimine olumlu etkisi olduğuna inanırken, bu konuda en iyimser ülke Türkiye oldu. Türkiye’deki tüketiciler arasında bu oran %85 olarak ölçüldü. Araştırmaya katılanların %23’ü mobil bankacılık sayesinde hiçbir fatura ödemesini kaçırmadıklarını, %16’sı ise mobil çözümler sayesinde daha fazla tasarruf yapabildiklerini ifade etti.

Mobil bankacılığın para yönetimlerine olumlu etki yaptığını düşünenler arasında, kullanmaya başlama tarihinin az miktarda etkisi olduğu görüldü. Mobil bankacılık kullanmaya 2015 ve sonrasında başlayanlar arasında pozitif düşünenlerin oranı %74 iken bu oran 2014 ve öncesinde kullananlarda %76 oldu. Türkiye’de aynı oranlar sırasıyla %89 ve %90 seviyeleri ile Avrupa’nın en yükseği oldu.

Tüketicilerin mobil bankacılık kanallarını ne kadar sıklıkta kullandıklarını da sorgulayan araştırmaya göre, örneklem dahilindeki tüketicilerin günlük bazda en çok tercih ettikleri kanallar sırasıyla, %19 ile internet bankacılığı, %12 ile mobil bankacılık ve %5 ile ATM’ler oldu.

Mobil alışverişin payı artış eğiliminde ve bu segmentin lideri açık ara Türkiye

Araştırma son 12 ay içinde mobilden yapılan alışverişlerin de artış eğiliminde olduğu tespit etti. Mobil cihazlardan 2015’te ve 2016’da yapılan alışverişler incelendiğinde Avrupa ortalaması %58’den %66’ya yükselirken, Türkiye mobil alışverişteki liderliğini korudu. Geçen yıl %84 olan oran %88’e çıktı.

Mobil alışverişlerin Avrupa’daki kralı kıyafet olabilir ancak Türkiye’deki mobil yemek siparişleri Avrupa ortalamasının 2 katından fazla

Araştırmaya göre Avrupalı tüketicilerin mobilden en çok satın aldıkları ürünler sırasıyla kıyafet (%43), elektronik (%37) ve oyun (%23) olarak öne çıktı. İlk iki sırada kıyafet (%63) ve elektronik (%49) alışverişiyle Avrupa geneliyle uyumlu ilerleyen Türkiye’de üçüncü sırayı %41 ile yemek siparişleri aldı. Bu oran Türkiye’nin, Avrupa ortalamasının (%19) iki katından fazla mobil yemek siparişi verdiğini gösteriyor.

Diğer yandan araştırma mobil alışverişlerde kadın (%64) ve erkek tüketiciler (%69) arasında küçük bir fark olduğunu tespit ederken, asıl tüketim farklarının yaş gruplarında görüldüğünü ortaya koyuyor. Son 12 ay içinde mobil cihazından alışveriş yapanların oranı 18-24 yaş grubunda %86, 25-34 yaş grubunda %85, 35-44 yaş grubunda %72, 45-54 yaş grubunda %62 ve 55 yaş üzeri grupta %43 olarak ölçüldü.

Nakit paranın sonu geliyor mu?

ING Bank’ın araştırmasında sorduğu sorulardan biri de son 12 ay içinde fiziksel nakit para kullanımının azalıp azalmadığıydı. Soruya daha az nakit para kullanıyorum cevabı verenlerin Avrupa ortalaması %53 olarak ölçülürken, Türkler araştırmaya katılan diğer tüm ülkelerden daha yüksek bir oran olan %67 ile bu soruya olumlu cevap verdi. Türkiye’nin hemen ardında %66 ile İtalya, %62 ile Romanya ve Polonya yer aldı.

Gelecekte cep telefonları ile daha çok ödeme yapmayı düşündüklerini belirtenlerin oranı Avrupa’da %52 olurken, bu konuda en istekli ülke Türkiye oldu. Türkiye’deki tüketicilerin %73’ü akıllı telefonları ile ödeme yapabileceklerini dile getiriyor.

Araştırma, Bitcoin gibi sanal para birimlerinin, online harcamanın geleceği olduğuna inancın da Türkiye’de, Avrupa ortalamasının çok üzerinde olduğunu gösterdi. Avrupa’da %33’lük bir kesim bu konuda hemfikir olurken, Türkiye’de aynı oran %49 oldu. Temassız ödemeye güven konusunda da fikirleri sorulan tüketiciler Avrupa genelinde %46, Türkiye’de %57 oranında olumlu görüş belirtti.

reklam-izleyerek-para-kazanin-1

Türkiye mobil ödeme uygulaması kullanımında en yüksek skora sahip

Mobil ödeme uygulaması kullanma konusunda da Türkiye liderliği bırakmadı. Avrupalı mobil cihaz sahiplerinin %40’ı (geçen yıl %33) bir mobil ödeme uygulaması kullandığını söylerken, Türkiye’de bu oran bir yılda 10 puanlık artışla %66 oldu. Gelecek bir yıl içerisinde kesinlikle ya da muhtemelen mobil ödeme uygulaması kullanacağını söyleyenler Avrupa’da %56, Türkiye’de %81 seviyesinde. Mobil ödeme uygulamasının tercih edilmesinde öne çıkan faktörler %53 ile hız, %45 ile kolaylık ve %34 ile farklı alanlarda kullanma imkanı olarak sıralandı.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

En çok konuşulan dizi oyuncuları: Genç yetenekler sosyal medyada, tecrübeli oyuncular geleneksel medyada öne çıkıyor!
Haberler
En çok konuşulan dizi oyuncuları: Genç yetenekler sosyal medyada, tecrübeli oyuncular geleneksel medyada öne çıkıyor!
Marketing Türkiye
16 Mart 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (17-27 Mart)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (17-27 Mart)
Sena Tufan
27 Mart 2025
RTÜK'ten Sözcü TV'ye 10 gün ekran karartma cezası
Haberler
RTÜK’ten Sözcü TV’ye 10 gün ekran karartma cezası
İrem Alimoğlu
27 Mart 2025
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Oya Öngör atandı
Haberler
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Oya Öngör atandı
Nafizcan Önder
1 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.