4 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Köşe Yazıları

Hangisi daha çok çalışıyor?

Selçuk KILIÇ
1 Eylül 2014
3 dk okuma

Çalışanlar nasıl az çalışıp çok kazanırım derdinde, patronlar ben nasıl daha çok çalıştırırım derdinde. İster aile şirketleri olsun ister kurumsal şirket aslında odaklanılan konu daha çok çalışmak değil, daha çok ve verimli üretmek olmalı.

Herkesin merak ettiği konu, kim daha çok çalışıyor? Bu konunun bu kadar gündemde olmasının iki temel nedeni mevcut. Birincisi çalışanlar, ikincisi de patronlar ya da yöneticiler. Çalışanlar na­sıl az çalışıp çok kazanırım derdinde, patronlar ya da yöneticiler ben nasıl daha çok çalıştırırım derdinde. İster aile şirketleri olsun ister kurumsal şirketler olsun aslında odaklanılan konu daha çok çalışmak değil, daha çok ve verimli üretmek olmalı. Verimi ve sonuçları ölçmek zor olduğun­da özellikle patron ve yöneticiler çok çalışmaya odaklanır.

Firmaların ortak tek sloganı “çok yoğunuz”

Her zaman daha yoğun birileri var ve öyle gö­rünmek lazım. Çünkü önemli olan ne ürettiğin ya da ne fayda sağladığın değil ne kadar çok çalıştığın ve çaba harcadığın. Hani eski zaman­larda çok iyi top oynardı Milli Futbol takımımız ama hep şansızlıkla ve mağlup dönerdik maç­lardan. Hep yandaki gazete başlıklarını okur­duk. Aslında iş hayatında aynı yaklaşım halen devam ediyor. “Çocuk çok çalışıyor ama bu iş zor” diyen bir mantık. Aslında doğru, zor olan sonuç üretmek, kolay olan ise slogan üretmek ve bu aralar hemen hemen tüm şirketlerin ortak tek sloganı var “çok yoğunum”.

“Mış gibi” yapmak

Klasik patronların ve yöneticilerin baktıkları bazı kriterler var ki (erken gelmek, gece geç çık­mak, hafta sonu çalışmak, tatil yapmamak, sü­rekli işinin başında olmak vb.) bunlar çalışanlar tarafından da bilinmekte. Dolayısıyla iş üretip sonuç çıkarmak yerine, çalışma hayatında “mış gibi yapmak” yani çalışıyormuş gibi görünmek çoğu zaman işe yarayabiliyor. Temel Aksoy’un blog’unda paylaştığı “Bir ücret biçerken ‘ustalı­ğa’, hızlı ve sorunsuz olarak işin halledilmesine daha fazla para ödemek daha mantıklı olması gerekirken, insanlar genelde tam tersine dav­ranır. Çoğu insan, bir işi yaptırırken daha çok çaba ve zaman harcayana daha fazla para ödemeye meyillidir. Bir işin ustasının beş daki­kada bitirdiği bir iş, daha az usta olanın daha uzun süre uğraşarak bitirdiği işe göre daha dü­şük ücrete layık görülür.” Paragrafta olduğu gibi insanların hızlıca işini yapmak yerine uzun uzun yapıyormuş gibi görünmesi çok çalıştığı yönün­de algı yaratmasından dolayı herkesin derdi “mış gibi” görünmek.

Patron kendisi için ölecek çalışanlar ister!

Peki, bütün bu yorgunluk ve çalışıyor gibi görün­menin farkında olan patron ya da yöneticiler ça­lışanlarından ne ister? Herkesin aklına bu soru geliyor hemen. Patronların neler beklediği ile il­gili bir sürü makale ve yazı takip edildiğinde bir sürü başlık görülür. Bu başlıkları, hayvanlar ale­mindeki özellikleri düşünerek özetlersek; karın­ca gibi çalışkan, çita kadar hızlı, timsah kadar güçlü çenesi olan, tilki kadar zeki, aslan kadar güçlü ve bir kaplumbağa kadar uzun yaşaması ve çalışmasını ister. Fakat patronlar, hele günü­müz neslini düşündüğümüzde, bunları beklemek yerine dengeli yaşama içerisinde maksimum ve­rimle çalışan mutlu çalışanlar arzulasa maddi ve manevi oldukça fayda sağlayacaklar. Patronlar, kendileri için ölen değil de iş yaşam dengesini bir şekilde sürdürebilen çalışanlarla çalışması gerektiğini anlamalılar. Bunun yine kendilerine fayda sağlayacağını bilmeliler.

İş yaşam dengesi verimliliği artırır

Amerika, İngiltere, Almanya ve Fransa’da 700’ün üzerinde firmada yapılan bir araştırma­ya göre aşağıdaki sonuçlar elde edilmiştir.

• İyi yönetim uygulamalarına sahip şirketler, daha iyi iş yaşam dengesi uygulamalarına sa­hiptir.

• Rekabetin yoğun olduğu sektörlerde kalite daha fazla olmakla beraber bunun iş yaşam dengesini düşürmesi gerekmemektedir.

• İyi yönetim ile verimlilikle arasında pozitif bir ilişki bulunmaktadır.

Aile şirketleri de kurumsal şirketler de hemen hemen aynı çalışıyorlar

Peki merak edilen sorunun cevabına dönersek, “Hangisi daha çok çalışıyor?” Bu sorunun ceva­bını, 2012 yılında Method Research Company bünyesinde gerçekleştirdiğimiz araştırma ile bulmaya çalıştık. Araştırma, Türkiye genelinde, 251 tane aile şirketi sahibi ya da üst düzey yet­kilisi, 137 kurumsal üst düzey yetkili ile gerçek­leştirildi. Araştırma kapsamında “şirketin ortalama çalışma süresi nedir?” sorusuna aile şirketindeki yöneticiler ortalama 10,3 saat der­ken, kurumsal şirketlerdeki yöneticiler 9,9 saat diye cevap vermişler.

Glick, Boston Northeastern Üniversitesi’nde yö­netim ve organizasyonel gelişim profesörü olan Prof. Leonard J. Forbes’taki yazısında gülümse­yen ve üreten çalışanlara sahip olmak isteyen yönetici, CEO veya patronlara önerdiği tavsi­yelerden bir tanesi; fonksiyonel faydalara odak­lanmaktansa kendini önemli ve değerli bir iş yapıyor hissiyle güçlü bir takımın içinde olmak olduğunu söylüyor.

Sonuç olarak, ister aile şirketleri olsun ister ku­rumsal şirketler olsun asıl hedefin, çok ya da az çalışmaktansa, iş ve yaşam dengesini kurmuş, farklı olabilen, farklı yöntemleri düşünen, verim­li, sadece fikir değil sonuç üreten ve mutlu çalı­şanların, kuruma kazandırılması olmalıdır.

1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
3 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
4 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
5 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Güncel Haberler
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Akıllı saat seçim rehberi: Tarz, performans ve sağlık dengesi
Haberler
Akıllı saat seçim rehberi: Tarz, performans ve sağlık dengesi
Advertorial
30 Eylül 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (5-18 Eylül)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (5-18 Eylül)
Sena Tufan
18 Eylül 2025
"Influencer Rating Report" 13 milyon etkileşimle dijital dünyanın nabzını tutuyor!
Haberler
“Influencer Rating Report” 13 milyon etkileşimle dijital dünyanın nabzını tutuyor!
Nafizcan Önder
13 Eylül 2025
Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Haberler
Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.