6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Sony’de değişim başlıyor!

Marketing Türkiye
30 Nisan 2012
2 dk okuma

Sony Corporation (“Sony” veya “Şirket”), kurulan yeni yönetim ekibi altında bir dizi stratejik inisiyatifin hayata geçirileceğini açıkladı. Tüm Sony Grubu’nun güçlü yönlerinden yararlanan hızlı bir karar alma yaklaşımının “Tek Sony” çatısı altında uygulamaya konmasıyla birlikte Sony, bir yandan elektronik iş kolunu yeni değerler yaratmak üzere yeniden canlandırıp, büyütürken, diğer yandan da Eğlence ve Finansal Hizmetler iş kollarının istikrarlı faaliyetlerini daha da güçlendirmeyi hedefliyor. Elektronik iş kolunun dönüşümünü hedefleyen başlıca inisiyatifler arasında şunlar bulunuyor:


· Ana iş kollarının güçlendirilmesi (Dijital Görüntüleme, Oyun, Mobil)
· Televizyon iş kolunun yeniden kara geçirilmesi   
· Gelişmekte olan pazarlardaki iş kollarının genişletilmesi           
· Yeni iş kolları yaratılması ve inovasyona ivme kazandırılması
· İş portföyünün yeniden düzenlenmesi ve kaynakların en etkili şekilde kullanılması
 
Sony, yukarıdaki tedbirlerin hayata geçirilmesiyle, 31 Mart 2015 tarihinde sona erecek olan mali yılda (“MY14”) elektronik iş kolunda 56.44 milyar Euro tutarında satış gerçekleştirmeyi ve yüzde 5’lik faaliyet kar marjına ulaşmayı, Sony Grubu genelinde ise 79,96 milyar Euro tutarında satış rakamına, yüzde 5 faaliyet kar marjına ve yüzde 10 özkaynak karlılığı oranına ulaşmayı hedefliyor. Ana iş kollarını güçlendirmek için çalışmalar yürütecek ve kaynaklarını büyüme vaat eden alanlara aktaracak olan Sony, bir yandan da şirket merkezini, iştiraklerini ve satış şirketi örgütlenmesini, operasyonel etkinliklerin daha da iyileştirilmesi amacıyla yeniden yapılandırıyor. Yeniden yapılandırma dahilinde, iş kollarının ve süreçlerinin sadeleştirilmesi, müşteriye cevap verebilirliğin artırılması ve karar alma sürecinin hızlandırılması amacıyla Sony Avrupa tarafından geniş ölçekli organizasyonel değişiklikler gerçekleştirildi. Bu kapsamda, Sony Eurasia A.Ş. Genel Müdürü Mohsen Noohi’ye de yeni sorumluluklar verildi. Noohi, Orta ve Güneydoğu Avrupa’yı da içine alan bölgenin yönetimine atandı. Yeni görevinde Noohi, Polonya, Çek Cumhuriyeti ve Yunanistan’ın da dahil olduğu bölgedeki 20 ülkeden sorumlu olacak. Noohi, bir sonraki açıklamaya kadar, Türkiye operasyonundaki sorumluluklarını da sürdürecek. Noohi’nin bölge yönetim merkezi Budapeşte olacak. Pazarın ihtiyaçlarına göre kendini sürekli olarak uyarlayan ve yeniden şekillendiren Sony Türkiye, en önemli varlıkları olan ürünleri, markası ve çalışanlarına yatırım yapmaya devam ediyor. Bu yaklaşımı sayesinde 2002 yılından bu yana %800’ün üzerinde büyüme kaydeden şirket, halen 2014 yılında 1 milyar Euro perakende satış rakamını yakalama hedefine doğru emin adımlarla ilerliyor. Sony Türkiye, dijital görüntüleme, oyun ve ev ses sistemleri gibi önemli kategorilerdeki güçlü pazar liderliğini koruyor. Son üç yıl içinde, dizüstü bilgisayar pazarı iki kat büyürken, Sony VAIO satışlarının altı kat artması sayesinde Sony Türkiye dizüstü bilgisayar iş kolunda güçlü bir başarı elde etmiş oldu. Ayrıca, Türkiye’deki Düz Ekran Televizyon pazarı da büyümesini sürdürürken Sony, doğru ürün gamı ile müşterilerine hizmet etmek üzere yerel ölçekteki üretim faaliyetlerine de yatırım yapıyor.



Sony, 2012 yılı boyunca televizyon iş kolunda yerel ölçekte yatırımlar yapmaya devam edecek. Şirket, televizyon, kişisel bilgisayar, tablet bilgisayar, cep telefonu ve PS®Vita’yı içine alan beş ekran stratejisini daha da geliştiriyor. Sony, yeni cep telefonu Sony Xperia™ ile akıllı telefon segmentini yeniden tanımladı. Sony Mobile Communications, 2012 yılında geçen yıla göre akıllı telefon pazarında yüzde 100 büyümeyi ve 250 bin adetlik satış rakamına ulaşarak, yüzde 10 pazar payı elde etmeyi hedefliyor. Sony, Türkiye’nin dört bir yanındaki 36 şehirdeki 84 Sony Center’ın yanı sıra büyük perakende satış mağazalarındaki varlığı ile tüm belli başlı ana caddeler ile alışveriş merkezlerinde yer alıyor. Tüm bu iyileştirmeler ve inovasyonlar ile birlikte, şirket, Sony’nin Türkiye’deki faaliyetlerini devam ettirmek ve ülkeye yatırım yapmaktaki kararlılığını da gözler önüne seriyor.

1 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
2 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
3 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
4 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
5 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Güncel Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Temmuz 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Temmuz 2025)
Ayşe Aydın yazdı: "Cannes Lions'da tesadüflere yer yok!"
Ayşe Aydın yazdı: “Cannes Lions’da tesadüflere yer yok!”
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Haberler
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Marketing Türkiye
3 hafta önce
İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
Nafizcan Önder
16 Mayıs 2025
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Haberler
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
Haberler
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
Nafizcan Önder
14 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.