7 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
PR sektöründe yarışmacı sayısı artıyor!
Haberler

PR sektöründe yarışmacı sayısı artıyor!

Marketing Türkiye
8 Nisan 2016
2 dk okuma

 

Son aylarda PR sektörü hiç olmadığı kadar hareketli günler geçiriyor. Yılbaşından beri ardı ardına yeni PR ajanslarının kurulduğuna şahit oluyor sektör… Güncel verilere göre Türkiye’de halkla ilişkiler alanında faaliyet gören şirket sayısı 600’ü aşmış durumda. Buna bir de bireysel danışmanlık veren profesyoneller eklenince rakam katlanarak artıyor. Ajans bolluğunun uzunca bir süredir fiyat rekabetiyle başı dertte olan halka ilişkiler sektörünü nasıl etkileyeceği ise merak konusu…

Haber: Ali Cemal Karabudak  [email protected]

Kuşkusuz halkla ilişkiler disiplini modern iletişim stratejilerinin vazgeçilmez bir parçası artık. Öyle ki, artık pazarlama iletişimi konusunda iddialı olup da bir PR şirketiyle çalışmayan marka yok gibi.

Önemi günden güne artsa da PR sektörünün geçmişten getirdiği pek çok kronik sorun var. Kaliye elaman sıkıntısı, stratejik planlama ve yaratıcılık eksikliği, dijital dönüşümü gerçekleştirme sancıları bir yana halkla ilişkiler sektörü bir süredir önü alınamayan bir ajans enflasyonu yaşıyor. Tabiri caiz ise yeni PR ajansları “pıtrak” gibi yayılıyor. Aralarında “bir masa bir kasa” kurulanlar da var, dört başı mamur stratejileriyle fark yaratacağı şimdiden belli olanlar da… Peki, sektörün önde gelen isimleri PR cephesinde yaşanan bu ajans enflasyonuna nasıl bakıyor? Ardı ardına açılan ajanslar sektördeki dengeleri nasıl değiştirecek?

kiler sektörü bir süredir önü alınamayan bir ajans enflasyonu yaşıyor. Tabiri caiz ise yeni PR ajansları “pıtrak” gibi yayılıyor. Aralarında “bir masa bir kasa” kurulanlar da var, dört başı mamur stratejileriyle fark yaratacağı şimdiden belli olanlar da… Peki, sektörün önde gelen isimleri PR cephesinde yaşanan bu ajans enflasyonuna nasıl bakıyor? Ardı ardına açılan ajanslar sektördeki dengeleri nasıl değiştirecek?

Yeni ajansların fark yaratıp kendilerini göstermeleri için neler yapması gerekiyor? Hepsinden önemlisi sektördeki yat rekabetini aşmanın yolları neler?

Türkiye’de kayıtlı 600 civarı PR şirketi var

Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA) Başkanı Işıl Arıdağ, yeni şirketlerin bu durumu sözde değil, özde aşabilecek anlamlı ve değerli bir farkı olması gerektiğini savunuyor. PR şirketlerinin sürdürülebilir ve kaliteli hizmet sunmak için doğru yat politikası uygulamaları gerektiği uyarısında bulunan Arıdağ, hizmet anlaşmalarınınsa uzun soluklu bir işbirliğine imkan verecek ve PR şirketinin doğru yapılanmasını sağlayacak şekilde yapılmasının gerektiğine vurgu yapıyor. Güncel verilere göre, Türkiye’de halkla ilişkiler alanında 600 civarında kayıtlı şirket olduğunu belirtiyor Arıdağ. Bugünün rekabet ortamında “farklılaşmanın” temel kanun haline geldiğini söyleyen Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Başkanı Gonca Karakaş ise farklılaşmanın markalar açısından “yer çekimi kanunu” kadar gerçeklik haline geldiğinin altını çiziyor. Dünle kıyaslanmayacak ölçüde artan iletişim ihtiyacının, kurumları profesyonel yapılar kurmaya yönelttiğini kaydeden Karakaş, “10 yıl öncesine kıyasla baktığımızda kurumların gerek kendi bünyelerinde gerekse PR ajanslarından aldıkları profesyonel destekle etkin bir iletişim politikası belirlemeye daha fazla ihtiyaç duyduklarını görüyoruz. PR’a olan ihtiyacın artması sektörde her gün yeni bir ajansın veya bireysel danışmanlığın kurulmasını, ortaya çıkmasını beraberinde getirdi” diyor.

 

Detaylar Marketing Türkiye Nisan sayısında…

 

 

 

 

 

 

1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
4 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
5 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok "uzaktan çalışma izni" talep ediyor
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok “uzaktan çalışma izni” talep ediyor
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Animelerle gelen tehlike: 250 binden fazla siber saldırı Z kuşağını hedef alıyor
Haberler
Animelerle gelen tehlike: 250 binden fazla siber saldırı Z kuşağını hedef alıyor
İrem Alimoğlu
1 Haziran 2025
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Haberler
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Endüstriyel üretim sektörü yapay zekada çıtayı yükseltti!
Haberler
Endüstriyel üretim sektörü yapay zekada çıtayı yükseltti!
Sena Tufan
2 hafta önce
Logoyu "bir tık" büyütebilir miyiz?
Haberler
Logoyu “bir tık” büyütebilir miyiz?
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.