9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türk Telekom “Fiber”leyebildi mi?
Haberler

Türk Telekom “Fiber”leyebildi mi?

Marketing Türkiye
3 Mart 2016
3 dk okuma

 

İki yıldır beklenen büyük birleşme nihayet geçtiğimiz ay gerçekleşti ve Avea ile TTNET markalarının Türk Telekom adı altında yeni logosuyla yola devam edeceği duyuruldu.

“Fiberliyoruz” sloganıyla duyurulan birleşme reklam kampanyasından yeni logoya kadar pek çok konuda tartışmaların merkezine de oturdu. Peki, kampanya ve logo hedef kitle tarafından ne derece beğenildi? Telekom alanındaki bu önemli gelişme sektördeki rekabeti nasıl etkileyecek?

Haber: Ali Cemal Karabudak

Türk Telekom’un 2014 yılından bu yana Avea ve TTNET markalarını aynı isim altında birleştireceği konuşuluyordu. Proje nihayet geçtiğimiz Ocak ayında sonuçlandı ve telekom devi Antalya’da gerçekleştirdiği sürpriz bir lansmanla üç markanın bundan böyle Türk Telekom adıyla faaliyet göstereceğini duyurdu. Bu önemli gelişmeyi “Fiberliyoruz” sloganlı reklam kampanyasıyla kamuoyuna duyuran Türk Telekom gerek reklam kampanyasıyla gerek logosuyla gerekse reklam filminde boy gösteren şarkıcı Hadise, spor yorumcusu Rıdvan Dilmen ve Galatasaraylı futbolcu Wesley Sneijder’le çok konuşuldu, konuşulmaya da devam ediyor. Peki, Quentin Tarantino’nun efsane filmi “Ucuz Roman”ın müziği Misirlou’nun ana tema olarak seçildiği reklam hedef kitle tarafından nasıl karşılandı? Reklam filmi mesajıyla oyuncularıyla ve senaryosuyla tüketiciden geçer not alabildi mi?

Türk Telekom “Fiber”leyebildi mi?

Online araştırma şirketi DORinsight, Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Türk Telekom Reklam Beğeni Araştırması” işte bu soruların yanıtlarını verirken birleşmenin ne denli başarılı olduğunu ve sektördeki rekabete neler getireceğini Marka Danışmanı Bora Alçı ve Yubai’nin Kurucusu ve Yaratıcı Marka Danışmanı Yunus Baran değerlendirdi. DORinsight’ın 5-8 Şubat 2016 tarihleri arasında online olarak gerçekleştirdiği araştırmaya; Türkiye temsili 18 yaş ve üzeri AB, C1, C2, D ve E sosyo-ekonomik segmente mensup 501 kişi katıldı. Araştırma kapsamında katılımcılara Türk Telekom’un yeni reklam filmini beğenip beğenmedikleri ve bu reklam filmi hakkındaki düşünceleri soruldu.

Türk Telekom “Fiber”leyebildi mi?

Reklamı izlemeyen neredeyse yok

Yapılan araştırmada katılımcıların yüzde 92’si reklam filmini daha önce izlediğini söylerken, yalnızca yüzde 8’i daha önce izlemediğini belirtiyor. Bu da kampanyanın oldukça yüksek bir frekansla mecralarda yer aldığının bir göstergesi. Katılımcıların yüzde 79’u reklam filmini beğendiğini dile getirirken, yüzde 10’u ise beğenmekle beğenmemek arasında kararsız kalıyor. Geriye kalan yüzde 11’i ise reklam filmini beğenmediğini dile getiriyor. Reklamda anlatılmak istenen ana mesaj sorulduğunda ise araştırmaya katılanların yüzde 46’sı üç kurumun birleşmesini anlattığı yanıtını veriyor. Bu yanıtı yüzde 28’le internet hızının artması, yüzde 25 ile bere geçilmesi takip ediyor.

Türk Telekom “Fiber”leyebildi mi?

Türk Telekom reklam filminin en çok hangi özelliğinin beğenildiği araştırmaya katılanlara sorulduğunda katılımcıların yüzde 76’sı müziğinin ilgi çekici bulduğunu, yüzde 8’i ise bu konuda kararsız olduğunu söylüyor. Yüzde 16’sı reklam müziğini ilgi çekici bulmadığını belirtiyor. Reklam filmine ait diğer öğelere baktığımızda reklam müziğinin ardından en ilgi çekici gelen öğelerin sırayla yüzde 72 oranıyla slogan, yüzde 71 ile ürün, yüzde 67 ile prodüksiyon, yüzde 66 oranla senaryo ve yüzde 65 oranla oyunculuk olduğu ortaya çıkıyor.

Reklamda en çok Hadise beğenildi

Katılımcılara reklam filmindeki ünlüleri ne derecede beğenip beğenilmediği sorulduğunda yüzde 64’ü reklam filminde en çok Hadise’yi beğendiğini dile getiriyor. Sneijder için beğeni oranı yüzde 57 olurken, Rıdvan Dilmen için ise bu oranın yüzde 48’de kalıyor. Reklam lminden bahsedilme, merak uyandırma ve reklamı ilginç bulma gibi konular incelendiğinde katılımcıların yüzde 54’ü reklamı ilginç bulduğunu ve reklam lminden başkalarına da bahsetmek istediklerini belirtiyor. Katılımcıların yüzde 52’si ürünün merak uyandırdığını söylerken, yüzde 55’i ise reklam filminin tekrar izleme isteği uyandırdığını kaydediyor.

10 katılımcıdan 7’si yeni logoyu beğendi

Araştırmada ayrıca Türk Telekom’un yeni logosunun beğenilip beğenilmediği de soruldu. Katılımcıların yüzde 75’i logoyu beğendiğini belirtirken, yüzde 13’ü ise bu konuda kararsız olduğunu söylüyor. Logoyu beğen- meyenlerin oranı ise yüzde 12.

Yapılan araştırmada katılımcıların yüzde 92’si reklam filmini daha önce izlediğini söylerken, yalnızca yüzde 8’i daha önce izlemediğini belirtiyor.

Detaylar Marketing Türkiye Mart Sayısı’nda…

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
3 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
4 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
5 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Güncel Haberler
Teknosa'nın plastik poşetleri kartona, karton poşetleri ormana dönüşüyor!
Teknosa’nın plastik poşetleri kartona, karton poşetleri ormana dönüşüyor!
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Bill Gates, servetinin yüzde 99'unu bağışlayacak!
Bill Gates, servetinin yüzde 99’unu bağışlayacak!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

PwC, yeni dönemini “So You Can” kampanyasıyla başlattı
Haberler
PwC, yeni dönemini “So You Can” kampanyasıyla başlattı
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Dünyada "kadın" gündemi: Kazanımlar, engeller ve gerçekler...
Haberler
Dünyada “kadın” gündemi: Kazanımlar, engeller ve gerçekler…
Nafizcan Önder
8 Mart 2025
Yeni yasa yolda: Teknoloji devleri denetim altına alınacak!
Haberler
Yeni yasa yolda: Teknoloji devleri denetim altına alınacak!
Sena Tufan
18 Mart 2025
Ramazan'da marketteki 39 üründen 30'unun fiyatı arttı!
Haberler
Ramazan’da marketteki 39 üründen 30’unun fiyatı arttı!
Sena Tufan
28 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.