6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İçerik pazarlamacılığı X sosyal medya pazarlamacılığı: fark nedir?
Haberler

İçerik pazarlamacılığı X sosyal medya pazarlamacılığı: fark nedir?

Marketing Türkiye
21 Şubat 2016
3 dk okuma

 

Günümüz marka ve ajanslarında hala içerik pazarlamacılığına aşina olmayanlar var. Bu terimin açıklamasına girildiğinde ise, içerik pazarlamacılığının sosyal medya pazarlamacılığından farkı olmadığını savundukları oluyor.

İçerik pazarlamacılığının sosyal medyayla iç içe olduğu doğrudur. Sosyal medyada pazarlamacıların mesajlarını iletmek için içerik kullandığı da doğrudur. Ama her ne kadar bu iki tür pazarlamanın kesişim noktaları fazla da olsa, bu ikisi, farklı hedefleri, amaçları ve süreçleri olan, birbirinden gayet farklı iki oluşumdur.

Karışıklığı ortadan kaldırmak adına, aşağıda bu iki pazarlama türünün birbirinden nasıl ayrıldığını gözlemliyoruz;

1-Odak noktası

Sosyal medya pazarlamacılığında, pazarlamanın odak noktası sosyal medya sitelerinin içerisinde konuşlandırılmıştır. Pazarlamacılar sosyal medya kampanyalarını yürürlüğe koydukları zaman, bu yürürlük Facebook’un, Twitter’ın, Google+’ın vb. içinde sürer. İçerik oluşturdukça, onu bu ağların içine koyarlar.

Buna karşıt olarak, içerik pazarlamacılığının odak noktası bir marka web sitesidir. Bu Americanexpress.com gibi markalaşmış bir URL ya da bir markanın belirli bir ürünü için kurulmuş bir mikro site de olabilir, Amex’in Open Form’u gibi. Sosyal medya siteleri içerik pazarlamacılığında vazgeçilmez bir rol oynarken bu senaryoda Facebook, Twitter ve Google+, içeriğin konuşlandırıldığı kaynak olmak yerine, bu linklerin dağıtımcılığı görevini üstlenirler.

2-İçerik çeşitleri

Sosyal medya pazarlamacılığında, içerik seçilen sosyal platformun statüsü ve durumuna göre tasarlanır; Twitter’da 140 karakterden oluşan kısa mesajlar; Facebook’da yarışmalar, quizler ve oyunlar gibi. Bu modelde, markalar hareketlerini bu sosyal medyaları kullanan kişilerin hareketlerine göre şekillendirirler.

İçerik pazarlamacılığı X sosyal medya pazarlamacılığı: fark nedir?

Öte yandan, içerik pazarlamacılığında, web sitelerinin tasarımları çok daha uzun içeriklerin sunulmasına olanak sağlar. Markalar blog postları, videolar, infografikler ve e-kitaplar gibi formatlar yayınlayabilirler. Bu türde, markalar hareketlerini medya yayıncılarının hareketlerine göre şekillendirirler.

3-Hedefler

Sosyal medya pazarlamacılığı ve içerik pazarlamacılığı birçok amaç için kullanılabilir olsalar da sosyal medya pazarlamacılığı genelde iki büyük amaç üzerinde yoğunlaşır. Bunlardan ilki, marka farkındalığı yaratmaktır; marka hakkında aktiviteler ve müzakereler başlatırlar. İkincisi ise, müşteriyi korumak ve tatmin etmektir; markalar sosyal medya kanallarını açık forum gibi kullanıp müşterileriyle direk iletişime geçebilir ve sorunlarını çözüp, sorularını yanıtlayabilirler.

Buna karşıt içerik pazarlamacılığının web sitesi odaklı yapısı, markaların talep şekillendirmesi yapmalarına olanak tanır. Kaliteli içerik, potansiyel müşterileri markaların web sitelerine getireceğinden, markalar bu insanlarla iletişimlerini geliştirebilir ve onları iletişime ve akabinde satın almaya yönlendirebilirler.

4-Online pazarlamanın evrimi

Sosyal medya pazarlamacılığı yapan markaların içerik pazarlamacılığı yapanlara olan oranı her ne kadar netleştirilmemiş olsa da, bu oran 1000’e 1 gibi bir rakamın etrafında döner. Sosyal medya pazarlaması her pazarlama departmanının başvurduğu B planıyken, içerik pazarlamacılığı önceline kıyasla daha yeni bir terimdir ve çoğu pazarlama departmanı için keşfedilmesi gereken bir kulvardır.

İçerik pazarlamacılığı X sosyal medya pazarlamacılığı: fark nedir?

Ancak bu iki tür, birbirinden apayrı olmamakla beraber, bunun tam aksine, pazarlamanın evrimleşmesi için elele gitmesi gereken iki şekildir. İnternet, her markanın, medya endüstrisinden bir arabulucunun varlığına gereksinim duymadan,  potansiyel ve var olan müşterileriyle iletişim kurmasını sağlayacak bir sistem oluşturdu.

Sosyal medya pazarlamacılığı bu süreçteki ilk adım: kullanıcılara ulaşım direk (kullanıcılar sosyal medya sitelerinde saatler geçiriyorlar), ve içerik de, yayınlanma sürecini kolaylaştıran küçük parçalar halinde tasarlanıyor.

Ancak, markalar yeni rolleri olan yayıncılığa aşina olmaya başladıkça, doğal süreç de onların pazarlamaya yönelmesini gerektiriyor. Evet, bu noktada çaba daha fazla: içerik pazarlamacılığında markalar daha uzun bir mesaj verip daha yüksek kalitede bir içerik tasarlamalılar ve izleyici kitlelerini kendi web siteleri üzerinde oluşturmalılar; kısaca, doğru medya yayıncılarına dönüşmeliler. Bu kadar çabanın ardından sonuçlar çok daha etkili. Markalar müşterileriyle daha derin bir ilişki oluşturabiliyorlar. Müşterileri kendi web sitelerine yönlendirerek, markalar hedef kitlelerine dair daha çok bilgi edinip ilerideki hareketlerini daha iyi planlayabilirler.

Kaynak: contentmarketinginstitute.com

 

 

1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
4 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
5 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok "uzaktan çalışma izni" talep ediyor
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok “uzaktan çalışma izni” talep ediyor
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

2025’in seyahat haritası: Zirvede sürpriz var!
Haberler
2025’in seyahat haritası: Zirvede sürpriz var!
Nafizcan Önder
17 Mayıs 2025
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler...
Haberler
2025 yazında markalar dijitalde parlıyor! İşte fark yaratan dijital stratejiler…
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haberler
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nafizcan Önder
7 Mayıs 2025
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
Haberler
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.