2 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Y Kuşağına pazarlama yaparken bilmeniz gereken sırlar
Haberler

Y Kuşağına pazarlama yaparken bilmeniz gereken sırlar

Marketing Türkiye
11 Şubat 2016
2 dk okuma

 

Y Kuşağı dünya tarihinin en büyük jenerasyonu. Bunun yanı sıra her daim süregelen fazlaca satın alma/harcama alışkanlıkları dolayısıyla gelecek nesiller için de trend’leri yaratan kuşak kendileri.

Bütün bu özellikleriyle Y Kuşağı -1980 ve 1990 arasında doğmuş herkes- pazarlamacılar için gerçek bir altın madeni.

Peki onlara nasıl ulaşabilirsiniz?

OPEN Forum’daki bir girişte, sosyal medya uzmanı Monica O’Brien Y Kuşağı’na ulaşma yolunda karşınıza çıkabilecek olası soruları yanıtlıyor.

1-Sokaklara takımlar gönderin.

Y Kuşağı bilgilerinin çoğunu güvendikleri kaynaklardan, yani arkadaşlarından alırlar. Çoğu marka kendilerini çalışanlarının dışında insanların temsil etmesinden çekinse de bu durumda Y Kuşağı’nın işbirlikçi, teknolojiye hakim ve birbirleriyle yoğun bir iletişim halinde olduğu gerçeğini göz ardı etmek yanlış bir adım olur. Y Kuşağı sizinle bir marka yaratmak istiyor, ve siz buna izin vermelisiniz. Onlarla herkese açık olmayan bilgilerinizi, resimler, videolar, henüz piyasaya çıkmamış ürünlerinizden haberleri paylaşıp, üstüne, onlara hakkında konuşabilecekleri ve arkadaşlarıyla paylaşabilecekleri ürünleri temin etmelisiniz.

2-Davalarla/sosyal hareketlerle içli dışlı olun.

Y Kuşağı global problemler, politika ve çevre gibi konuları ele alan davalara tutku ile yaklaşmasıyla bilinir. Diversity Inc’e göre, Y Kuşağı “A.B.D tarihindeki ilk siyahi başkanının seçilmesinin kuşkusuz en büyük nedenlerinden biri.”. Tom’s Shoes gibi şirketler, harcama yaptıkları an topluma geri verebildikleri için Y Kuşağı’nın tercihleri arasında. Bu kuşak aynı zamanda, Convio’nun yaptığı bir araştırmaya göre “partiler ve atletik yarışlar gibi sosyal organizasyonların parçası olarak hayır işleri yapmaktan keyif alıyorlar”.

Y Kuşağına pazarlama yaparken bilmeniz gereken sırlar

3-Mobil cihazlarda reklam yapın.

Y Kuşağı evinden telefonsuz çıkmaz. Ad Age’e göre “Facebook’un 400 milyonluk kullanıcılarının çeyreği siteye mobil cihazlardan erişim sağlıyor; ve bu çeyreklik mobil cihaz kullanmayan kesimden iki kat daha aktif”. Foursquare ve Gowalla gibi yer bilgilerinin kullanıldığı uygulamaların başarısı arttıkça Y Kuşağı’na ulaşmak için daha çok fırsat olduğunu görebilirsiniz.

 Kaynak: businessinsider.com

 

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
4 Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
5 Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Güncel Haberler
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Türkiye'de en çok satılan otomotiv markaları belli oldu!
Türkiye’de en çok satılan otomotiv markaları belli oldu!
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Nintendo Switch 2, rekora koştu: Tüm zamanların en hızlı satılan konsolu oldu
Haberler
Nintendo Switch 2, rekora koştu: Tüm zamanların en hızlı satılan konsolu oldu
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Gerety Awards 2025 kısa listeleri açıklandı!
Haberler
Gerety Awards 2025 kısa listeleri açıklandı!
Sena Tufan
3 hafta önce
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Haberler
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Advertorial
1 gün önce
Türkiye dijital reklamda Avrupa’nın zirvesine oynuyor!
Haberler
Türkiye dijital reklamda Avrupa’nın zirvesine oynuyor!
Nafizcan Önder
29 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.