31 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2022 "Katar" Dünya Kupası'na tepki gösteren markalar!
Haberler

2022 “Katar” Dünya Kupası’na tepki gösteren markalar!

Nafizcan Önder
23 Kasım 2022
3 dk okuma

Dünya Kupası’nın pazarlama evreni için ne denli kritik ve önemli olduğunu tekrar etmeye gerek yok… Pek çok marka görünürlük adına tüm dünyanın yakından takip ettiği bu turnuvayı büyük bir fırsat olarak görüyor… Ancak 2022 Dünya Kupası’nın Katar’da gerçekleşmesi ve turnuvaya hazırlık sürecinde yaklaşık 6500 işçinin kötü şartlarda çalıştırıldığı için hayata gözlerini yumması tarihte 2022 Dünya Kupası’nı da muhakkak ayrı bir noktada konumlandıracak… Söz konusu turnuvada markalar şüphesiz ki yine akıllara kazınacak ve hangi tarafta yer aldıkları hiç olmadığı kadar önemli olacak! 2022 Katar Dünya Kupası’na karşıt iletişim geliştiren markaları sizin için derledik…

Hummel

2022 "Katar" Dünya Kupası'na tepki gösteren markalar!

Bu alanda ilk taşı atan markaların başında Hummel geliyor. Danimarka’nın forma tedarikçisi olan marka için Dünya Kupası kendini göstermek için iyi bir fırsattı. Hele ki rakipleri Nike, Adidas ve Puma’nın sırasıyla 13,7 ve 6 ülkenin formalarında ışıldadığını düşününce turnuvada görünmez olmayı seçmek epey sıra dışı bir karar…

Ancak marka Eylül ayında yaptığı açıklamada binlerce insanın hayatına mal olan bir turnuvada görünür olmak istemediğini ve Danimarka formalarında logolarının neredeyse görünmeyecek bir şekilde yer alacağını duyurmuştu…

BrewDog

2022 "Katar" Dünya Kupası'na tepki gösteren markalar!

Butik bira markası BrewDog da turnuvaya karşı agresif tavır alanlardan.

Saatchi & Saatchi imzası taşıyan kampanyada son dönemde Netflix’te yayınlanan Dünya Kupası belgeselinde de gündeme getirilen rüşvet iddiaları boy gösteriyor.

Futbolseverlerin hayranlıkla kullandığı “Ye, Uyu, Nefes al, Futbol” sloganında “nefes al”ın üzeri karalanarak “Ye, Uyu, Rüşvet, Futbol”a dönüştürülüyor. Markanın açıkhava kampanyasında “Dünya Kupası’nın sponsoru olmamaktan gurur duyuyoruz” cümlesi de dikkatleri üzerine çekiyor…

Kampanyaya ilişkin açıklamalarda bulunan bir BrewDog yetkilisi “Futbol herkes içindir. Ancak Katar’da eşcinsellik yasadışı ve kırbaçla cezalandırılıyor. Hem bu cezada hem de stadyumların inşaatında 6.500 işçinin ölmesinde kimse sorun görmüyor mu?” ifadelerinde bulunuyor…

Naranja X

Arjantin’li fintech şirketi Naranja X’de Katar’ın LGBTQ+ haklarını yok sayan yasalarına karşı protest bir kampanya hayata geçirdi. “Güvenli Sarılmalar” adıyla yayına giren kampanya Becoming Mode ve Assist Card imzası taşıyor.

Virgin Atlantic

2022 "Katar" Dünya Kupası'na tepki gösteren markalar!

Katar’da eşcinsel ilişkiler kanunen yasaklanmış durumda. Bu insan hakları ihlali karşısında milli futbol takımları tepki göstermek istedikçe FIFA da Katar’dan yana destek çıkmaya ve LGBTQ+ sembolleri içeren bayraklardan pazıbentlerine yasak uygulamaya devam ediyor.

Bu durum karşısında tepki gösteren markalardan birisi de İngiltere A Milli Futbol Takımı’nı Katar’a taşıyan Virgin Atlantic oldu. Takım, markanın LGBTQ+ ikonu olan “Rain Bow” uçağıyla Katar’a iniş yaptı…

The Farm

Liverpool menşeili pop grubu The Farm da Katar’a tepkili isimler arasında. Grubun ünlü parçası “All Together Now” 2004 Avrupa Kupası’nda İngiltere Milli Takımı’nın iletişim çalışmalarında yer almıştı.

Grup, Official Charts‘da yer alan habere göre, 2022 Dünya Kupası iletişimlerinde McDonalds grubun “All Together Now” şarkısını kullanmak istemiş ancak grup bu turnuva ile anılmak istemediği için şarkısının kullanılmasına izin vermiyor…

Markalar turnuvanın sonuna geldiğimizde yaptıklarıyla ya da yapmadıklarıyla muhakkak anılacaklar. Görünen o ki tarihe not düşecek turnuvanın kazananı ve kaybedeni yalnızca milli takımlar değil markalar da olacak…

Kaynak: The Drum

FIFA 2022 “Yasak” Kupası

Dünya Kupası
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 Refik Anadol imzalı "Messi'nin en sevdiği golü" 1 milyon 865 bin dolara satıldı!
Refik Anadol imzalı “Messi’nin en sevdiği golü” 1 milyon 865 bin dolara satıldı!
3 Ticaret Bakanlığı'ndan Yataş oda kokusu için toplatma kararı!
Ticaret Bakanlığı’ndan Yataş oda kokusu için toplatma kararı!
4 Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
5 Krispy Kreme x Crocs'tan "lezzetli" iş birliği: Donut tadında adımlar
Krispy Kreme x Crocs’tan “lezzetli” iş birliği: Donut tadında adımlar
Güncel Haberler
Amazon Books, kitaplara hayat veriyor...
Amazon Books, kitaplara hayat veriyor…
"Media First" ile 6 milyon organik izlenme: Lenovo ve Alara X'ten medya dünyasında yapay zeka devrimi
“Media First” ile 6 milyon organik izlenme: Lenovo ve Alara X’ten medya dünyasında yapay zeka devrimi
Güzellik salonları evlere taşınıyor!
Güzellik salonları evlere taşınıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
7 gün önce
EspressoLab, boykot çağrısı yapanlara dava açmaya başladı
Haberler
EspressoLab, boykot çağrısı yapanlara dava açmaya başladı
Marketing Türkiye
9 Mayıs 2025
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
Haberler
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
İrem Alimoğlu
10 Mayıs 2025
Üç markadan ikisi kira yüzünden mülk sahibi ile mahkemelik!
Haberler
Üç markadan ikisi kira yüzünden mülk sahibi ile mahkemelik!
Marketing Türkiye
29 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.