18 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yabancı çalışanlara göre Türkiye yaşamak için en iyi 10 ülkeden biri
Haberler

Yabancı çalışanlara göre Türkiye yaşamak için en iyi 10 ülkeden biri

Marketing Türkiye
4 Temmuz 2019
2 dk okuma

HSBC Grubu tarafından hazırlanan ve yabancı çalışanlara en yüksek yaşam kalitesini sunan ülkeleri ortaya koyan “Expat Explorer” anketine göre Türkiye yaşamak ve çalışmak için dünya genelinde en iyi 7. ülke seçildi. İsviçre ise birinci sırada yer alıyor.

HSBC Grubu’nun 163 ülkeden 18 binin üzerinde yabancı çalışanın görüşünü alarak gerçekleştirdiği “Expat Explorer” anketi ülkelerin sunduğu olanakları yaşam kalitesi, iş-özel yaşam dengesi, finansal getiri ve aile yaşamı bakımından inceliyor. Bu yıl 12. kez gerçekleştirilen anket, yabancı çalışanlara ilişkin dünyanın en kapsamlı ve uzun soluklu araştırması olma özelliği taşıyor.

Anketin sonuçlarına göre Türkiye yaşamak ve çalışmak için yabancı çalışanlara dünya genelinde en iyi deneyimi sunan ilk 10 ülke arasında yer alıyor. İsviçre, Singapur ve Kanada’nın sırasıyla en iyi deneyimi sunan ilk üç ülke olarak yer aldığı ankette Türkiye, Almanya ve Birleşik Arap Emirlikleri’ni geride bırakarak 7. sırada yer aldı.

Yabancı çalışanlara göre Türkiye yaşamak için en iyi 10 ülkeden biri

Türkiye’de yaşam kalitesi yüksek

Türkiye’deki yabancı çalışanların yüzde 62’si yaşam kalitelerinin kendi ülkelerine göre arttığını belirtiyor. Ülkemizdeki yabancı çalışanların yüzde 52’si kariyerine, hobilerine veya ailesine odaklanmaya daha fazla zaman bulduğunu, yüzde 55’i daha iyi bir ev veya araba gibi isteklerini karşılayabildiğini, yüzde 69’u ise kendisini güvende hissettiğini ve yerel halkın cana yakın olduğunu ifade ediyor.

İş-özel yaşam dengesi Türkiye’de daha iyi

Yabancı çalışanların yüzde 60’ı kendi ülkelerine kıyasla Türkiye’de iş-özel yaşam dengesinin daha iyi olduğunu söylüyor. Bununla birlikte; yabancı çalışanların yüzde 59’u daha fazla seyahat ettiğini  belirtirken, yüzde 57’si ise dalış, yabancı dil veya yemek pişirme gibi yeni bir beceri öğrendiğini  ifade ediyor.

Türkiye, tarihi ve kültürel miraslarıyla yabancı çalışanları cezbediyor

Türkiye’deki yabancı çalışanların yüzde 72’si yaşadıkları şehrin mimari yapı, anıt ve parklar, tarihi ve kültürel doku açısından zengin olduğunu ifade ediyor. Bununla birlikte, yüzde 63’ü yaşadıkları şehrin seyahat için merkezi konumda olduğunu, yüzde 59’u ise şehirde canlı bir kültürel hayat olduğunu söylüyor. Yüzde 58’i ise güzel restoranlar ve kaliteli yemeğin olduğunu belirtiyor.

Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
3 Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
4 "Süper app" rekabetinde kim önde?
“Süper app” rekabetinde kim önde?
5 Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor...
Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor…
Güncel Haberler
Yazın en renkli klibi Yumoş’tan geldi!
Yazın en renkli klibi Yumoş’tan geldi!
İş dünyasında haftanın atamaları (12-18 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (12-18 Temmuz)
Instagram'ın "soru kutucuğu" özelliği WhatsApp'a geliyor
Instagram’ın “soru kutucuğu” özelliği WhatsApp’a geliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ticaret Bakanlığı’ndan TEMU gibi platformlara sıkı denetim
Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan TEMU gibi platformlara sıkı denetim
Marketing Türkiye
2 Haziran 2025
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Haberler
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Marketing Türkiye
17 Mayıs 2025
Marka fabrikası İtalya'nın sırrı: Gelenekten geleceğe...
Haberler
Marka fabrikası İtalya’nın sırrı: Gelenekten geleceğe…
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
İstanbul Boğazı’nda kaçak yapı yıkımı başladı: Baylan Pastanesi’nin eklentisi kaldırıldı
Haberler
İstanbul Boğazı’nda kaçak yapı yıkımı başladı: Baylan Pastanesi’nin eklentisi kaldırıldı
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.