“Sahte ve kaçak ürünler Türkiye’yi 7,2 milyar dolar vergi kaybına uğratıyor”

Marka Koruma Grubu (MKG), “Markanın Gücü, Ekonominin Gücü’’ sloganıyla tüketiciyi bilinçlendirecek bir kampanya başlatıyor.

Ülkemizde faaliyet gösteren 330 yerli ve yabancı markayı temsil eden Marka Koruma Grubu (MKG), kurulduğu 2001 yılından bugüne Türkiye’nin uluslararası platformda sahte ve kaçak ürün ticaretiyle değil güçlü ve sürdürülebilir markalar ile anılması için çalışıyor. Bu çözümler çerçevesinde, Marka Koruma Grubu (MKG) ‘’Markanın Gücü, Ekonominin Gücü’’ sloganıyla tüketiciyi bilinçlendirecek bir sosyal medya kampanyası başlatıyor.

MKG Sözcüsü Aslıhan Aydınlık, “Taklit ve kaçak ürünler nedeniyle ülkemiz 7,2 milyar dolar vergi kaybına uğruyor Ülkemizin içinde bulunduğu ekonomik konjonktürün sahte taklit ve kaçak ürünlerin satışa sunulduğu pazar ortamlarının artmasına neden olabileceğini ve tüketicinin bilerek veya bilmeyerek bu ürünleri satın alma eğiliminin artacağını öngörüyoruz. Bu kampanyanın misyonu, sürdürülebilir, güçlü bir ekonominin mihenk taşı olan markaların gücüyle Türkiye ekonomisine katkıda bulunmaktır.” dedi.

“Orijinali tercih et”

MKG sözcüsü Aslıhan Aydınlık: MKG olarak Türkiye’de sahte, kaçak taklit piyasasını incelediğimiz raporumuzda sahte, kaçak ve taklit ürünlerin tüketimi nedeniyle devletin yıllık vergi kaybının 7,2 milyar dolar olduğunu kamuoyuna duyurmuştuk. Mevcut ekonomik konjonktürde sahte – kaçak – taklit mallara yönelim riskinin artabileceğini öngördük. Bu konuda farkındalığı arttırmak için Markanın Gücü Ekonominin Gücü kampanyamızda markaların yarattığı ekosistemi, ülkeye ve bireye katkısını; sanayici, tasarımcı, sanatçı, iş insanları ve fikir önderleri kendi emeklerine sahip çıkarak anlattılar.  Tüketiciye ’Orijinali tercih et’, ‘Sahte, Kaçak ve Taklide hayır!’ çağrısını yaptılar.”

1 dakikada farkındalık yaratan videolar

Kampanyanın ilk fazında MKG sözcüsü Aslıhan Aydınlık, Birlemiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, Tescilli Markalar Derneği (TMD) Başkan Yardımcısı Füsun Kuran, Orka Grup Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Tasarımcı Arzu Kaprol gibi isimler orijinal fikir ve markanın korunmamasının devlete, ekonomiye, tüketiciye zararını anlatıyor. 2019 yılında yayına girecek kampanyanın ikinci fazında tüketicinin günlük hayatında karşılaştığı sahte kaçak taklit mallarla yaşadığı serüven mizahi bir dille ortaya konularak, tüketicinin kendi çıkarımını yapması hedefleniyor.

İLGİLİ HABERLER