11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Netflix pazarlama bütçesini 2 milyar dolara çıkarmayı planlıyor
Haberler

Netflix pazarlama bütçesini 2 milyar dolara çıkarmayı planlıyor

Marketing Türkiye
25 Ocak 2018
1 dk okuma

Reklam ajanslarına bağlı kalmadan kendi başlarına pazarlama yapan az sayıda şanslı marka mevcut; ancak Netflix bir istisna. 2018 yılında pazarlama bütçesini 1,3 milyar dolar ila 2 milyar dolar arasına yükseltmeyi planlayan video devinin programatik satın almayı in-house gerçekleştirdiği konuşuluyor.

Digitay’in haberine göre Netflix yöneticileri şu ana dek pazarlama stratejileri hakkında yorum yapmaktan kaçınıyor ancak analistler ve ajans yöneticileri Netflix’in pazarlama bütçesinde yapılan artışın içerik stratejileriyle bağlantılı olduğuna inanıyor. Netflix’in reklam bütçesinin büyük kısmının dijital, özellikle de programatik alanlara harcanmasını bekleyen analistler ayrıca fiziksel pazarlamanın da bu sene önem vereceğini düşünüyor.

Pivotal Research Group’un kıdemli araştırma analisti Brian Wieser, “Netflix bir performans pazarlamacısıdır. Veri, Netflix’in pazarlamayı daha az öznel hale getirdiği her şeydir”diyor ve ekliyor; “Netflix’in artan pazarlama bütçesini çoğunlukla dijital medyaya harcayacağını düşünüyorum. Ancak unutmayın ki, büyümesinin büyük kısmı global kaynaklı, bu nedenle pazara göre farklı medya satın alma seçenekleri olacağına eminim.”

Programatik ise Netflix’in daha fazla harcama yapması muhtemel bir alan. Netflix, geçtiğimiz Nisan ayında ortaklara gönderilen bir yazıda, “Kişiselleştirilmiş pazarlama ve doğru reklamı doğru kişiye gösterme”yi geliştirmek amacıyla, programatiğe yatırım yapmaya devam edeceğini belirtti. İsmi açıklanmayan bir reklam borsası, Netflix’in son üç yıldır borsada ilk 10 marka harcayıcı arasında yer aldığını ve video servisin bu konumu satın alma modellerine dayalı olarak koruyacağını söyledi. Digiday’in kaynağına göre, Netflix öncelikle programatik medya satın alımı için Google DoubleClick Bid Manager’ı kullanıyor.

Index Exchange’in İş Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı Will Doherty’ye göre programatik satınalma ücretlerinin gittikçe artıyor ve teknik açıdan yeterli olması nedeniyle Netflix bu durumu in-house kurtarmaya çalışıyor.

Doherty, “Netflix’in içerik kütüphanesini koruması, ilgili içeriği platformunda önermesi ve farklı cihazlarda farklı arabirimleri desteklemesi önemli teknik kabiliyet isteyen bir husus” şeklinde konuşuyor.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
4 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
5 Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Güncel Haberler
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

OpenAI'dan Elon Musk'a dava!
Haberler
OpenAI’dan Elon Musk’a dava!
Sena Tufan
11 Nisan 2025
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Haberler
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Marketing Türkiye
7 saat önce
CEO’lar CMO’lara artık daha fazla güveniyor ama onlara tam yetki vermiyor!
Haberler
CEO’lar CMO’lara artık daha fazla güveniyor ama onlara tam yetki vermiyor!
İrem Alimoğlu
30 Mart 2025
“Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” kuruldu…
Haberler
“Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” kuruldu…
Marketing Türkiye
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.